Pludselig tændte lyset ikke ved start: årsagen ses på billederne.
Relæets terminaler var let anløbne, så modstanden vokser og der udvikles for meget varme.
Reparationen var desværre at bore de nedsmeltede terminaler væk og erstatte med en passende kabelsko og to stykker 3 - 4 kvadrat forlængerledning.
9k lysrelæ
Redaktør: Bestyrelsen
- netroM
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Du bør nok overveje at åbne relæet og se hvordan lodningerne på terminalerne ser ud. de kan godt svigte og være en del af årsagen til en sådan nedsmeltning som den du lige har haft
Du bør nok overveje at åbne relæet og se hvordan lodningerne på terminalerne ser ud. de kan godt svigte og være en del af årsagen til en sådan nedsmeltning som den du lige har haft
- dvj
Så vidt jeg ved, så kan du trække terminalerne ud, hvis du har en meget lille skruetrækker, som du stikker ned bag ved kabelskoen. Der sidder en lille pal på dem som lige skal trykke ind. Jeg tror ikke at de er loddet, men bare klemt på.
Det er de på en og900, og de kan trækkes ud på ovenskrevne måde.
Hilsen Dennis
Så vidt jeg ved, så kan du trække terminalerne ud, hvis du har en meget lille skruetrækker, som du stikker ned bag ved kabelskoen. Der sidder en lille pal på dem som lige skal trykke ind. Jeg tror ikke at de er loddet, men bare klemt på.
Det er de på en og900, og de kan trækkes ud på ovenskrevne måde.
Hilsen Dennis
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Det er inden i relæet terminalerne er loddet ikke i soklen. og ja som regek sidder der en lille modhage der kan vipes tilbage med en lille skrue trækker
- netroM
Jeg kæmpede med at få trukket terminalen i sokkelen ud i næsten 45 min, så endte jeg med at konstatere, at alle de andre terminaler kunne komme ud, blot ikke de to som sikkert hang fast i noget smeltet plastik. så kom boret frem - at køre er jo det vigtige.
Lysets tøven: Når jeg skifter til langt lys og så tilbage kommer kontrollampen på i ca. 20 sekunder. Lyset virker udemærket udenfor, så jeg skal nok kigge ind i relæet og sikre at der ikke er noget "halvledende" dér.
Tak
Lysets tøven: Når jeg skifter til langt lys og så tilbage kommer kontrollampen på i ca. 20 sekunder. Lyset virker udemærket udenfor, så jeg skal nok kigge ind i relæet og sikre at der ikke er noget "halvledende" dér.
Tak
Morten Perlegrus
9000 CS '94 / 90 '86 / 99L '73
9000 CS '94 / 90 '86 / 99L '73