Kære venner
Er der nogen som har erfaringer med køb af bil fra USA via Tyskland og via ny forhandler til DK. Bilen er skibbet til Tyskland og står nu til salg hos en tysk forhandler der. Den er rimelig i pris, har sandsynligvis ikke været indregisteret i Tyskland, men kan let TÜVes (det har vel ingen reel betydning).
Hvor ligger faldgrubberne - hvis der fx ikke er betalt moms af forhandleren, da han fik den fra USA, hænger jeg vel på momsen? Hvordan kan man sikre sig her. Er der typegodk.problemer, næppe?
Der kan vel også være lidt ydelsesproblemer USA/strengere restrektioner på Co2 osv.
Erfaringer udbedes. Tak.
vh
Jasper
Import fra USA via Tyskland til DK
Redaktør: Bestyrelsen
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
hvilken bil er der tale om ? er det env sonett eller en 9-7X eller noget helt andet ?
moms vil du vel altid hænge på da det er en del af købs prisen. der hvor der kan være en ekstra udgift er vel hvis ikke den tyske forhandler har betalt told af den
der kan være noget med andre lygter når det er en amerikaner. ydelses problemer kan der jo altid ændres på. kan ikke forestille mig en saab der ikke kan laves om til europæisk ydelse
moms vil du vel altid hænge på da det er en del af købs prisen. der hvor der kan være en ekstra udgift er vel hvis ikke den tyske forhandler har betalt told af den
der kan være noget med andre lygter når det er en amerikaner. ydelses problemer kan der jo altid ændres på. kan ikke forestille mig en saab der ikke kan laves om til europæisk ydelse
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
- Vrid
- EXTREME SAAB FREAK
Hvis bilen er eller bliver TÜV godkendt, dvs. leveres til dig med tyske papirer, er der ingen problemer, for så er moms og evt. told betalt til Tyskland og bilen kan derfor indføres i DK efter vanlig procedure. Dette burde være den billigste måde, i hvert fald er momsen i Tyskland billigere end den danske.
Hvis den ikke er på Tyske papirer, så få en kopi af "The Title" (Registreringsattesten i USA) og få på grundlag af den en forhåndsgodkendese fra "Skvat" i DK - selvfølgelig med en bemærkning om størelsen af både: told, moms og afgift.
Hvis den ikke er på Tyske papirer, så få en kopi af "The Title" (Registreringsattesten i USA) og få på grundlag af den en forhåndsgodkendese fra "Skvat" i DK - selvfølgelig med en bemærkning om størelsen af både: told, moms og afgift.
- Jasper
- SAAB NET NYBEGYNDER
Jasper
tak for svarene. Kan nu se der ligger et 199? tysk Fahrzeugsbrief på den med alle oplysninger, så den må på en eller anden måde være i systemet, så det kan vel ikke gå helt galt.Vrid skrev:Hvis bilen er eller bliver TÜV godkendt, dvs. leveres til dig med tyske papirer, er der ingen problemer, for så er moms og evt. told betalt til Tyskland og bilen kan derfor indføres i DK efter vanlig procedure. Dette burde være den billigste måde, i hvert fald er momsen i Tyskland billigere end den danske.
vh
Jasper
- Vrid
- EXTREME SAAB FREAK
Jeg er ikke sikker på jeg helt forstår dit spørgsmål!!
Hvis du mener om jeg kan chekke, om der findes en tysk registreringsattest på bilen, er svaret nej.
Men hvis forhandleren har en regattest, så bed ham maile dig en kopi af alle 4 sider, så er det en let sag at spørge hos Toldvæsenet, om det er nok til at få den på danske plader.
Jeg ved ikke hvor meget du kan lave selv, men hvis det var mig ville jeg lade forhandleren få den TüV godkendt, så burde den kunne køres direkte til syn herhjemme. Det er normalt en del billigere at få reparereet biler i Tyskland end i Dk
Hvis du mener om jeg kan chekke, om der findes en tysk registreringsattest på bilen, er svaret nej.
Men hvis forhandleren har en regattest, så bed ham maile dig en kopi af alle 4 sider, så er det en let sag at spørge hos Toldvæsenet, om det er nok til at få den på danske plader.
Jeg ved ikke hvor meget du kan lave selv, men hvis det var mig ville jeg lade forhandleren få den TüV godkendt, så burde den kunne køres direkte til syn herhjemme. Det er normalt en del billigere at få reparereet biler i Tyskland end i Dk