Banner cycler

Benzinaftale med Metax

Skriv om jeres renoverings/ombygnings projekter gerne med billeder.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:

Benzinaftale med Metax

5. jan 2007, 00:18

I en anden tråd går debatten lifligt om mulighederne og mulige fordele med en aftale om klubforsikring. Ligeledes gik jeg længe og overvejede om der ikke var ide i at få en aftale med et landsdækkende benzinselskab indtil jeg opdagede at SKD allerede har en ældre aftale med Metax. Jeg kontaktede derfor Metax, som fint lovede 23 øres rabat pr. liter benzin og 60 øre på liter diesel. Med 3 biler er det da en rabat der er værd at tage med. Derfor kontaktede jeg Metax, fik lavet kundekort, webadgang og alt virkede upåklageligt. Da jeg alligevel havde Metax i telefonen adspurgte jeg dem om jeg ved tankning fik foreningsfordele på mit kort og det forsikrede Metax, nice! Jeg foretog min første tankning og undrede mig over at prisen på bonen var samme pris som på standeren og som på prisskiltet, ergo ingen rabat! Da regningen dukkede op i min netkonto var der hævet samme beløb som hvis jeg var kørt ind fra gaden og havde tanket og betalt som enhver anden bilist.
Jeg kontaktede således Metax for en forklaring. Det er såre simpelt, rabatten fratrækkes den gældende listepris på tankningstidspunktet og IKKE prisen, der skiltes med på standeren da dette er rabatprisen på tankningstidspunktet.....giver det mening?!? :?

Mit svar er nej. Det er ligesom med mobilteleselskaberne en komplet umulig prisstruktur som ikke er umiddelbar gennemskuelig. Da jeg spurgte Metax med let harmdirrende stemme, hvori rabatten for foreningsmedlemmer så lå henne, når alle andre også tankede til samme pris blev der meget stille men han forsikrede mig dog om at Metax ALTID (citat: ALTID) er billigst da de justerer deres priser ned efter hvad andre selskaber sælger til....og derfor altid er 3 ører under andre lavprisselskaber. Nu kører jeg tit forbi Metax og de andre på stribe og det er noget regulært vås....men nu ingen insekterotik her !

Konklusionen: Jeg vil opfordre til at man i SKD regi forsøger at genforhandle sin rabataftale med et benzinselskab, der er mange at vælge imellem. Literpriserme er måske også mere gunstige at få rabat på nu end dengang hvor priserne på gasoline var markant lavere.

Jeg ville synes det var skønt at en sådan aftale kunne give et afkast pr. registreret medlem til SKD så klubben får noget økonomisk opbakning men ligeledes vil jeg mene at hvis man ønsker at medlemmerne skal gøre brug af aftalen skal der være en gulerod og den skal ikke ligge skjult i smarte prisaftaler camulferet med småt skrift nederst om at det udregnes efter gældende listepriser som ingen i dagens danmark alligevel kender.

Håber at bestyrelsen vil tage dette med til overvejelse.

Mvh. Anders

Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
fugmann
SAAB-PSYCHO
Kontakt:

5. jan 2007, 06:44

Go' ide - og det er vel især benzin, som vi ønsker rabat på, idet jeg tror, at det kan tælles på en lille hånd hvor mange medlemmer, der er i SKD, der kører diesel som privatvogn?!?!?!

PS. For dem der ikke ved hvordan METAX navnet er opstået, så kan jeg oplyse at selskabet blev startet af ægteparret Meta og Axel fra Ålborg - idag ejes det af Shell :-)
SAAB hilsner,

Henrik Fugmann

Det danske vejr er Gajol- og cabrioletvejr!!
Brugeravatar
Vrid
EXTREME SAAB FREAK

5. jan 2007, 09:37

Det er ikke kun Metax der yder rabat til foreninger, det gør stort set alle benzinselskaberne. Da jeg var hos Q8, var jeg med til at lave aftaler, bla. med Dansk Autosport, jeg kan ikke præcis huske rabatten, men mener det var 5 øre til foreningen og 26 øre til medlemmet pr. l. fordelingen kune man selv bestemme. Rabatten kunne også kobles til en lokalstation så man der fik rabat på vask.

Det ville nok på forhånd være en ide at lave "afstemning" herpå siden om: hvor mange der ville være med - hvor mange liter medlemmet bruger pr md.- om det er ok regningen betales via PBS, sådan at der er noget konkret at forhandle ud fra. Antal liter skal opgøres realistisk, servicestationerne opgør hver måned hvor mange l. de har solgt til hvem.
Brugeravatar
fugmann
SAAB-PSYCHO
Kontakt:

5. jan 2007, 13:36

Go' ide, Vrid - opretter du en? Selv er jeg mere til Shell el. Statoil, da der er flere af dem..´..
SAAB hilsner,

Henrik Fugmann

Det danske vejr er Gajol- og cabrioletvejr!!
Brugeravatar
Vrid
EXTREME SAAB FREAK

5. jan 2007, 20:22

Er det ikke en fra bestyrelsen der skal tage kontakt og oprette en "afstemning", men ok. hvis bestyrelsen vil have assitance, hjælper jeg gerne.
Hvilket navn selskabet har, er vel lige meget, bare det er et af de store der har tanke og vaskehal i alle byer, En rabat på vask kan også hurtigt blive til penge for det burde være muligt at opnå en rabat på 30/50%.

For øvrigt da jeg stoppede hos Q8 i 2000, var det selskabet de havde flest stationer i Danmark!
Brugeravatar
9-5Aero
SAAB-MANIAC
Kontakt:

5. jan 2007, 23:22

Vrid.
For øvrigt da jeg stoppede hos Q8 i 2000, var det selskabet de havde flest stationer i Danmark!
Ja, der er unægtelig sket meget siden. ;)

OK er idag Danmarks klart største benzinselskab. De er også størst på stationer, med over 530.

M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm

Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
peterkj
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

6. jan 2007, 00:27

Husk nu at man på metax - i hvert fald den i hobro - kan få 98 oktan :-)
Brugeravatar
Vrid
EXTREME SAAB FREAK

6. jan 2007, 00:43

9000Turbo

Ja - Q8 skulle have tredoblet min, sku de :twisted:
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

6. jan 2007, 10:11

Så vidt jeg husker, så er det vist allerede en rabat aftale med metax for medlemmer af saab klub danmark, altså ikke denne hjemmeside.
Prøve lige og ring til Ole B. eller Jakob J. de ved hvad man skal gøre.

I Aalborg er der desværre kun 1 selvskab tilbage som har 98 nemlig Q8 i Skalborg, her forleden dag hørte jeg i radioen at reageringen vil til at indfører mere biobrændsel, og så tror jeg desværre 98 udgår, og det er noget SKOD. Så må vi jo ud på flyvestationen og stjæle benzin :D
MVH Lars Kristensen
Brugeravatar
Speedy
Kontakt:

6. jan 2007, 14:21

Kaas skrev:Så vidt jeg husker, så er det vist allerede en rabat aftale med metax for medlemmer af saab klub danmark, altså ikke denne hjemmeside.
Prøve lige og ring til Ole B. eller Jakob J. de ved hvad man skal gøre.
Hej Lars

Jeg har snakket med både Jakob og Ole og aftalen findes rigtig nok men som beskrevet i mit indlæg, er aftalen strikket sådan sammen at medlemmet reelt set ikke opnår rabat på benzin idet rabatten udregnes udfra listeprisen og den endelige rabatpris derfor bliver den samme som alle andre betaler. Det var i hvert fald min erfaring efter at have fået et metax kort samt testet det.

Derfor er mit oplæg også at det ville være super hvis bestyrelsen ville forfølge at få en ny aftale i hus som både er til gavn for det enkelte klubmedlem samt evt. giver klubben et afkast for hvert registreret medlem.
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

7. jan 2007, 00:06

Jeg tror bare det bliver svært, dog uden at vide det 100% Flere store firmaer har også samme aftale med selvskaberne til jeres ansatte, det har vi bl.a og det virker på samme måde, altså der er kun rabat på benzinen når man betaler brutto prisen, men oftes kører selvskaberne med pris nedsætning, og derved mener de ikke at de vil give rabat på rabat.

Der findes også andre muligheder, men de kan dog desværre ikke bruges lige i vores tilfælde. Sports klubber kan tegne et sposorrat hvor klubben går ud og skaffer selvskabet en masse konto kunder, når disse konto kunder tanker, får klubben fx. 10 øre per solgt liter benzin.
MVH Lars Kristensen
mindblower
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

7. jan 2007, 15:30

:idea:
Senest rettet af mindblower 8. sep 2008, 18:34, rettet i alt 1 gang.
Nothing I can do about it now !
nysaabejer
SUPER SAAB FREAK

7. jan 2007, 16:36

håber at det bliver et landsbækkende selskab der laves aftale med, det er metax altså ikke, 98 oktan findes stadig på SJ hos OK: Teddy.

Tilbage til "Projekt Forum"