Banner cycler

Fup eller money saver

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

mindblower
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

Fup eller money saver

4. jan 2007, 19:28

:wink:
Senest rettet af mindblower 8. sep 2008, 18:35, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

4. jan 2007, 19:37

I langt de fleste tilfælde fup - og i øvrigt tror jeg også langt de fleste bliver hapset af photovogne idag.
Problemet er at politiet i Danmark må "skyde" os i 1000 meters afstand og det er først her detektorne begynder at larme. Ultra kort tid efter laver de måling to, så du kan jo stort set ikke nå at bremse.
I Norge har de fået sat længden ned til 500 meter mener jeg, fordi der er en usikkerhed i 1000 meters skyderiet.
Med hensyn til at blokere en laser skulle Blinder M20 hører blandt de bedste viser test.

http://www.blinder.dk/uk/m2o.htm

Jeg tror bare det bedste er at køre forholdvis pænt og i øvrigt tænke sig om.. det virker nok bedst :)
Billede
jvbower
SAAB FREAK

4. jan 2007, 20:42

Hejsa,

Som jeg læser det, taler I om to fundamentalt forskellige typer. Det mindblower taler om, er modtagere, der registrerer radar og/eller laser signal og afgiver lyd for at advare føreren. Det Vels linker til, er enheder, som rent faktisk scrambler politiets laser i en kort periode (vist nok omkring 5 sekunder, som jeg har hørt det) og dermed giver føreren lejlighed til at bremse før politiet kan nå at få deres måling.

Jeg har selv en af førstnævnte type som kan registrere både radar og laser signaler. Jeg synes ikke, at den virker overbevisende. Radar signaler registrerer den meget tidligt (flere kilometer før), men uheldigvis registrerer den også automatiske døre og andre produkter, der afgiver denne type signal. Mht. laser, så kan det godt være, at den kan registrere et sådant signal, men jeg tror det kræver, at politiet sigter lige på enheden. Så vidt jeg ved sigter de efter nummerpladen! Hvis de endelig skulle ramme enheden, så vil du ikke kunne nå at bremse før de har fået deres måling. Så vidt jeg ved, så bruger politiet primært laser i dag. Er der nogen, som kan bekræfte det?

Jeg ville ikke købe en igen. Og husk desuden: Den er ulovlig at bruge. På typisk dansk manér har man besluttet at det er lovligt at eje den og have den i bilen - man må bare ikke have den tændt!

Jacob.
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

4. jan 2007, 20:53

jvbower skrev:Hejsa,

Som jeg læser det, taler I om to fundamentalt forskellige typer. Det mindblower taler om, er modtagere, der registrerer radar og/eller laser signal og afgiver lyd for at advare føreren. Det Vels linker til, er enheder, som rent faktisk scrambler politiets laser i en kort periode (vist nok omkring 5 sekunder, som jeg har hørt det) og dermed giver føreren lejlighed til at bremse før politiet kan nå at få deres måling.

Jeg har selv en af førstnævnte type som kan registrere både radar og laser signaler. Jeg synes ikke, at den virker overbevisende. Radar signaler registrerer den meget tidligt (flere kilometer før), men uheldigvis registrerer den også automatiske døre og andre produkter, der afgiver denne type signal. Mht. laser, så kan det godt være, at den kan registrere et sådant signal, men jeg tror det kræver, at politiet sigter lige på enheden. Så vidt jeg ved sigter de efter nummerpladen! Hvis de endelig skulle ramme enheden, så vil du ikke kunne nå at bremse før de har fået deres måling. Så vidt jeg ved, så bruger politiet primært laser i dag. Er der nogen, som kan bekræfte det?

Jeg ville ikke købe en igen. Og husk desuden: Den er ulovlig at bruge. På typisk dansk manér har man besluttet at det er lovligt at eje den og have den i bilen - man må bare ikke have den tændt!

Jacob.
Nej.. jeg talte skam også om dem der blot advarer. Men afviser dem lidt ved den tid man har til at bremse hvis skidtet endelig virker. Derfor snakken om de 1000 meter etc.
Scrambleren mener jeg måske har bedre potentiale. Givet at den reelt virker.. jeg har ikke selv prøvet men syntes i mine speedy gonzales dage at sådan en var interessant og læste en masse om dem med planer om at købe. Dog mener jeg stadigvæk at fornuft må være det bedste.
Billede
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:

4. jan 2007, 21:03

Jeg tror bare det bedste er at køre forholdvis pænt og i øvrigt tænke sig om.. det virker nok bedst :)

Helt enig. Således har jeg kørt på pizzeulovlig knallert siden 1975. 76 GPS km/t når jeg ligger ned på den. 5.8 HK @ 8250 RPM. 51.5 cc. Ingen karburator på bøj, ingen kom-og-tag-mig udstødning. Som I er skrappe til at tune SAAB'er, er jeg skrap til at tune små totaktere, som oplært af A. Graham Bell og smeden på Dragør havn.

Never busted... 8)

Der er masser af Snuppe-Jensen'er her på Amager som har set mig. Når de gør det kører den 36-37.. :mrgreen:

Billede

Ja, gu' er den da svensk, hvad ellers? 8)

(Men faktisk kunne dette laserstads buste mig en dag... Sådan gør de når de laver raids på plasticscootere.)

Billede
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
nsb
SAAB-PSYCHO

5. jan 2007, 21:40

Hej,

Jeg er laserekspert til daglig – NEJ, der er intet af det det virker.

Hvis du vil have lidt humor på så find et gammelt afsnit af Mythbusters på Dicovery Channel. De gik videnskabelig til værks med stor entusiasme og fantasi - svaret blev det sammen – NEJ.

Så kør ordentlig eller betal!

Eller købt et stelth fly - det er jo næsten en SAAB!!!

Never busted, too... 8)
NSB

Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt 8)

Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm

9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Brugeravatar
nsb
SAAB-PSYCHO

5. jan 2007, 21:52

PS.

Flyet er lidt sløv i 3 gear og kan det ikke følge med bilen op til ca. 150 km/t, men der efter trækker flyet godt igennem med efterbrænder...

Forsøget er lavet i praksis i et engelsk bilprogram SAAB 9-5 Aero vs. Harrier.
NSB

Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt 8)

Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm

9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!

Tilbage til "Off Topic !!!"