Internetspeed-tester..
Redaktør: Bestyrelsen
- dragedems
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

det er jo ikke altid udbyderne holder hvad man betaler for, så denne adsl test er nyttig.
(tdc's tester er ikke aktiv for tiden)
http://www.wieistmeineip.de/speedtest/
klik på: "speedtest jetz starten" forneden
(tdc's tester er ikke aktiv for tiden)
http://www.wieistmeineip.de/speedtest/
klik på: "speedtest jetz starten" forneden
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

- Kontakt:
Computermongolen her kendte ikke vores opkoblingshastighed, men jeg kan da se at det ikke er den hurtigste knallert på havnen..

Vil det sige at TDC (også) fupper os? Der er kun 1737, men vi betaler for 2000, eller hvad? Er det sådan at Dyremose scorer 11.3 mill. om året?
Computermongolen her kendte ikke vores opkoblingshastighed, men jeg kan da se at det ikke er den hurtigste knallert på havnen..

Vil det sige at TDC (også) fupper os? Der er kun 1737, men vi betaler for 2000, eller hvad? Er det sådan at Dyremose scorer 11.3 mill. om året?
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- dragedems

du skal huske at tømme din cache inden nummer to måling...
men jeg synes at 1737 på en 2mbit er fint, der vil altid være et lille tab i dit udstyr og telefonstik/kabelstik..
jeg betaler en 8MBit/768, men har "kun" 7.2 down og 740 up
men jeg synes at 1737 på en 2mbit er fint, der vil altid være et lille tab i dit udstyr og telefonstik/kabelstik..
jeg betaler en 8MBit/768, men har "kun" 7.2 down og 740 up
Senest rettet af dragedems 9. jan 2007, 14:02, rettet i alt 1 gang.
SAAB 9000 CSi 1997
- Speedy

- Kontakt:
Godtså, det ser vel meget fornuftigt ud, desværre kan man ikke sætte sin fuldkomne lid til denne slags tests men kun bruge det som et spinkelt pejlemærke men så længe det ligger i nærheden af det lovede fra ens udbyder tror jeg man skal være godt tilfreds:

Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
- Elswing
- EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
http://hastighedstest.tdc.dk/test/jsp/start.jsp, er den ikke god nok til jer ?
9k cse 2.3t/97 + NG9-3 cab.04
- Edwins

- Kontakt:
Jo, men Dragen skrev jo i trådens start at TDC's tester var nede....
Her på jobbet har jeg 27.000 ind og 8000 ud, men filmklip fra Youtube osv. går ikke en dyt hurtigere her, end hjemme på fortet..
Her på jobbet har jeg 27.000 ind og 8000 ud, men filmklip fra Youtube osv. går ikke en dyt hurtigere her, end hjemme på fortet..
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- Vels
- SAAB-MANIAC
Anyway. De private adsl linier kan man ikke rigtigt regne med. Det kører som regel i puljer hvor man deler en hvis mængde båndbredde med resten af området. Endvidere er f.eks. 8 Mbps ned som regel aldrig garanteret båndbredde, men derimod en maks.
I øvrigt morede jeg mig lidt over hovedregningen med at blive snydt for en hvis mængde båndbredde pr år. Det er vel et eller andet sted rigtigt noget hvis din computer downloaded med maks 24 timer i døgnet, haha men ellers ikke.
Sikkert ikke - youtube skal jo sende filmen til dig, så der kommer ikke kun an på din hastighed.Edwins skrev:Jo, men Dragen skrev jo i trådens start at TDC's tester var nede....
Anyway. De private adsl linier kan man ikke rigtigt regne med. Det kører som regel i puljer hvor man deler en hvis mængde båndbredde med resten af området. Endvidere er f.eks. 8 Mbps ned som regel aldrig garanteret båndbredde, men derimod en maks.
I øvrigt morede jeg mig lidt over hovedregningen med at blive snydt for en hvis mængde båndbredde pr år. Det er vel et eller andet sted rigtigt noget hvis din computer downloaded med maks 24 timer i døgnet, haha men ellers ikke.

- nysaabejer
- SUPER SAAB FREAK
1919 ned og 269 op betaler for en 2mb ned og 512 op.. det er da dårligt..ik?
saab 90
1987
medlemsnr. 269
1987
medlemsnr. 269
- dragedems

det var denne, jeg mente der var nede...(et program man kan downloade fra tdc hjemmside
programmet måler direkte på en ftp-server og er mere nøjagtigt end en browsermåling.. og måler både på TCP og UDP
http://www.internetkvalitetsguide.dk/St ... wnload.asp
programmet måler direkte på en ftp-server og er mere nøjagtigt end en browsermåling.. og måler både på TCP og UDP
http://www.internetkvalitetsguide.dk/St ... wnload.asp
SAAB 9000 CSi 1997
- Johannesen
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Enig med dragen, ftp målingen er den mest sikrer og præcise.. Jeg har nu aldrig oplevet at mine forskellige ADSL linjer ikke har overholdt det lovede. Min helt klare overbevisning er at hvis man betaler for 2 mbit, ja så skal de også leverer en 2mbit forbindelse uanset hvad. Det er muligt at de skriver noget fusk i deres aftaler, men jeg tvivler stærkt på at den holder i byretten. Jeg ville ihvertfald brokke mig godt og grundigt hvis ikke jeg fik det som jeg havde bestilt.
Nuværende vogne i garagen:
- 98 OG 9-5, 2,3t Automatik
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- rene
- SAAB-PSYCHO
Der går da ikke noget tabt i ledninger og stik..hvis ellers systemet er iorden...de kan feks fint levere en 10mbit uden tab...og som johannesen skriver...betaler man for en givet hastighed skal man også have den...men mon ikke folk glemmer at der er en server i den anden ende af forbindelsen som kan være optaget og trækker hastigheden ned på ens forbindelse...
Man skal vel snart til at klage over at den tilladte hastighed på motorvejen ikke kan leveres i myldretiden...
Man skal vel snart til at klage over at den tilladte hastighed på motorvejen ikke kan leveres i myldretiden...
Vacuum sucks!!...

- Edwins

- Kontakt:
Helt korrekt, men så er motorvejen jo for lille, lissom i gamle dage hos Cybercity, hvor man bare sad og gloede på den blå statuslinie for loading, som krøb frem med skildpaddehastighed.. 
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- Vels
- SAAB-MANIAC
På en 8 Mbps er det meget normalt at de garanterer måske 4 Mbps ligesom TDC http://www.internetkvalitetsguide.dk/Product.asp?ID=394 .
Igen der det begrænset på de backbones der kommer ind i danmark osv, dog vil trafik mellem danske internet levenrandører som regel køre 100% da det går over DIX'en ( Danish Internet Exchange ).
Generelt er der mange ting der kan tage lidt af hastigheden, men i bund og grund kører de små linier på op mod 5 - 10 Mbps ganske fint.
Så kan du roligt brokke dig. jeg har endnu ikke set en garanteret linie fra nogen som helst ISP. Ringer du ind og spørger vil du opdage at alle private linier kører i puljer. Brugte alle deres maks på en gang ville hastigheden være væsentligt forværret.Johannesen skrev:Enig med dragen, ftp målingen er den mest sikrer og præcise.. Jeg har nu aldrig oplevet at mine forskellige ADSL linjer ikke har overholdt det lovede. Min helt klare overbevisning er at hvis man betaler for 2 mbit, ja så skal de også leverer en 2mbit forbindelse uanset hvad. Det er muligt at de skriver noget fusk i deres aftaler, men jeg tvivler stærkt på at den holder i byretten. Jeg ville ihvertfald brokke mig godt og grundigt hvis ikke jeg fik det som jeg havde bestilt.
På en 8 Mbps er det meget normalt at de garanterer måske 4 Mbps ligesom TDC http://www.internetkvalitetsguide.dk/Product.asp?ID=394 .
Igen der det begrænset på de backbones der kommer ind i danmark osv, dog vil trafik mellem danske internet levenrandører som regel køre 100% da det går over DIX'en ( Danish Internet Exchange ).
Generelt er der mange ting der kan tage lidt af hastigheden, men i bund og grund kører de små linier på op mod 5 - 10 Mbps ganske fint.

- Johannesen
vels, jeg har endnu ikke prøvet en ADSL+ linje til internet (kun til mit tv) så jeg kan ikke kommenterer på hvorvidt de kan levere en given båndbredde via ADSL+ stabilt. Blot kan jeg konstaterer at de leverer 2-8 mbit stabilt, både når det drejer sig om trafik her i landet og udenfor landets grænser.
At TDC har QoS implementeret i deres routere og bundler ADSL forbindelserne efter alle kunstens regler er intet under. Og ja det er klart at satte alle danskere sig til at downloade et eller andet på samme tid så ville hastigheden falde til et rundt 0. Men igen det sker selvfølgelig ikke.
Men kan de ikke leverer 20mbit stabilt udenfor landets grænser, ja så mener jeg at de har et problem.
Jeg er klar over at en diskussion om hvorvidt de kan leverer data hjem til mig på 20mbit fra en given server på Telias net, hurtigt bliver stærkt hypotetisk og kommer sikkert til at dreje sig om hvor mange hops data skal passerer undervejs og om serveren i den anden ende selv kører med QoS eller om det i virkeligheden ikke er Telias skyld det hele. Hvis man langt om længe får bevist, at man ikke får det man betaler for, ja så vil de sige, at man da er velkommen til at leje en APL (abonneret privat linje) linje eller koble sig på City Man, da disse typer har garanti for hastigheden.
Uanset hvad, mener jeg at man skal klage og det har jeg bestemt tænkt mig at gøre hvis de ikke leverer den varer som de reklamerer med.
I min verden er det ikke anerledes en Slagteren som fik dom for at kalde en pølse for en Fransk Landpølse (eller sådan et eller andet tåbeligt), det måtte han ikke da den ikke var strikket sammen i Frankrig men istedet for var den brygget hjemme i slagterens egen biks i DK.
Dog kan vi takke Dyremose og Co. for at DK er uhjælpeligt bagud med hurtige internetforbindelser i forhold til mange andre lande og prisen for en ADSL er også latterlig høj.
Uanset hvad er jeg ret sikker på at de indenfor de næste 2 år kommer til at skulle garanterer 20mbit som min. (også ud af landet) til de brugere som ønsker det, da langt flere services flytter ud på nettet, som f.eks. IPTV i HDTV kvalitet eller lign. Det vil trække søm ud. Og når hr. Jensen sidder og ser Champions League og billedet fryser, fordi naboen samtidigt ser Playboy channel. Ja tro mig så bliver der ballade.
At TDC har QoS implementeret i deres routere og bundler ADSL forbindelserne efter alle kunstens regler er intet under. Og ja det er klart at satte alle danskere sig til at downloade et eller andet på samme tid så ville hastigheden falde til et rundt 0. Men igen det sker selvfølgelig ikke.
Men kan de ikke leverer 20mbit stabilt udenfor landets grænser, ja så mener jeg at de har et problem.
Jeg er klar over at en diskussion om hvorvidt de kan leverer data hjem til mig på 20mbit fra en given server på Telias net, hurtigt bliver stærkt hypotetisk og kommer sikkert til at dreje sig om hvor mange hops data skal passerer undervejs og om serveren i den anden ende selv kører med QoS eller om det i virkeligheden ikke er Telias skyld det hele. Hvis man langt om længe får bevist, at man ikke får det man betaler for, ja så vil de sige, at man da er velkommen til at leje en APL (abonneret privat linje) linje eller koble sig på City Man, da disse typer har garanti for hastigheden.
Uanset hvad, mener jeg at man skal klage og det har jeg bestemt tænkt mig at gøre hvis de ikke leverer den varer som de reklamerer med.
I min verden er det ikke anerledes en Slagteren som fik dom for at kalde en pølse for en Fransk Landpølse (eller sådan et eller andet tåbeligt), det måtte han ikke da den ikke var strikket sammen i Frankrig men istedet for var den brygget hjemme i slagterens egen biks i DK.
Dog kan vi takke Dyremose og Co. for at DK er uhjælpeligt bagud med hurtige internetforbindelser i forhold til mange andre lande og prisen for en ADSL er også latterlig høj.
Uanset hvad er jeg ret sikker på at de indenfor de næste 2 år kommer til at skulle garanterer 20mbit som min. (også ud af landet) til de brugere som ønsker det, da langt flere services flytter ud på nettet, som f.eks. IPTV i HDTV kvalitet eller lign. Det vil trække søm ud. Og når hr. Jensen sidder og ser Champions League og billedet fryser, fordi naboen samtidigt ser Playboy channel. Ja tro mig så bliver der ballade.
- Vels
- SAAB-MANIAC
Johannesen, nu snakker du jo også om FTH (FTTH) teknologi, som div. energi selskaber er ved at lægge ud til de danske forbrugere m VoIP, CatTV HD TV osv. QoS er ikke en standardvare hos TDC heller, det er noget du kan tilkøbe på bredbånd professionel og størrer linier f.eks. G.SHDL eller rene DSL linier.
( Ja undskyld de mange forkortelser ). QoS er i øvrigt et tilvalg til div. services hvor man vil være sikker på at der bliver afsat en hvis mængde båndbredde altid til den givne service.
Jeg gentager igen, uanset om slagteren har fået en dom, så har de danske ISP'er en lang rækker forudsætninger de dækker sig under m.h.t. hastighedsgaranti, oppetid osv. Du kan råbe og skrige, og alligevel vil de i sidste ende få deres vilje.
Du kan jo prøve at kigge på www.lortecybercity.dk , jeg selv har været ude for noget lignende. Da jeg arbejder som sysadmin står jeg delvist også for valget af medarbejder bredbånd til de ansatte. Som test skulle jeg selv have en Solo linie af netop cybercity - gør det selv uden teknikerbesøg. Fint, jeg har sat i millard million adsl forbindelser op i min tid som IT-konsulent hos div. kunder så no problemo. Nogen dage efter bestillingen ringer de og siger de lige skal have en tekniker forbi for at tjekke der er hul til deres systemer fra mit RJ11 (tlf) drop i væggen. OK! - han skal så komme samme dag som de åbner forbindelsen og jeg futter glad hjem fra arbejde for at lukke ham ind. Han hiver en netværkstester op af tasken og tjekker signal styrken fra stikket til centralen "biiip" den er helt i top (5 min arbejde MAKS).
Nu modtager jeg så en faktura hvor de bonger mig 600 kr + moms for tekniker som jeg ikke skulle have. Jeg blev aldrig informeret om at han kostede noget, og kontrollen af linien til deres udstyr så jeg egentligt ikke som mit problem, for stikket virkede fint - det er nemlig monteret af Stofa og testet efterfølgende. Jeg råber og skriger, truer med at nedlægge 40 forbindelser osv. Svaret er at de egentligt er pisseligeglade om jeg så hed Anders Fogh. Sådan var reglerne uanset om jeg var informeret eller ikke. Endvidere henviste de til et eller andet sted dybt inde i deres website struktur hvor der stod teknikerbesøg kostede 600 + moms.
I sidste ende vil de fleste af os aldrig mærke om linien svinger lidt, og bevise det er endnu sværrer da det kræver en garanti fra download stedet også. Så det er trods alt den positive side.
Såååå.. keep dreaming med brok og klager.
( Ja undskyld de mange forkortelser ). QoS er i øvrigt et tilvalg til div. services hvor man vil være sikker på at der bliver afsat en hvis mængde båndbredde altid til den givne service.
Jeg gentager igen, uanset om slagteren har fået en dom, så har de danske ISP'er en lang rækker forudsætninger de dækker sig under m.h.t. hastighedsgaranti, oppetid osv. Du kan råbe og skrige, og alligevel vil de i sidste ende få deres vilje.
Du kan jo prøve at kigge på www.lortecybercity.dk , jeg selv har været ude for noget lignende. Da jeg arbejder som sysadmin står jeg delvist også for valget af medarbejder bredbånd til de ansatte. Som test skulle jeg selv have en Solo linie af netop cybercity - gør det selv uden teknikerbesøg. Fint, jeg har sat i millard million adsl forbindelser op i min tid som IT-konsulent hos div. kunder så no problemo. Nogen dage efter bestillingen ringer de og siger de lige skal have en tekniker forbi for at tjekke der er hul til deres systemer fra mit RJ11 (tlf) drop i væggen. OK! - han skal så komme samme dag som de åbner forbindelsen og jeg futter glad hjem fra arbejde for at lukke ham ind. Han hiver en netværkstester op af tasken og tjekker signal styrken fra stikket til centralen "biiip" den er helt i top (5 min arbejde MAKS).
Nu modtager jeg så en faktura hvor de bonger mig 600 kr + moms for tekniker som jeg ikke skulle have. Jeg blev aldrig informeret om at han kostede noget, og kontrollen af linien til deres udstyr så jeg egentligt ikke som mit problem, for stikket virkede fint - det er nemlig monteret af Stofa og testet efterfølgende. Jeg råber og skriger, truer med at nedlægge 40 forbindelser osv. Svaret er at de egentligt er pisseligeglade om jeg så hed Anders Fogh. Sådan var reglerne uanset om jeg var informeret eller ikke. Endvidere henviste de til et eller andet sted dybt inde i deres website struktur hvor der stod teknikerbesøg kostede 600 + moms.
I sidste ende vil de fleste af os aldrig mærke om linien svinger lidt, og bevise det er endnu sværrer da det kræver en garanti fra download stedet også. Så det er trods alt den positive side.
Såååå.. keep dreaming med brok og klager.

- Johannesen
Jeg snakker kun FTH i det omfang det drejer sig om CityMan, ved ikke om man som privat person overhovedet kan koble sig på cityman, jeg tvivler og gav det kun som et eksempel på et alternativ. El selskaberne har jeg slet ikke med inde i dette. Kender ikke deres politik ud over at jeg fra mine kunder hører at det er det gale ludermarked.
Du har også sjov med Cybercity kan jeg hører. Er selv udkørende systemkonsulent for en IT-biks her i Århus og den biks skiftede også til CC for noget tid siden og oplevede præcis det samme som du, vi har ca. 100 linjer og fik samme svar som dig. De er arrogante som ind i helvede og var det mig der bestemte, kunne de proppe deres linjer skråt op. Jeg er den eneste som har en TDC linje og den holder jeg stædigt fast i, for dem kan man råbe og skrige af og med lidt held sker der noget. Ikke at TDC er meget bedre, men lidt har også ret.
Det jeg mener er at ISPerne naturligvis kører en eller anden form QoS på deres hoved routere, ikke at der er QoS på mit standard ADSL ab.
Jeg er bestemt ikke uenig med dig i at man ikke får meget ud af at brokke sig. Men det skal fandme ikke afholde mig fra at gøre det, for er der ingen der gør det, jamen så sker der heller ikke noget. Igen jeg har heldigvis ikke oplevet det med ADSL kun meget tidlige udgaver af SDSL men da var det afstanden til centralen som var afgørende.
Så alt i alt er jeg fløjtende ligeglad med hvad de skriver i deres papirer, for havde jeg en 8 mbit som kun kørte 4 mbit ja så vil jeg have det rettet eller også skulle prisen sænkes. Længere er den ikke. Derfor er disse tests også geniale for det sætter lægmand istand til at teste og måle sin forbindelse og efterfølgende brokke sig hvis han/hun ikke får det hun betaler for.
Så min pointe, brok jer hvis i ikke får det i betaler for også selvom i ikke fatter et pluk af hvad de siger. Den tid du bruger på at brokke dig koster udbyderne penge og penge er det eneste sprog de kan forstå.
Fuldstændig som da danske bank fik sagt at privatkunderne ikke interesserede dem et hak. Det var så nok et dumt træk.
Det jeg mener er at ISPerne naturligvis kører en eller anden form QoS på deres hoved routere, ikke at der er QoS på mit standard ADSL ab.
Jeg er bestemt ikke uenig med dig i at man ikke får meget ud af at brokke sig. Men det skal fandme ikke afholde mig fra at gøre det, for er der ingen der gør det, jamen så sker der heller ikke noget. Igen jeg har heldigvis ikke oplevet det med ADSL kun meget tidlige udgaver af SDSL men da var det afstanden til centralen som var afgørende.
Så alt i alt er jeg fløjtende ligeglad med hvad de skriver i deres papirer, for havde jeg en 8 mbit som kun kørte 4 mbit ja så vil jeg have det rettet eller også skulle prisen sænkes. Længere er den ikke. Derfor er disse tests også geniale for det sætter lægmand istand til at teste og måle sin forbindelse og efterfølgende brokke sig hvis han/hun ikke får det hun betaler for.
Så min pointe, brok jer hvis i ikke får det i betaler for også selvom i ikke fatter et pluk af hvad de siger. Den tid du bruger på at brokke dig koster udbyderne penge og penge er det eneste sprog de kan forstå.
Fuldstændig som da danske bank fik sagt at privatkunderne ikke interesserede dem et hak. Det var så nok et dumt træk.
- Speedy

- Kontakt:
), men fint at I er enige om at give Cybercity en bredside
Nu vil jeg så så salt i såret og fortælle at jeg flere gange har tøret CC samt fået ganske sublim service fra dem, tilmed udover hvad jeg i realiteten har betalt for. MEn som med alle, firmaer som private er der nok både succes'er og mindre heldige episoder, Vels' lyder som noget der kunne have fået mig til at springe nogle propper! Men ak, sådan er verden så forskellig...om kort tid skipper jeg selv CC efter 8 år som trofast og glad (og tilfreds) kunde og så må jeg lære at leve med kun at give 1/3 for både net og fri telefon....bittert 
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saab 96V4 '67 SilverSand
- Johannesen
Speedy du burde så have været den næste FN ambassadør, du må være en sand mester ud i diplomati. Er du kravlet på et el-selskab eller?
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- Speedy

- Kontakt:
Men tak, synes nu kun det er fedt at læse "proffernes" vurderinger samt jeres for'er og imod'er....at det så lige er langhåret nok rent teknisk for de fleste er jo bare to bad
Men skal I sidde i nærheden af hinanden til julefrokosten skal vi nok sørge for at I begge bliver afsikret ordentligt inden I får snaps!
Beklager....det har jeg alligevel aldrig prøvet...men jeg har savet mig i panden, kan det bruges?Johannesen skrev:Speedy du burde så have været den næste FN ambassadør, du må være en sand mester ud i diplomati. Er du kravlet på et el-selskab eller?
Men tak, synes nu kun det er fedt at læse "proffernes" vurderinger samt jeres for'er og imod'er....at det så lige er langhåret nok rent teknisk for de fleste er jo bare to bad
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saab 96V4 '67 SilverSand
- Johannesen
Speedy, det kan helt sikkert bruges. Det jeg tænkte på var hvilken udbyder du skifter til efter en trofast og gloværdig karrierer som bruger af CC? et el-selskab eller noget helt tredje? Ja det med julefrokosten kan der være noget om, let levende damer (praktisk talt ikke eksisterende i vores branche) kan få en enhver nørd til at blive afsikret. Så en kasse fuld af damer og jeg skal ikke nævne så meget som et floppy drev med et ord uanset mængden af alkohol.
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- Speedy

- Kontakt:
Man skal aldrig drikke mindre end man lover ! Jeg skifter til et firma under hovedfirmaet ParkNet, som står for en hel del boligforeningers netløsninger i Kbh. Dér får man 10/1 adsl for 50 kr. pr. måned (uden forbrugsafregning), for 80,- får man flatrate telefoni (frit forbrug) til fastnet i DK, TV pakke med kanaler koster hhv. 35/100/180 og så har man vel alt hvad man behøver 
Jeg betaler så en sølle oprettelsespris for fast IP og et par andre småting til min hjemmegejleri men ellers er det prismæssigt en rigtig god løsning. Så efter et par år med skiftende forbindelser uden bavl hos CC må jeg sande at de er blevet slået på regningen
Jeg betaler så en sølle oprettelsespris for fast IP og et par andre småting til min hjemmegejleri men ellers er det prismæssigt en rigtig god løsning. Så efter et par år med skiftende forbindelser uden bavl hos CC må jeg sande at de er blevet slået på regningen
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saab 96V4 '67 SilverSand
- Johannesen
Ok, det var dælme også billigt så det er forståeligt at du skifter. Århus halter desvære lidt bagefter på den konto med prisbillige løsninger. Og nej Bolignet Århus kan unden ingen omstændigheder anbefales hvis nogen skulle få lyst til at prøve dem.
Anyway, held med det Speedy og håber at det virker som du er blevet lovet.
Anyway, held med det Speedy og håber at det virker som du er blevet lovet.
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- fugmann
- SAAB-PSYCHO
- Kontakt:
Hej rene, det er ikke helt korrekt. xDSL teknologien er ekstrem følsom overfor modstanden (=kvaliteten) af de kobberpar, som det kører på. Det betyder, at du kun i teorien kan opnå den hastighed, som du betaler for, hvis du bor lige ved siden af den central, hvor teleudbyderen har sit DSLAM (=ADSL/G.SHDSL) udstyr stående.
Endelig er der mange udbydere (læs: enormt mange), der arbejder med vilde overbookningsfaktorer. En faktor +10 er ikke unormalt, hvilket kan betyde, at def.eks. sælger 10 stks. 2 Mbps ADSL'er, der alle er koblet op på den samme 2 Mbps port (kapacitet). Du vil som regel ikke læge mærke til det, da der ikke er stor sandsynlighed for at du og de 9 andre, der sidder på "samme port" vil forsøge max. download på samme tid.
Hvis du skal have en reel dedikeret kapacitet, skal du derfor betale noget helt andet. Her ligger prisen for f.eks. en 4 Mbps linie med fri Internettrafik på ca. 3.000 kr/md (excl. moms).
Hvis teleselskaberne gik ud med sådanne priser til de private, ville de få sig et chok.
Sådan forholder det sig - jeg ved det af erfaring efter 8 år i telebranchen.
Henrik
Endelig er der mange udbydere (læs: enormt mange), der arbejder med vilde overbookningsfaktorer. En faktor +10 er ikke unormalt, hvilket kan betyde, at def.eks. sælger 10 stks. 2 Mbps ADSL'er, der alle er koblet op på den samme 2 Mbps port (kapacitet). Du vil som regel ikke læge mærke til det, da der ikke er stor sandsynlighed for at du og de 9 andre, der sidder på "samme port" vil forsøge max. download på samme tid.
Hvis du skal have en reel dedikeret kapacitet, skal du derfor betale noget helt andet. Her ligger prisen for f.eks. en 4 Mbps linie med fri Internettrafik på ca. 3.000 kr/md (excl. moms).
Hvis teleselskaberne gik ud med sådanne priser til de private, ville de få sig et chok.
Sådan forholder det sig - jeg ved det af erfaring efter 8 år i telebranchen.
SAAB hilsner,
Henrik Fugmann
Det danske vejr er Gajol- og cabrioletvejr!!
Henrik Fugmann
- Speedy

- Kontakt:
fugmann, Netop også derfor Johannesen og Vels' disput om hvorvidt man rent faktisk får den båndbredde man bliver lovet....det tror jeg man gør men som du selv antyder, hvis samtlige hosts kræver den fulde båndbredde samtidigt på DSLAM anslår jeg at selv de største udbydere får leveringsproblemer....men som menig mand får man evindeligt svært ved at bevise det samt muligheden for at gøre indsigelse overfor en ISP kan nok ligge på et lille sted.
Til sammenligning kan jeg da nævne at et større dansk webgalleri jeg sidder med i har en dedikeret 1GBIT linje up/down til trafikken alene for 1 af deres gallerier, den flytter til gengæld også små 10GB "trafikdata" dagligt.....der kan man tale om hul igennem
Til sammenligning kan jeg da nævne at et større dansk webgalleri jeg sidder med i har en dedikeret 1GBIT linje up/down til trafikken alene for 1 af deres gallerier, den flytter til gengæld også små 10GB "trafikdata" dagligt.....der kan man tale om hul igennem
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saab 96V4 '67 SilverSand
- fugmann
- SAAB-PSYCHO
- Kontakt:
Jeg så ikke, at der var en side 2, da jeg svarede - derfor havde jeg ikke set de andre indlæg...
En efter min mening lidt irriterende feature, at der er en "QUICK REPLY" i bunden af hver side.
Jeg kan ikke forestille mig, at der er en virksomhed i DK, der har en 1 Gbit/s dedikeret linie til Internettet. Det er vist kun TDC og Telia, der har sådanne! En sådan kapacitet er ubetalelig efter min mening. Hvem er det, som du tænker på?
/Henrik
Jeg så ikke, at der var en side 2, da jeg svarede - derfor havde jeg ikke set de andre indlæg...
En efter min mening lidt irriterende feature, at der er en "QUICK REPLY" i bunden af hver side.
Jeg kan ikke forestille mig, at der er en virksomhed i DK, der har en 1 Gbit/s dedikeret linie til Internettet. Det er vist kun TDC og Telia, der har sådanne! En sådan kapacitet er ubetalelig efter min mening. Hvem er det, som du tænker på?
/Henrik
SAAB hilsner,
Henrik Fugmann
Henrik Fugmann
- dragedems

jeg leverer TV/video klip til LocalEyes TV i København, og der er der en sådan linje til rådighed for TV2 og DR, når de skal downloade klippene...
mine klip er komprimerede i M2P-format (mpg2 broadcast) fx 3 min.=150MB, men når de ligger på Localeyes server er de udpakket i DVCPro, som fylder fx 4-5 Giga for 2-3 minutter, svjh, og for at tvstationerne kan få dem hurtigt så ham man den hurtige opkobling. Serverne står på DIX'en.
citat:
Direct access to news video in broadcast quality via the internet
All our video is online in broadcast quality and hosted on powerful servers, connected to the Internet with 1000 Mbit/sec.
jeg leverer TV/video klip til LocalEyes TV i København, og der er der en sådan linje til rådighed for TV2 og DR, når de skal downloade klippene...
mine klip er komprimerede i M2P-format (mpg2 broadcast) fx 3 min.=150MB, men når de ligger på Localeyes server er de udpakket i DVCPro, som fylder fx 4-5 Giga for 2-3 minutter, svjh, og for at tvstationerne kan få dem hurtigt så ham man den hurtige opkobling. Serverne står på DIX'en.
citat:
Direct access to news video in broadcast quality via the internet
All our video is online in broadcast quality and hosted on powerful servers, connected to the Internet with 1000 Mbit/sec.
SAAB 9000 CSi 1997
- Vels
- SAAB-MANIAC
Jeg skal flytte snart, og vil derfor melde flytning til cybercity. Det kan selvf. også lade sig gøre, men kommer til at koste 995 + M fordi det er inden for de 6 måneders bindingsperiode. Det undrer jeg mig noget over, for hvad blev der dog af gør det selv løsningen ( en tekniker er inkl. i de 995,- ).
Det sender jeg så en mail om, hvor svaret er:
"Hvis du flytter inden for bindingsperioden, koster en tekniker 995 kr, jvf vores betingelser. Dette skyldes at der er forudbetalt leje på kobberet på din bopæl.
Desværre er det sådan, at den eneste måde hvorpå du kan flytte uden en tekniker, er hvis du opretter en TDC telefon på din nye bopæl."
Kan det nu også være rigtigt at TDC ligefrem kræver at der sendes en tekniker ud fordi cybercity skal have etableret en adsl på adressen. Må TDC kræve det?
Jeg ringer fluks til IT og Telestyrelsen hvor jeg får en rigtig hyggelig snak omkrig LRAIC (leje af rå kobber) som anno 2006 koster en udbyder 704 kr pr. år. Endvidere er/må der ikke være nogen hindring for gør det selv løsninger, med mindre self. der er noget teknisk som f.eks. mangelende telefon stik der umuliggør opgaven.
Ok..jammen hvorfor skal TDC så have en tekniker ud?
Jeg ringer fluks til TDC og få en god snak hvor de bl.a. tester forbindelsen ud til min nye adresse ( den kunne sagtens bære 8Mbps garanteret ), og endvidere kunne de også sagtens tilbyde internet TV. Gør det selv skulle ikke være et problem med så fin linjeføring er svaret....
Kan jeg så få internet uden en fastnet telefon på adressen ? - Ja, lyder svaret, det kan du da sagtens. Så hedder det bare en basis linje som koster nogen og 40 kroner mere om måneden pga. du ikke få samle rabat.
Jeg har endnu ikke snakket med CC da svaret som regel er "sådan er det bare". Men jeg regner med lige at præsentere dem for denne info. Dog tror jeg at de mennesker der sidder i privat supporten er direkte importeret fra nærmeste kvickly butik.
Var der nogen der sagde service og kundevenlighed?
Find selv følgende citater på et sted på nettet "Bredbånd og telefoni - du bestemmer" , "Du bestemmer! Du behøver ikke fastnettelefoni for at få vores bredbånd"
Jeg skal flytte snart, og vil derfor melde flytning til cybercity. Det kan selvf. også lade sig gøre, men kommer til at koste 995 + M fordi det er inden for de 6 måneders bindingsperiode. Det undrer jeg mig noget over, for hvad blev der dog af gør det selv løsningen ( en tekniker er inkl. i de 995,- ).
Det sender jeg så en mail om, hvor svaret er:
"Hvis du flytter inden for bindingsperioden, koster en tekniker 995 kr, jvf vores betingelser. Dette skyldes at der er forudbetalt leje på kobberet på din bopæl.
Desværre er det sådan, at den eneste måde hvorpå du kan flytte uden en tekniker, er hvis du opretter en TDC telefon på din nye bopæl."
Kan det nu også være rigtigt at TDC ligefrem kræver at der sendes en tekniker ud fordi cybercity skal have etableret en adsl på adressen. Må TDC kræve det?
Jeg ringer fluks til IT og Telestyrelsen hvor jeg får en rigtig hyggelig snak omkrig LRAIC (leje af rå kobber) som anno 2006 koster en udbyder 704 kr pr. år. Endvidere er/må der ikke være nogen hindring for gør det selv løsninger, med mindre self. der er noget teknisk som f.eks. mangelende telefon stik der umuliggør opgaven.
Ok..jammen hvorfor skal TDC så have en tekniker ud?
Jeg ringer fluks til TDC og få en god snak hvor de bl.a. tester forbindelsen ud til min nye adresse ( den kunne sagtens bære 8Mbps garanteret ), og endvidere kunne de også sagtens tilbyde internet TV. Gør det selv skulle ikke være et problem med så fin linjeføring er svaret....
Kan jeg så få internet uden en fastnet telefon på adressen ? - Ja, lyder svaret, det kan du da sagtens. Så hedder det bare en basis linje som koster nogen og 40 kroner mere om måneden pga. du ikke få samle rabat.
Jeg har endnu ikke snakket med CC da svaret som regel er "sådan er det bare". Men jeg regner med lige at præsentere dem for denne info. Dog tror jeg at de mennesker der sidder i privat supporten er direkte importeret fra nærmeste kvickly butik.
Var der nogen der sagde service og kundevenlighed?
Find selv følgende citater på et sted på nettet "Bredbånd og telefoni - du bestemmer" , "Du bestemmer! Du behøver ikke fastnettelefoni for at få vores bredbånd"

- Vels
- SAAB-MANIAC
Jeg ( læs firmaet ) har bl.a. webserver stående hos fuzion hosting center. Den står skam på 2 x 1 Gbps redundant fiber direkte i hub 1 på DIX'en - envidere i skafor sikret serverrum. Altid 18 grader celcius og 12 cyl. diesel nødstrømsgenerator.
Det duer
Slet ikke.fugmann skrev:Hej Anders,
/Henrik
Jeg ( læs firmaet ) har bl.a. webserver stående hos fuzion hosting center. Den står skam på 2 x 1 Gbps redundant fiber direkte i hub 1 på DIX'en - envidere i skafor sikret serverrum. Altid 18 grader celcius og 12 cyl. diesel nødstrømsgenerator.
Det duer

- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
og sidder du og nørder den og bare ikke kan få bredbånd nok så flytter du hend i et område hvor midtvest bredbånd leverer net http://www.mvb.net/category.php?categor ... oryID=4148 det skulle kunne række til et stykke ind i dette år tusinde selv for hard core nørder
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
- Speedy

- Kontakt:
jeg tror man vil se langt flere af disse lavpris tilbud og selskaber den næste tid. MVB er klart et lavprisselskab som laver et billigt standardprodukt som alternativ til de store, andre selskaber er f.eks. cph-metronet i Københavnsområdet. Men som Vels' eksempel med Cybershitty også antyder tror jeg ikke man skal forvente bedre service, ej heller fra de store firmaer.
1gbit er mere end hvad de fleste vil vide hvad de skal bruge til....Vi har 1gbit på backbonen i vores produktionsmiljø på arbejdet og hvis man ved hvor meget trafik man kan pumpe igennem vil man seriøst ik ane hvad man skal bruge alt den båndbredde til 24/7. Vi har netop fået 10 mbit installeret her i min boligforening til den svimlende sum af 50 kr. pr. måned for fri trafik og det er mere end hvad jeg selv har brug for.
Mvh. Anders
1gbit er mere end hvad de fleste vil vide hvad de skal bruge til....Vi har 1gbit på backbonen i vores produktionsmiljø på arbejdet og hvis man ved hvor meget trafik man kan pumpe igennem vil man seriøst ik ane hvad man skal bruge alt den båndbredde til 24/7. Vi har netop fået 10 mbit installeret her i min boligforening til den svimlende sum af 50 kr. pr. måned for fri trafik og det er mere end hvad jeg selv har brug for.
Mvh. Anders
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saab 96V4 '67 SilverSand
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Hvem er det du kører for?
M.v.h.
Hvem er det du kører for?
M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm
Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm
Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
- Johannesen
9000turbo, du tænker på hvilken virksomhed jeg er udkørende systemkonsulent hos? I såfald er det Computerstore A/S i Højbjerg, ligger lige overfor SHG.