Hej
Min kære 900i 16v, har været ude for en ulykke. jeg var på vej til arbejde og kørte på motorvejen. Jeg var igang med at overhale en lastbil og kørt således ved siden af den. De andre lastbiler foran ham bremser åbenbart, så han trækker ud i min vognbane, jeg dytter først for at få hans opmærksomhed, det hjælper ikke og han fortsætter, jeg bliver nød til at bremse hårdt, og der er jo glat så bilen snorrer rundt og rammer autoværnet to gange. SAAB'en får vredet det ene dæk af, smadret forlygte,forblinklys, baglygte, og pynteliste på bagkofangeren.
Men bliver heldigvis ikke bulet. Jeg har kun ansvarsforsikring på min bil, og skal derfor selv snakke med chaufførens forsikring, men står jeg til at få noget ud af det? Eller er min tid bedre brugt på at tage ned til huggeren og finde nogle nye lygter?
Forsikringsspørgsmål
Redaktør: Bestyrelsen
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

- Kontakt:
Du får kun noget ud af det, hvis lastbilchaufføren indrømmer at han fremprovokerede din ulykke.
Brormand kørte engang ind i en højresvingsbane. Det gjorde en lastbil også, han havde ikke set at banen allerede var okkuperet af en 99'er.
Lastvognens ramme kommer ind over klappens venstreside, trykker bilen helt i bund i affjedringen og kvaser hjelmen godt og grundigt. De stopper og udveksler oplysninger osv. og lastvognschaufføren beder om at de ordner det i mindelighed. Lastvognschaufføren har program på, og beder brormand ringe 3 dage senere.
3 dage senere ringer brormand. Lastvognschaufførens replik: "Hvad snakker du om?"
Brormand måtte vaske sit tøj for den gule vædske som løb ned af ryggen på ham, og fandt en huggerhjelm.
Uden vidner er du desværre nok lost.
Brormand kørte engang ind i en højresvingsbane. Det gjorde en lastbil også, han havde ikke set at banen allerede var okkuperet af en 99'er.
Lastvognens ramme kommer ind over klappens venstreside, trykker bilen helt i bund i affjedringen og kvaser hjelmen godt og grundigt. De stopper og udveksler oplysninger osv. og lastvognschaufføren beder om at de ordner det i mindelighed. Lastvognschaufføren har program på, og beder brormand ringe 3 dage senere.
3 dage senere ringer brormand. Lastvognschaufførens replik: "Hvad snakker du om?"
Brormand måtte vaske sit tøj for den gule vædske som løb ned af ryggen på ham, og fandt en huggerhjelm.
Uden vidner er du desværre nok lost.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Det er umiddelbart svært at bedømme for os andre men udfra din beskrivelse har chaufføren ikke overholdt reglerne ved vognbaneskift, ergo han har begået en fejl i trafikken som nu ligger dig til last. Ergo skal denne fejl dækkes af hans ansvarsforsikring. Desværre er og bliver det svære altid at finde bevis samt at få forløbet belyst overfor forsikringen/myndighederne. Derfor, snak med chauffør og hans selskab om forløbet på denne skadesag samt anmeld det til forsikring OG POLITI! Du er væsentligt bedre stillet hvis du har en anmeldelse hos politiet på denne ulykke. Såfremt politiet korrekt vurderer at chaufføren har skylden vil chaufførens forsikring være forpligtiget tilat dække dine skader.
Mvh. Anders
Det er umiddelbart svært at bedømme for os andre men udfra din beskrivelse har chaufføren ikke overholdt reglerne ved vognbaneskift, ergo han har begået en fejl i trafikken som nu ligger dig til last. Ergo skal denne fejl dækkes af hans ansvarsforsikring. Desværre er og bliver det svære altid at finde bevis samt at få forløbet belyst overfor forsikringen/myndighederne. Derfor, snak med chauffør og hans selskab om forløbet på denne skadesag samt anmeld det til forsikring OG POLITI! Du er væsentligt bedre stillet hvis du har en anmeldelse hos politiet på denne ulykke. Såfremt politiet korrekt vurderer at chaufføren har skylden vil chaufførens forsikring være forpligtiget tilat dække dine skader.
Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
-
GæstGæ
Har også været udefor lidt af det samme.I første omgang ville politiet ikke rigtig gøre noget ved det,da jeg ikke havde kasko på bilen og ham der kørte ,sagde at jeg var fuld af løgn .Derefter tog jeg et billede af nr.pladen og lastbilen, men da der var et vidne der henvente sig på politistationen og sagde at han havde set det og at det forholdte sig som jeg havde beskrevet,søgte de på registeringsnr og kom i kontakt med vognmanden.Overfor politiet erkendte han at han havde ramt min bil.Der efter kom så al snakken med hans forsikring da han ikke anmeldte at han havde påkørt bilen.Det tog rigtig lang tid bla. måtte jeg be politiet om at rykke ham for en skadesanmeldelse til hans forsikring,de ville jo ikke gøre noget så længe han ikke anmeldte det.Til sidst fik jeg 20.000kr for bilen.det holdte hårdt ,men jeg gav ikke op.Taladega
-
GæstGæ
Det var en mærkelig sag:Jeg holdt stille i venstre vognbane i et kryds og ventede på at der blev fri ,lige pludselig kom der en sættevogn højreom og svingede til højre-sættevognskassen ramte min Saab den kom til at hænge på sættevognen et stykke tid og derefter kørte han da bare videre.
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

- Kontakt:
En forsikring er ikke en forsikring, men en afbetalingsordning for den skade man forvolder. Man betaler selv skaden, og nogengange mere til, i form af forhøjet forskikringspræmie.
Mistænkeliggør og tænk det værste om din "modstander" i en forsikringssag. Folk lyver og bedrager og undsiger så man ikke tror det muligt, for at slippe for en sådan præmieforhøjelse.
Sidst måtte konen tilkalde Politiet, efter en påkørsel som manden ikke ville vedkende sig, og iøvrigt kørte fra uheldstedet, indtil konen kørte ham op og fik ham klemt inde. (Don't f*ck with mrs. Edwins..)
Hun slog i øvrigt en Fiat til pindebrænde, da den ikke overholdt sin vigepligt. Den blev vitterligt teknisk totalskadet. Hele fronten var bøjet, foran forruden. Hendes 900 kørte hjem, men blev forsikringsøkonomisk totalskadet.
Fiat: Fix It Again, Tony.
Mistænkeliggør og tænk det værste om din "modstander" i en forsikringssag. Folk lyver og bedrager og undsiger så man ikke tror det muligt, for at slippe for en sådan præmieforhøjelse.
Sidst måtte konen tilkalde Politiet, efter en påkørsel som manden ikke ville vedkende sig, og iøvrigt kørte fra uheldstedet, indtil konen kørte ham op og fik ham klemt inde. (Don't f*ck with mrs. Edwins..)
Hun slog i øvrigt en Fiat til pindebrænde, da den ikke overholdt sin vigepligt. Den blev vitterligt teknisk totalskadet. Hele fronten var bøjet, foran forruden. Hendes 900 kørte hjem, men blev forsikringsøkonomisk totalskadet.
Fiat: Fix It Again, Tony.
En rigtig bil har langsliggende motor.
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262