18. feb 2007, 21:27
I min søgen efter et aerokit, har jeg skrevet sammen med 'per' her fra SKD. Her er hvad han svarede mig (hvis nu der er andre, der også kan have gavn af oplysningerne - og tak for svaret per

):
----------------------
Tak for din henvendelse ang. Aero kittet på min 9-3.
Bilen er født med det.
Det er en tilbehørspakke, der på daværende tidspunkt blev leveret til MY 2003, 185 hk 9-3 Jubii modellerne, - med bl.a. 18" fælge o.m.a.
Dem blev der ikke skubbet ret mange af ud på det Danske marked. SAAB havde det meget dårligt salgsmæssigt på det tidspunkt, så der blev nok givet lidt ved dørene for at sælge nogle biler.
Det er gået meget bedre siden.
Rent faktisk er kittet mere en hybrid- i europæisk sammenhæng i det mindste. Det er samme udstyr, som så vidt jeg ved blev leveret til HOT Aero modellerne MY 2001/ 2002, der blev eksporteret bl.a. til US. Det fremgår i det mindste af de prospekter man kan fremfinde på Internettet.
Det er ganske rigtigt samme kofangere som også blev blev sat på Viggen - for og bag. Hæk spoileren, skørterne og fælge er de samme som monteredes på AERO modellerne, - men jeg er ikke 100% sikker på, at Aeromodellerne i Europa blev monteret med Viggen kofangere.
Jeg ved ganske enkelt ikke hvad prisen på kittet er, da bilen er købt med udstyret på.
Du kan helt givet få kittet hos SAAB, og betale for det!
Jeg vil dog anbefale dig at så på de svenske bil-återvindigs firmaer. Der kan du helt sikkert finde et kit til en overkommelig pris.
http://www.fbt.se/
www.sdcc.com
og så er der givet nogle i klubben, som har nogle henvisninger også.
Du er meget velkommen til at kopiere dette til dit SKD indlæg.
Held og lykke med det.
--------------------------------------