23. feb 2007, 01:50
Der er stort set ingen sne på Fyn, i hvert fald ikke her i Ringe. ØV siger jeg bare. Her havde jeg sådan glædet mig... Jeg deler synspunktet om at og900 er virkelig god i sne, men 96'eren er endnu bedre.
Kæresten og jeg kørte til Italien på skiferie i en V4 for et par år siden. Italien tur/retur er en lang tur i en 96'er, men da vi endelig var kommet frem var det en stor fornøjelse at starte bilen hver morgen og køre så langt op ad et bjerg som muligt, stille bilen ved en lift, ta' ski på og af sted.
Bortset fra at vi slap for det daglige bøvl med bussen mellem hotellet og liften både morgen og aften, så fik jeg også fornøjelsen af en V4 på vinterdæk (desværre uden pigge pga. Tyskland) rundt i små stejle hårnåle-sving op og ned af de italienske alper. Vi kørte også over Bernina-passet i Schweiz et par gange, bare for turens skyld... Har prøvet det samme i en 900 T16, det er også sjovt - men en 96'er, det er bare sagen!
De bilglade italieneres måbende ansigter og "thumbs up", når man drønede forbi dem var også hele turen værd.
Vi har også en totakter (se billede), men den kører vi trods alt ikke til Italien i. Helt tosset er man da ikke. Men vi skal på skiferie til Norge i den næste år...
(Jaja, det handler ikke om det nuværende snevejr. Men jeg håber I bærer over med en nordsjællænder, der er i økonomisk landflygtighed på Fyn pga. huspriserne, og som er DYBT skuffet over at her ingen sne er....)