Banner cycler

9-3 Aero '01-'02 kit.... hvad koster det?

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
hmg
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

9-3 Aero '01-'02 kit.... hvad koster det?

16. feb 2007, 21:03

Hej.

Er der nogen der ved, hvad et Aero-kit til en 9-3 koster? Jeg tænker på både frontkofanger, sideskørter og bagkofanger, det skal være magen til dét kit, der sidder originalt på 9-3 Aero '01-'02 (er iøvrigt også magen til kittet, der sidder på 9-3 Viggen).

Kan man købe disse dele brugt et sted? i såfald hvor, og hvad koster det cirka (så kan man måske være så heldig, at få delene i den rigtige farvel ;-) )?

Har efterhånden set en del 9-3`ere her i Danmark med et sådan kit, og det pynter rigtig meget på bilen - mener også at, der er nogle herfra SKD, der har et sådan kit på....

Billede

Her kan man se de tre emner, jeg omtaler....

-------------------------------------------
SAAB - Born From Jets....
mindblower

16. feb 2007, 21:43

:cry:
Senest rettet af mindblower 8. sep 2008, 18:13, rettet i alt 1 gang.
Nothing I can do about it now !
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:

17. feb 2007, 08:40

Ja, blocket eller måske www.tradera.se kunne også være en mulighed
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
K.Hansen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!

17. feb 2007, 09:16

Ja du skal nok prøve om du kan finde det brugt i Sverige
for det er meget dyrt hvis du køber det fra nyt af hos SAAB .
Hilsen Kenneth
9-5 2,0T 1999
"9-3 Aero 2002 Salomon Line" RIP
9-3 2,0t SC 2009
Brugeravatar
hmg

18. feb 2007, 21:27

I min søgen efter et aerokit, har jeg skrevet sammen med 'per' her fra SKD. Her er hvad han svarede mig (hvis nu der er andre, der også kan have gavn af oplysningerne - og tak for svaret per ;-) ):

----------------------

Tak for din henvendelse ang. Aero kittet på min 9-3.
Bilen er født med det.
Det er en tilbehørspakke, der på daværende tidspunkt blev leveret til MY 2003, 185 hk 9-3 Jubii modellerne, - med bl.a. 18" fælge o.m.a.
Dem blev der ikke skubbet ret mange af ud på det Danske marked. SAAB havde det meget dårligt salgsmæssigt på det tidspunkt, så der blev nok givet lidt ved dørene for at sælge nogle biler.
Det er gået meget bedre siden.

Rent faktisk er kittet mere en hybrid- i europæisk sammenhæng i det mindste. Det er samme udstyr, som så vidt jeg ved blev leveret til HOT Aero modellerne MY 2001/ 2002, der blev eksporteret bl.a. til US. Det fremgår i det mindste af de prospekter man kan fremfinde på Internettet.
Det er ganske rigtigt samme kofangere som også blev blev sat på Viggen - for og bag. Hæk spoileren, skørterne og fælge er de samme som monteredes på AERO modellerne, - men jeg er ikke 100% sikker på, at Aeromodellerne i Europa blev monteret med Viggen kofangere.
Jeg ved ganske enkelt ikke hvad prisen på kittet er, da bilen er købt med udstyret på.

Du kan helt givet få kittet hos SAAB, og betale for det!
Jeg vil dog anbefale dig at så på de svenske bil-återvindigs firmaer. Der kan du helt sikkert finde et kit til en overkommelig pris.
http://www.fbt.se/
www.sdcc.com
og så er der givet nogle i klubben, som har nogle henvisninger også.

Du er meget velkommen til at kopiere dette til dit SKD indlæg.

Held og lykke med det.

--------------------------------------
-------------------------------------------
SAAB - Born From Jets....
Brugeravatar
Joyrider
SUPER SAAB FREAK

11. mar 2007, 21:22

Er der nogen der ved, hvor mange 9-3 Jubii modeller der cirka blev solgt med dette Viggen/Aero kit? Jeg synes der er virkelig langt imellem, at man ser en 9-3 Jubii til slag med dette kit. Det 'vildeste' kit de fleste 9-3`ere har på er SE-kittet, og det er der jo ikke meget ved :-)
per
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

11. mar 2007, 22:07

Hej
Det er ikke mange.
Jeg fik på et tidspunkt en information af en forhandler, at der blev solgt ca. 450 9-3'er i 1998, og salget gik fortsat støt tilbage frem til 2003, hvor den nye SS kom på markedet. Det var væsentligst i-modellerne, der blev solgt på det tidspunkt.
Mig bekendt er det den absolut sidste produktion og sending af "gamle" 9-3 T'er, der blev tilbudt med det kit. Jeg er selv ejer af en.
VIN siger MY2003, - men den er købt og indregistreret dec. 2002.
Hvor mange af den modeltype og udstyrsmodel, der er solgt, er ikke godt at vide.
Tallet er angiveligt ikke trecifret.

Mvh.,
Per
#101 - En to tur bo -----

P.t. ingen SAAB. Kørselsbehov overtaget af to nye Peugeot 208. En til herren og en til damen.

Tilbage til "Off Topic !!!"