24. apr 2007, 12:39
Kæft en kedelig oplevelse på Sluseholmen! Et gigantisk hus med stor foyer og folk hængede på trapper og afsatse, nogen stod udenfor.
Forsagte ældre mennesker som kom og spurgte om vej og procedurer blev der bidt af og nogle blev tiltalt som småtbegavede småbørn. Den adfærd jeg her har set var ikke gået i nogensomhelst privat virksomhed.
Jeg fortalte damen hvad mit formål med besøget var og fik udleveret en formular, hvor udstyr og ting skulle krydses af, alt det som står på toldsynsrapporten. Min medbragte kuglepen var elendig, for nogen gange flød der ikke blæk til når krydsene blev sat.
Hun fik mit charteque med dokumenter og 9000cset's elskværdigt tilsendte annoncer osv. Vantro så jeg hvordan hun sorterede det hele fra og gav mig det tilbage, så der kun var de knastørre formularer tilbage, hvorefter hun sagde at hun lige skulle scanne det til Tåstrup.
Se, jeg har jo fulgt procedurer, som instrueret gennem deres hjemmeside, nemlig at os fra Guds egen ø skal henvende sig på Sluseholmen 8b. Man kunne så have skrevet: Dog ikke i motorsager, hvor behandlingen foregår i Tåstrup.
Jeg har modsat det meste af befolkningen generelt aldrig været særlig komprimeret af mobiltelefoner og blærbare PC'er. Således skrev jeg fasttelefonnumeret på formularen. Lige nu ved jeg ikke hvor mobilen er, den ligger og flyder et eller andet sted.
Hun sagde så, efter afsendelsen af dokumenterne, at de ville ringe til mig i morgen/overmorgen og overbringe mig toldbeløbet og understregede at beløbet skulle falde i kolde kontanter eller banknoteret check.
Fedt nok. I morgen har jeg byttet mig til eftermiddagsvagt og i overmorgen hedder det daghold igen. Hjemmestyret er også på job, hvorefter hun kører ud til sine storfjærtende høbrændere. Telefonsvarer har vi heller ikke, så det skal sgu nok blive underholdende at prøve at støve beløbet op, mens de forskellige instanser spørger om hvad jeg snakker om. Måske jeg kan stille telefönen om til hendes mobil, så alle opkald går dertil.
Det her er ikke som jeg troede det var. Nu må vi se hvad der sker..
I mellemtiden kan man spørge sig selv, om ham Edwins har lavet administrative og tekniske numre i forbindelse med indførelsen af dette fabelagtige køretøj, som på trods af sin relativt høje alder er vildt overskattet, bare pga. en hoben bomuld på toppen af den. Alt over 60 i afgift bliver der klaget over.
Det har han sgu nok ikke, han er jo er ærlig mand af den gamle skole, med pletfri vandel..
Det bliver mit livs dyreste bil. De 50.000 jeg gav for min '83 900 T Coupe Aut. for syv år siden, med dengang 108 på klokken som har kørt som diplomatbil i Schweiz og Saudi-Arabien bliver slået med flere meter..

En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262