http://www.business.dk/article/20070425 ... /70425021/
det må da betyde at importerede biler også skal falde i afgift når hvid-pladebiler herhjemme lempes i registreringsafgiften...
Afgiftsændring på biler fra i dag...
Redaktør: Bestyrelsen
- dragedems
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
- 9000cset
- EXTREME SAAB FREAK
Hov - ser umiddelbart ud som f.eks. en 900 t16 der går 10 på literen vil stige 6000 kr i afgift, jvf punkt 6 !!
På en toyota aygo benzin der går over 21,7 på literen vil der tilsyneladende være 24k mindre i afgift !!!
Skatteministeriet : http://www.skm.dk/publikationer/notater/5628.html
Fra jp.dk d.d. :
Biler på hvide plader bliver billigere
Offentliggjort 25.04.07 kl. 13:48
Billigere, grønnere og sikrere biler er konsekvensen af regeringen og Dansk Folkepartis aftale om ændrede bilafgifter, siger en tilfreds Erhvervs- og økonomiminister Bendt Bendtsen.
Økonomi- og erhvervsminister Bendt Bendtsen (K) er tilfreds med aftalen om bilafgifter. Der er udsigt til billigere biler, siger han.
"Jeg er meget tilfreds med resultatet. Det er et godt resultat. Vi er gået efter at få grønnere, billigere og sikrere biler. Det får vi. De biler, der har mere sikkerhed, bliver belønnet, og dem, der bruger meget brændstof, kommer til at betale lidt. Men generelt bliver alle biler på hvide plader billigere," siger Bendt Bendtsen til Ritzau.
Aftalen om bilafgifter er indgået onsdag mellem regeringspartierne og Dansk Folkeparti og skal mindske CO2 belastningen.
Hovedtræk af omlægningen af bilafgifterne:
Varebiler
i) En reduktion af registreringsafgiften for varebiler under 2,0 t (fra 95 til 50 procent)
ii) En forhøjelse af tillægsafgiften for privat anvendelse af varebil under 2,0 tons (fra 900 kr. til 5.040 kr.)
iii) En forhøjelse af satsen for alle varebiler mellem 2 og 2,5 tons (fra 30 til 50 procent)
iv) En forhøjelse af satsen for MPV’ere og SUV’ere over 2,5 tons (fra 30 til 50 procent)
v) Afskaffelse af afgiftsloft for MPV’ere og SUV’ere over 3,0 tons
vi) Et fradrag i registreringsafgiften på 4.000 kr. pr. km/liter, bilen kører mere end 16 km/liter for benzinbiler og 18 km/liter for dieselbiler.
Et tillæg til registreringsafgiften på 1.000 kr. pr. km/liter, bilen kører mindre end 16 km/liter for benzinbiler og 18 km/liter for dieselbiler.
vii) Forhøjelse af den årlige tillægsafgift for privat anvendelse af varebiler over 3,0 tons (fra 5.040 kr. til 15.000 kr.)
Ændringerne iv) til vii) har ikke betydning for ’egentlige’ varevogne, dvs. kassebiler og pick-up’er over 2,5 tons. For disse køretøjer vil der ikke ske stramninger.
På en toyota aygo benzin der går over 21,7 på literen vil der tilsyneladende være 24k mindre i afgift !!!
Skatteministeriet : http://www.skm.dk/publikationer/notater/5628.html
Fra jp.dk d.d. :
Biler på hvide plader bliver billigere
Offentliggjort 25.04.07 kl. 13:48
Billigere, grønnere og sikrere biler er konsekvensen af regeringen og Dansk Folkepartis aftale om ændrede bilafgifter, siger en tilfreds Erhvervs- og økonomiminister Bendt Bendtsen.
Økonomi- og erhvervsminister Bendt Bendtsen (K) er tilfreds med aftalen om bilafgifter. Der er udsigt til billigere biler, siger han.
"Jeg er meget tilfreds med resultatet. Det er et godt resultat. Vi er gået efter at få grønnere, billigere og sikrere biler. Det får vi. De biler, der har mere sikkerhed, bliver belønnet, og dem, der bruger meget brændstof, kommer til at betale lidt. Men generelt bliver alle biler på hvide plader billigere," siger Bendt Bendtsen til Ritzau.
Aftalen om bilafgifter er indgået onsdag mellem regeringspartierne og Dansk Folkeparti og skal mindske CO2 belastningen.
Hovedtræk af omlægningen af bilafgifterne:
Varebiler
i) En reduktion af registreringsafgiften for varebiler under 2,0 t (fra 95 til 50 procent)
ii) En forhøjelse af tillægsafgiften for privat anvendelse af varebil under 2,0 tons (fra 900 kr. til 5.040 kr.)
iii) En forhøjelse af satsen for alle varebiler mellem 2 og 2,5 tons (fra 30 til 50 procent)
iv) En forhøjelse af satsen for MPV’ere og SUV’ere over 2,5 tons (fra 30 til 50 procent)
v) Afskaffelse af afgiftsloft for MPV’ere og SUV’ere over 3,0 tons
vi) Et fradrag i registreringsafgiften på 4.000 kr. pr. km/liter, bilen kører mere end 16 km/liter for benzinbiler og 18 km/liter for dieselbiler.
Et tillæg til registreringsafgiften på 1.000 kr. pr. km/liter, bilen kører mindre end 16 km/liter for benzinbiler og 18 km/liter for dieselbiler.
vii) Forhøjelse af den årlige tillægsafgift for privat anvendelse af varebiler over 3,0 tons (fra 5.040 kr. til 15.000 kr.)
Ændringerne iv) til vii) har ikke betydning for ’egentlige’ varevogne, dvs. kassebiler og pick-up’er over 2,5 tons. For disse køretøjer vil der ikke ske stramninger.
Min Saab-historie :Saab 900i 8v'86, Saab 9000i 2.0´86, Saab 900 T8 155´88,Saab 9000 2.3 T 200´94
Nu : Saab 900 T16 Cabrio ´90
Medlem nr. 419.
Medlem nr. 419.
- dragedems

"Hov - ser umiddelbart ud som f.eks. en 900 t16 der går 10 på literen vil stige 6000 kr i afgift, jvf punkt 6 !!
På en toyota aygo benzin der går over 21,7 på literen vil der tilsyneladende være 24k mindre i afgift !!!"
nu er det jo indregistreringsafgiften for nye biler der tales om, og der er nok ikke mange nye 900t16 tilbage...
men måske det alligevel får en negativ indflydelse på importbiler.. øv..
På en toyota aygo benzin der går over 21,7 på literen vil der tilsyneladende være 24k mindre i afgift !!!"
nu er det jo indregistreringsafgiften for nye biler der tales om, og der er nok ikke mange nye 900t16 tilbage...
men måske det alligevel får en negativ indflydelse på importbiler.. øv..
SAAB 9000 CSi 1997
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

Normalt gælder afgift regler kun frem i tiden, så for de gamle biler gælder de gamle regler.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
viking, Ja men gælder de gamle regler mon stadig hvis det et sådan at du henter en bil hjem fra udlandet EFTER de nye regler er trådt i kraft. det kunne jeg godt tvivle på
Hvis jeg har fattet deres pris eksempler rigtigt så er der en gennemsnitlig pris sænkning på 3,9% . det er jo ikke meget. mon ikke forhandlere og producenter snupper deres del af den kage så priserne ender med at gå nogenlunde lige O P op med det de er i dag
Hvis jeg har fattet deres pris eksempler rigtigt så er der en gennemsnitlig pris sænkning på 3,9% . det er jo ikke meget. mon ikke forhandlere og producenter snupper deres del af den kage så priserne ender med at gå nogenlunde lige O P op med det de er i dag
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
- 9000cset
- EXTREME SAAB FREAK
Bemærk dette punkt - førhøjelse af det knæk kunne måske betyde lavere importafgifter !?
ix) En forhøjelse af skalaknækket ved beregning af registreringsafgift fra 65.900 kr. til 74.000 kr. for nye personbiler (samt tilsvarende forhøjelse for brugte personbiler og nye og brugte motorcykler).
ix) En forhøjelse af skalaknækket ved beregning af registreringsafgift fra 65.900 kr. til 74.000 kr. for nye personbiler (samt tilsvarende forhøjelse for brugte personbiler og nye og brugte motorcykler).
Min Saab-historie :Saab 900i 8v'86, Saab 9000i 2.0´86, Saab 900 T8 155´88,Saab 9000 2.3 T 200´94
Medlem nr. 419.
Medlem nr. 419.
- tono
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Nej, grundet vore afgiftregler er fabrikkernes DK priser blandt de absolutte laveste - og når afgiften ikke er så voldsom længere, behøver de jo heller ikke holde så meget igen med deres werks priser til DK - jeg vil med skepsis vente, at se en nedsættelse af "udsalgsprisen" - jeg tror heller ikke denne gang, at vi får billigere biler her i DK
.. fra en tid, hvor SAAB fremstillede biler.
- Creed
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Syntes det er helt i orden med stigningen på de helt store SUV'er, men syntes så også at de mindre biler burde falde procentvis lige så meget.
Selv om jeg er tilhænger af den nuværende regering, må jeg nok sige at den nye registrerings afgift minder meget om en skjult skat.
For uanset hvordan jeg vender og drejer det, får jeg det til at staten får mere ind på de forhadte bil ejere...
Syntes det er helt i orden med stigningen på de helt store SUV'er, men syntes så også at de mindre biler burde falde procentvis lige så meget.
Selv om jeg er tilhænger af den nuværende regering, må jeg nok sige at den nye registrerings afgift minder meget om en skjult skat.
For uanset hvordan jeg vender og drejer det, får jeg det til at staten får mere ind på de forhadte bil ejere...
- dragedems

gad vide hvor mange andre brølere der er i lovforslaget ????
http://epn.dk/erhverv_samfund/article922980.ece
http://epn.dk/erhverv_samfund/article922980.ece
SAAB 9000 CSi 1997
- Saab-daniel

- Kontakt:
Nu er priserne jo harmoniseret i EU, Tono, så fabrikkerne skal tage den samme pris for bilerne overalt. Det prøver man så at komme lidt udenom, ved først at montere navigation og andet ekstra-udstyr når bilen ER kommer til dk og afgiften er betalt, det sikrer lidt billigere dele den vej...
Daniel.
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

Det her er jo første trin i en afgift ændring. Der kommer nok ikke flere i denne regerings periode.
Det vel jo ikke være så godt hvis de gjorde det vi helst ville have : Total væk med afgiften.
Fint for nye biler. Lidt øv med en 1/2 år gammel bil til 500kkr der midster 250kkr
Det vel jo ikke være så godt hvis de gjorde det vi helst ville have : Total væk med afgiften.
Fint for nye biler. Lidt øv med en 1/2 år gammel bil til 500kkr der midster 250kkr
Only young once, immature for ever.
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- mindblower
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Senest rettet af mindblower 6. sep 2008, 21:49, rettet i alt 1 gang.
Nothing I can do about it now !
- tono
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
En rimelig stor Toyota handler, direktøren for Monk biler siger: ".. er usikker på, hvor meget kunderne vil spare. Det afhænger meget af, hvad importørerne gør. Hvis de vælger at sætte prisen op på de mindre biler, så forsvinder besparelserne." - så EU harmoniserering eller ej Daniel, jeg er stadig tvivlende mht billiger biler i DK
.. fra en tid, hvor SAAB fremstillede biler.