Banner cycler

Helt i orden at snyde staten for moms !!!

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
dragedems
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

Helt i orden at snyde staten for moms !!!

5. jun 2007, 13:34

nu er der dom i vestre landsret for at det er ok !!!

hva så, edwins, det er da vand på din mølle !!!

http://www.tvsyd.dk/page/13?article_id=20360

SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:

5. jun 2007, 13:54

Jamen, Drage, vi er så hårdt og åger-agtigt brandskattet her i landet at jeg overhelehovedet ikke har noget der ligner dårlig samvittighed, når jeg dyrker Danmarks nationalsport: Skatteunddragelse.

I Amerika er "Tax evasion" en aldeles alvorlig forbrydelse, da man er den hest i spandet som ikke trækker med på hammelen. De kunne ikke knalde Al Capone for hans lystmorderiske arrangementer, men han fik 40 år i boksen for Tax evasion.

Om 5 år kan jeg selv fortælle om tryllekunsterne jeg har lavet med cabben. Om jeg skammer mig? Ikke det det kunne ligne det! :evil: Min klage til Motorankenævnet, som fylder ca. 1 cm. A4 papir blev sendt anbefalet, formedelst 67 dask, i går.

Det er Staten der skulle skamme sig. :twisted: De skylder mig mindst 15.000 spir for min bil, som går til en gude-lakering. :D
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
FlemmingH
SUPER SAAB FREAK

5. jun 2007, 19:26

Ja jeg må indrømme at min samvittighed også ville være mere end iorden. Debatten har jo været oppe i adskillige forums før dette, og den generelle holdning er at det ikke er den lille mand men staten der er den store forbryder. Vi gør alle uden undtagelse hvad vi kan for at spare et par tusinde her og der. Afgift helvedet er jo en anden snak. Men også her må jeg udråbe staten som den store gummiged der skovler til sig. Se blot disse to eksempler på en 9-3 cabrio i hendholdsvis afgiftplagede Danmark og så Tyskland:

http://www.bilzonen.dk/find-din-bil?bod ... utton.y=18

http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... t1&asrc=fa

Samme bil, årgang og ca. km.

Omregnet en forskel på omkring 220000.-!!!!

Nej jeg tror nok staten skal overleve trods de 9% :)
Brugeravatar
munkedal
ULTRA SAAB FREAK
Kontakt:

6. jun 2007, 11:32

Enig. Bilafgifterne er latterligt høje her i landet.
Men I skulle prøve at bo i USA, så ville I (forhåbentlig) finde ud af, at I rent faktisk får meget for den betalte indkomstskat (+ moms) herhjemme (her tænker jeg primært på uddannelse).

Ja, det er bare min oplevelse. Amerikanerne synes sjovt nok også, at de ligeledes latterlige 30% de skal betale i indkomstskat er alt alt alt for meget :-)

Hilsener
Lars
Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

6. jun 2007, 12:22

Får meget for skattepengene, mht. uddannelse?

Det er sgu da ikke lykkedes folkeskolen at lære ungerne at stave, efter de har gået 10 år i skole? 10% af dem kan, resten halter bagefter.

Selv dagbladene er smækfulde af stavefejl. Vi kan alle lave en tyrkfejl, men når man f.eks ikke kan finde ud af, hvornår der skal "r" i enden af et ord eller ej, er det ikke tyrkfejl.

Men ja, det er slemt i Amerika, med deres uddannelsesniveau. Snakkede med en pige, som gik i high school, hvad der svarer til vores gymnasium. Hun havde en formening om at Tyskland lå nede i Nordamerikas nederste højre hjørne, omkring Florida. :shock: Når en Amerikaner kigger ud over Amerikas kant, ses det hele gennem en råglasrude. Men det er sgu flinke og gæstfrie mennesker, det må man lade dem. :D

Vores hospitalsvæsen er da heller ikke noget at skrive hjem om. :cry:

Men lige om lidt kommer EU-harmoniseringen. Så falder vores bilpriser til 1/3 af hvad de er i dag. Det bliver sørme dejligt. Så får vi jo nogen fordel af at blive skræmt til at stemme os ind i EU. :wink:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262

Tilbage til "Off Topic !!!"