I forbindelse med debatten omkring forsikringstilbud, kan jeg fortælle at vi i Klubregi, har kontakt til et stort forsikringsselskab. Dette for at udersøge muligheden for, at alle Klubbens medlemmer kan få tilbud om at tegne forsikringer, til en attraktiv pris.
En ting som vi i bestyrelsen vægter rigtig meget i denne sammenhæng er, at ingen skal "straffes" for at køre i en turbo-bil. Det vil sige at vores unge førstegangs købere, virkelig skal mærke at præmien er til at betale sig fra.
Vi har sikkert alle hørt eksempler på, i hvilket prisleje man havner når man oplyser selskabet om at, "min nye bil er turbo ladet"
Denne oplysning udløser sædvanligt, en kæmpe forsikringspræmie til vores unge ven som måske "bare" har valgt at købe en ældre årgang eks. 900 T. 16. til en købspris på 30.000 kroner.
Der vil tilgå alle noget materiale, hvis vi kommer igennem med vores ønsker. Fra selskabets side er man meget motiveret for en aftale.
Venligst
Ole Bendtsen
Formand
Saab Klub Danmark
Forhandling om forsikringsaftale
Redaktør: Bestyrelsen
- mindblower
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Senest rettet af mindblower 6. sep 2008, 19:12, rettet i alt 1 gang.
Nothing I can do about it now !
- dvj
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Hej
Jeg var på et tidspunkt inde omkring med et oplæg omkring forsikring, hvor der ikke skete det store. Så begyndte jeg at presse mit nuværende forsikringsselskab for at få en ordentlig pris, og nu har jeg min 900t16 fra 86 kaskoforsikret for ca. 4800 kr, om året. Vi er nødt til at presse selskaberne, ellers opnår vi intet.
Det samme gælder for øvrigt bankerne. Fandt lige ud af, at på alle min konties skal der stå over 10.000 kr før jeg får den formidable indlånsrente på 0,635%, debetrenten er 12,5% og starter fra nul. Det er hvad jeg vil kalde svindel og udnyttelse af de mindre bemidlede. Jo, det er ikke sjovt at være fattigt.
Hilsen Dennis
Jeg var på et tidspunkt inde omkring med et oplæg omkring forsikring, hvor der ikke skete det store. Så begyndte jeg at presse mit nuværende forsikringsselskab for at få en ordentlig pris, og nu har jeg min 900t16 fra 86 kaskoforsikret for ca. 4800 kr, om året. Vi er nødt til at presse selskaberne, ellers opnår vi intet.
Det samme gælder for øvrigt bankerne. Fandt lige ud af, at på alle min konties skal der stå over 10.000 kr før jeg får den formidable indlånsrente på 0,635%, debetrenten er 12,5% og starter fra nul. Det er hvad jeg vil kalde svindel og udnyttelse af de mindre bemidlede. Jo, det er ikke sjovt at være fattigt.
Hilsen Dennis
- englewood
- EXTREME SAAB FREAK
Ser frem til en forsikringsaftale gennem klubben.
Prøv om ikke man i klubregi osse kan få en aftale istand med Central Registeret for Motorkøretøjer med lidt rabat på vægtafgiften.
Jeg skal betale 1880.- for perioden 01.06.07 - 30.11.07 for min 9000 Turbo 16 -85.
Prøv om ikke man i klubregi osse kan få en aftale istand med Central Registeret for Motorkøretøjer med lidt rabat på vægtafgiften.
Jeg skal betale 1880.- for perioden 01.06.07 - 30.11.07 for min 9000 Turbo 16 -85.
Tommy Nielsen
Lyngby 9520 Skørping Tel 22216087
Citroën XM V6 Pallas 1990
Lyngby 9520 Skørping Tel 22216087
Citroën XM V6 Pallas 1990
- Busken
- EXTREME SAAB FREAK
jeg betaler lige nu lidt over 400 kr (om maaneden) for forsikringen, men er ogsaa gennem min far som saa skal betale lidt over 5000 kr om aaret. det ville nu nu vaere dejligt hvis man kunne faa en billig forsikring som jeg selv kan betale. hvis jeg selv skal betale forsikring paa dytten bliver det lidt over 15000
undskyld de mange aaer, men sidder i USA ligenu
undskyld de mange aaer, men sidder i USA ligenu
Martin Busk
Tidligere: SAAB 900 2,0 Combi Coupe 1991
Nu: Peugeot 107
Tidligere: SAAB 900 2,0 Combi Coupe 1991
Nu: Peugeot 107
- mindblower
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Senest rettet af mindblower 6. sep 2008, 19:10, rettet i alt 1 gang.
Nothing I can do about it now !
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Det bliver nok en kende svært. Det er ikke CRM (Centralregistret for motorkøretøjer) der bestemmer og sætter afgiftsniveauet. Dette gøres udelukkende af staten og såfremt der skal forhandles med disse skal det gælde alle køretøjer i DK. Selvom SKD er en god stor klub er det vist ik helt ligetilenglewood skrev:Ser frem til en forsikringsaftale gennem klubben.
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Jeg synes, at det vil være en glimrende ide.
Jeg har i forvejen en gruppe forsikring (ing.) hvilket bringer mig den i 1/3 af "normal" pris.
Og da jeg har kørt uden skader i 17 år på ansvar alene vil de også de bort fra "mange HK'er".
MEN, man skal betale forsikring af NY PRIS og ikke at bilen værdi. En OG 900 Aero kostede 545.000 kr for femten år siden. Og der skal man så betale forsikring efter... men de give kun få kr. pga. alder hvis den bliver smadret...
1) Hvis vi kunne få en aftale, hvor vi selv kan sætte en max værdi på bilen e.g. max 30.000 kr i erstatning, så burde vi også kunne få en rimelig pris på forsikringen. Dette princip kendes fra e.g. veteranbilerne.
2) En anden ting kunne være en ansvar med glasforsikring. Jeg har nu oplevet flere gange at en "idiot" smadre min forrude eller en tyv har ordner en siderude. Her kan jeg i dag, med kun ansvar, ikke få erstatning. Forsikringsselvskaberne har nemlig en aftale om, at det ikke er skadeforvolderens forsikring der skal betale - men "ofrets". Og da jeg ikke har kasko, så kan jeg ikke få erstatning. Hvad er dette for noget £$%&½ !!! Dvs. at der så er tale om en politisag med beviser, vidner, retsag etc. = nul erstatning.
Godt initiativ !
Jeg synes, at det vil være en glimrende ide.
Jeg har i forvejen en gruppe forsikring (ing.) hvilket bringer mig den i 1/3 af "normal" pris.
Og da jeg har kørt uden skader i 17 år på ansvar alene vil de også de bort fra "mange HK'er".
MEN, man skal betale forsikring af NY PRIS og ikke at bilen værdi. En OG 900 Aero kostede 545.000 kr for femten år siden. Og der skal man så betale forsikring efter... men de give kun få kr. pga. alder hvis den bliver smadret...
1) Hvis vi kunne få en aftale, hvor vi selv kan sætte en max værdi på bilen e.g. max 30.000 kr i erstatning, så burde vi også kunne få en rimelig pris på forsikringen. Dette princip kendes fra e.g. veteranbilerne.
2) En anden ting kunne være en ansvar med glasforsikring. Jeg har nu oplevet flere gange at en "idiot" smadre min forrude eller en tyv har ordner en siderude. Her kan jeg i dag, med kun ansvar, ikke få erstatning. Forsikringsselvskaberne har nemlig en aftale om, at det ikke er skadeforvolderens forsikring der skal betale - men "ofrets". Og da jeg ikke har kasko, så kan jeg ikke få erstatning. Hvad er dette for noget £$%&½ !!! Dvs. at der så er tale om en politisag med beviser, vidner, retsag etc. = nul erstatning.
Godt initiativ !
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!