5. jul 2007, 22:02
Creed, du skriver at du egentligt altid har set SAAB som en bedstefarsbil, inde på Børnegalleri.
Hvorfor har folk set mærket sådan? Malingen var dårligt tør på den første 92 da den vandt svære rallyløb.
Således fortsatte 93 og 96 også. 96 havde kraftfulde Mersere og Porscher hængede i bagenden som skreg "Vent på mig" i rallyløb.
99 vandt mange vinterralies, 240 HK i snotten sidst i 70'erne. 900 blev kaldt flyvning i lav højde og motorjournalisterne var forbløffede over dens accelerationsevner.
9000 slog hastigheds- og udholdenhedsrekorder.
Eklund fiser rundt i en 9-3 med 600 HK. 9-5 kan få sine drivaksler til at ligne franske, snoede havelågejern.
Det hele krydret med helt-fremme-i-skoene jetjagere i reklamerne.
Hvorfra kommer dette bedstefars-image? Jeg har selv fået en Mercedes-kammeret til at sige "Det var satans" efter en kick-down overhaling i min 24 år gamle hverdagsSAAB. Min ven måtte bede mig klappe hesten, da jeg kørte 210 på motorvejen i hans 9-5, hvor jeg ville sværge at jeg kørte 140..
Jeg kan ikke selv finde den bedstefar som befolkningen ser i en SAAB?

Er det de 100 HK karburatorbiler på 1.3 tons som Skattefar sørgede for at der blev importeret tidligere, da folk ikke havde råd til andet, som har givet den dette image?
Flot bil du har på galleriet.

En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262