7. nov 2007, 21:52
nissen skrev:
Jeg fik synet min V4 for 14 dage siden. Snakkede med synsmanden ang. eftermontering af sideblink. Og han sagde, at ifølge nye regler, er det ikke nødvendigt med sideblink.
mvh. René.
ØHHHH det er da vis noget den " Synsmand" selv har fundet på
Her er det fra den nyeste bog .
6.04.020 Bil
(1) Bil skal være forsynet med
a) en forblinklygte, en sideblinklygte og en bagblinklygte i hver side,
Før 01.05.77: Bil skal være forsynet med et lige antal for-, bag- og sideblinklygter.
Før 01.01.66: Oprindeligt monterede retningsviservinger kan indrettes
som sideblinklygter således, at de blinker i udslået stilling.
Veteranbil: Retningsviservinger kan indrettes som sideblinklygter således,
at de blinker i udslået stilling. Det er en betingelse, at
bilmodellen originalt kunne fås med retningsviservinger.