Banner cycler

"Stenslagspladerne" løsner sig på min V4 - optimal

Forum for alt der drejer sig om alt til vores elskede Veteran modeller Saab 92, 93, 94, 95, 96 og 97

Redaktør: Bestyrelsen

michno
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 457
Tilmeldt: 15. maj 2007, 11:58

"Stenslagspladerne" løsner sig på min V4 - optimal

14. nov 2007, 14:19

De to små sorte gummiagtige plader udvendigt på de bageste skærme, har løsnet sig på min 96 V4. Ikke så meget, at de kunne finde på at falde af, men bestemt så meget, at der inde bagved kan ophobe sig diverse lækkerier, som vil kunne æde skærmene op på rekordtid.

Hvad skal gøres?

Skal de blive siddende med lidt afstand til skærmen, som nu og så blot have blæst et læs lys rystbeskyttelse ned bagved?

Skal de klæbes helt fast på skærmen med et eller andet super stærkt "bindemiddel", således at de aldrig kan fjernes (og derfor heller ikke fjernes uden at lakken fjernes?)?

Eller hvad? Kan nogen give et godt råd? Og bliver de siddende på jeres vogne?


Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6968
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

14. nov 2007, 14:35

Hej Poul

Dem jeg kender til plejer at fæstne dem med det helt tynde dobbeltklæb tape + de skruer der er huller til i planerne. Hvis du har stålskærme på din vogn vil det desuden være en rigtig god ide at få sprøjtet tectyl ind i samtlige huller i skærmene samt på kanterne for at forhindre rusten i at starte. Den gode tape til dette kan evt købes hos et tæppe firma.

Smid evt. et billede afsted, så skal jeg gerne lægge det ind så vi kan se problemet.

Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
michno
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 457
Tilmeldt: 15. maj 2007, 11:58

14. nov 2007, 15:24

Jeg har stadig stålskærme.

Når du siger tape, betyder det så, at jeg uden videre kan flå dem helt af? Jeg kan nemlig ikke se, hvordan de sidder fast og derfor heller ikke nogen skruer, men kun nogle gummidutter, der sidder i nogle huller i skærmene?
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6968
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

14. nov 2007, 15:33

Jeg er ret overbevist om at de gummidutter bare er presset ind med modhager i huller i skærmen....mærker du bagpå er der dutter som fæstner stenslagspladerne til skærmen. Du kan uden videre men med rolig hånd hive dem af med mindre de er limet....det kan vi ik se herfra :wink:

/A
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
michno
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 457
Tilmeldt: 15. maj 2007, 11:58

15. nov 2007, 09:12

De er ikke limet, så jeg vil prøve at pille dem dem af. Så kan jeg i det mindste få fedtet den godt ind bagved, inden jeg på en eller anden vis får dem monteret igen. For de skal vel være der - eller hvad? Var de monteret på min bil fra 72 "fra fødslen" ?

Michno
Brugeravatar
dragedems
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg: 6094
Tilmeldt: 31. okt 2004, 18:16

15. nov 2007, 09:17

michno, den er født med dem, og skulle du komme til at ødelægge så kan du købe nye af den svenske saabklubs reservedelsmand rolf jensen....

http://biphome.spray.se/rolf.jensen/ssr ... kaross.htm

http://biphome.spray.se/rolf.jensen/ssr ... spares.htm
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
michno
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 457
Tilmeldt: 15. maj 2007, 11:58

15. nov 2007, 09:25

Tak for det Erik, men hvad med moteringen? Hvad mener du? Skal de klæbes fast eller er det ok, at gummidutterne blot klemmes på plads? Det er selvfølgelig det potentielle gemmested for "snask" og efterfølgende rust, jeg er bekymret for.

Poul M.
Brugeravatar
dragedems
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg: 6094
Tilmeldt: 31. okt 2004, 18:16

15. nov 2007, 09:29

michno, jeg synes at, hvis der er huller i forvejen, så brug dem til monteringen, enten med rustfrie skruer eller dutterne hvis de kan bruges. og som andre skriver: husk noget "tjære" i hullerne.
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011

Tilbage til "Veteran Forum"