De to små sorte gummiagtige plader udvendigt på de bageste skærme, har løsnet sig på min 96 V4. Ikke så meget, at de kunne finde på at falde af, men bestemt så meget, at der inde bagved kan ophobe sig diverse lækkerier, som vil kunne æde skærmene op på rekordtid.
Hvad skal gøres?
Skal de blive siddende med lidt afstand til skærmen, som nu og så blot have blæst et læs lys rystbeskyttelse ned bagved?
Skal de klæbes helt fast på skærmen med et eller andet super stærkt "bindemiddel", således at de aldrig kan fjernes (og derfor heller ikke fjernes uden at lakken fjernes?)?
Eller hvad? Kan nogen give et godt råd? Og bliver de siddende på jeres vogne?
"Stenslagspladerne" løsner sig på min V4 - optimal
Redaktør: Bestyrelsen
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Indlæg
Hej Poul
Dem jeg kender til plejer at fæstne dem med det helt tynde dobbeltklæb tape + de skruer der er huller til i planerne. Hvis du har stålskærme på din vogn vil det desuden være en rigtig god ide at få sprøjtet tectyl ind i samtlige huller i skærmene samt på kanterne for at forhindre rusten i at starte. Den gode tape til dette kan evt købes hos et tæppe firma.
Smid evt. et billede afsted, så skal jeg gerne lægge det ind så vi kan se problemet.
Mvh. Anders
Dem jeg kender til plejer at fæstne dem med det helt tynde dobbeltklæb tape + de skruer der er huller til i planerne. Hvis du har stålskærme på din vogn vil det desuden være en rigtig god ide at få sprøjtet tectyl ind i samtlige huller i skærmene samt på kanterne for at forhindre rusten i at starte. Den gode tape til dette kan evt købes hos et tæppe firma.
Smid evt. et billede afsted, så skal jeg gerne lægge det ind så vi kan se problemet.
Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Indlæg
Jeg er ret overbevist om at de gummidutter bare er presset ind med modhager i huller i skærmen....mærker du bagpå er der dutter som fæstner stenslagspladerne til skærmen. Du kan uden videre men med rolig hånd hive dem af med mindre de er limet....det kan vi ik se herfra 
/A
/A
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- dragedems
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

Indlæg
michno, den er født med dem, og skulle du komme til at ødelægge så kan du købe nye af den svenske saabklubs reservedelsmand rolf jensen....
http://biphome.spray.se/rolf.jensen/ssr ... kaross.htm
http://biphome.spray.se/rolf.jensen/ssr ... spares.htm
http://biphome.spray.se/rolf.jensen/ssr ... kaross.htm
http://biphome.spray.se/rolf.jensen/ssr ... spares.htm
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
- dragedems
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

Indlæg
michno, jeg synes at, hvis der er huller i forvejen, så brug dem til monteringen, enten med rustfrie skruer eller dutterne hvis de kan bruges. og som andre skriver: husk noget "tjære" i hullerne.
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
