Banner cycler

Passer du til dit bilmærke?

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:

6. dec 2007, 17:34

I det nye nummer af FDMs blad Motor har Autoindex lavet en undersøgelse af de danske billister. Denne undersøgelse har FDMs journalister så analyseret og fundet ud af hvordan de forskellige bilmærkers brugere kan karakteriseres...måske en grov forenkling men her er hvad de skrev om saab ejere anno 2007. (Jeg har frit kommenteret i parentes)

Citat FDM:

Velhavende familiefædre bag rattet ! ( :oops: Allerede her er FDM gået lidt bag dansen :wink:)

Saaben er for de rigere familier og ægtepar, der bor i hus. Over halvdelen af ejerne har hjemmeboende børn og 93% - topscorer i undersøgelsen- er i et ægteskab (må sku snart giftes så, børn øver jeg mig stadigt på). Syv ud af 10 har en mellemlang eller lang uddannelse.
Saab blev nummer 2 i årets autoindex undersøgelse og bilen blev vurderet i top på sikkerhed og de daglige funktionsbehov. Ejerne ser selv deres egen bil som mere attrraktiv end mange andres, men er omvendt nær bunden på spørgsmålet om, hvorvidt de vil købe en bil med et image, hvor ejeren virker arrogant og selvisk :) Og når de nu er ude og vælge bil kunne de ikke drømme om at vælge én, de ikke har forstand på. Saabejere er dem i undersøgelsen, der oftest læser bilannoncer.
3 ud af 4 vil købe samme mærke igen, og kigger man på bilerne mellem 4 og 7 år ligger saab helt i top. Faktisk er det svært at få ejerne ud af bilen igen (den følelse kender jeg så udemærket godt).
Hver tredje kører på ferie i bilen og én ud af 4 krydser storebælt mindst 10 gange om året. og det er vel af mærke mændene, vi taler om. Saabejere scorer højest, når de angiver at det i 94% af tilfældene er manden der sidder bag rattet (tankevækkende :wink:)

Citat slut......

og det billede lader vi lige stå et øjeblik :lol:

Læs selv resten i bladet Motor, det er faktisk sjov læsning :)
Senest rettet af Speedy 6. dec 2007, 21:52, rettet i alt 1 gang.

Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
mindblower
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

6. dec 2007, 19:11

:!:
Senest rettet af mindblower 6. sep 2008, 06:36, rettet i alt 1 gang.
Nothing I can do about it now !
Brugeravatar
Creed

Re: Passer du til dit bilmærke?

6. dec 2007, 19:16

Speedy skrev: Saaben er for de rigere familier og ægtepar, der bor i hus. Over halvdelen af ejerne har hjemmeboende børn og 93% - topscorer i undersøgelsen- er i et ægteskab
Yes.,.. der passer jeg ind!
Lærlinge løn. Bor hjemme. (lidt endnu) Single! Den dækker vist det sidste :lol:
Speedy skrev: Saab blev nummer 2 i årets autoindex undersøgelse og bilen blev vurderet i top på sikkerhed og de daglige funktionsbehov. Ejerne ser selv deres egen bil som mere attrraktiv end mange andres, men er omvendt nær bunden på spørgsmålet om, hvorvidt de vil købe en bil med et image, hvor ejeren virker arrogant og selvisk :) Og når de nu er ude og vælge bil kunne de ikke drømme om at vælge én, de ikke har forstand på. Saabejere er dem i undersøgelsen, der oftest læser bilannoncer.
3 ud af 4 vil købe samme mærke igen, og kigger man på bilerne mellem 4 og 7 år ligger saab helt i top. Faktisk er det svært at få ejerne ud af bilen igen (den følelse kender jeg så udemærket godt).

Saabejere scorer højest, når de angiver at det i 94% af tilfældene er manden der sidder bag rattet (tankevækkende :wink:)
Det er jeg så helt enig i... Sjov læsning....
Min bil er bedre end andres.... de andre ved det bare ikk... :)
Svært og få ejerne ud igen.............. indlysende :D
Mvh
Krede ~ (Kristian)
Brugeravatar
Saabine
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

6. dec 2007, 21:33

Haha :D jeg burde jo slet ikke være SAAB-ejer ifølge det her...

Velhavende familiefædre... Hmmm
Gift... Hmmm
Børn... Hmmm
Bor i hus... Hmmm

Og i min SAAB sidder der stort set altid en kvinde bag rattet :wink:

Men jeg vil da godt stå ved at jeg er en stor SAAB-snob 8)
SAAB 99 GLi 4d 1983
SAAB 900 T16 AERO 1987

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=327618

Billede

Savner de gode gamle SAAB-tider..
Brugeravatar
Nicolai
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST

7. dec 2007, 07:41

Passer nogenlunde her: Hus, gift, barn på vej, vil ikke ud af bilen - men velhavende? Arrhhh.......?
9-3X TTID4 180HK 2011
9000 CSE 2.3T A50 Aut. 1997
900 Aero LPT 1993
Brugeravatar
Creed

7. dec 2007, 08:18

Nicolai skrev:Passer nogenlunde her: Hus, gift, barn på vej, vil ikke ud af bilen - men velhavende? Arrhhh.......?
Har du ikk lige solgt Aero'en? :lol: :(
Mvh
Krede ~ (Kristian)
Brugeravatar
Nicolai
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST

7. dec 2007, 08:41

Jo, men pengene ramte bare det sorte hul - dog lige med et enkelt afkast til et Nikon D80 spejlreflekskamera. Lidt skulle jeg da have ud af det........
9-3X TTID4 180HK 2011
9000 CSE 2.3T A50 Aut. 1997
900 Aero LPT 1993
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:

7. dec 2007, 10:00

Jeg passer ind i mønstret nu, bortset fra velhavende. Er gift, har en arbejdsløs datter på 10 og en pyntesyg kone og bor i kreditforeningens hus, som jeg forpagter.

Fik min første SAAB som 18-årig (har aldrig haft andet), var enlig, udeboende og lærling.

Velstående er man vel ikke, når man køber en 15 år gammel totakter til 5500,- som 18-årig.

Som 39-årig slog jeg mig rigtigt i tøjret ved at købe en SAAB til 50.000, min '83T Aut.

Biludgifterne nåede orgastiske højder sidste år, da jeg betalte 127.000 for Cabben, mit livs dyreste bil. :shock:

Konen kører i en 14 år gammel bil til 20.000.

Laver selv bilerne, har (vil ikke have) ikke råd til at køre dem på værksted.

Hvor den velstående bilejer er henne ved jeg sgu ikke.. :?

Min lønudbetaling er lidt usædvanlig, jeg får den i kontanter. Når jeg så kommer hjem, kaster jeg alle pengene op i loftet. Dem der bliver siddende får jeg, dem som falder ned tager min kone.. :roll:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Nikolaj

7. dec 2007, 13:32

Min lønudbetaling er lidt usædvanlig, jeg får den i kontanter. Når jeg så kommer hjem, kaster jeg alle pengene op i loftet. Dem der bliver siddende får jeg, dem som falder ned tager min kone..

ha ha håber du har ru loft bræder så der kan sætte sig en sedel fast en gang i mellem ;-)
og900 cab ønskes ;-)
Brugeravatar
ih514
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

15. dec 2007, 22:57

Jow hvis man ser bort fra følgende
økonomien, hjemmeboende børn, hvor tit storeblæt krydses, at det mest er en mand bag rattet; at man er gift og at jeg er blant de der læser flest bil annoncer så passer de såmænd meget godt og at vi skulle være svære at få ud af bilen ja hvorfor mon dog
Mvh Preben
Saab 9-5 Aero automatic 2001
mail: prebenjensen514@gmail.com
www.pj-technology.dk
Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

15. dec 2007, 23:04

Jeg læser sgu ikke bilannoncer, jeg har hvad jeg skal ha'.. :wink:

Hvergang man forlader sin SAAB, er det jo en grådkvalt afsked med en god gammel trofast ven.

Så meget større er gensynets glæde så også, når man igen border sin magnet.. :D
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
RuneSM
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!

15. dec 2007, 23:38

Edwins : Med lem nr. 262 :D

Må nok hoppe med på Ditte's:
Velhavende familiefædre... Nej, ham den gamle vælter sig ikke rundt i millionerne
Gift... Nej, ganske single! (Mig og Creed er åbenbart de eneste relativt fornuftige?)
Børn... Narh, men føler mig til tider ret barnlig
Bor i hus... Ja, okay.. Mine forældres?
Før: Saab 90 8v m/ Turbo // VW Polo '89 1,3 m/ Turbo // Saab 900 2,0 16v m/ Turbo & Megasquirt // Audi 80 // Avensis '01 Sedan
Nu: '01 Avensis Stationcar
Legetøj: BMW E36 316i med turbo. Snart 2,5i Turbo til drift og drag

Tilbage til "Off Topic !!!"