Banner cycler

Handel med privatpersoner i udlandet

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

bruncke
SUPER SAAB FREAK

13. dec 2007, 20:02

Hej

Jeg er ved at købe nogle dele oppe i Sverige og vil gerne have nogle tips til hvordan man håndterer en handel på tværs af grænserne. Har undersøgt forsendelse pr. efterkrav, men det er desværre ikke muligt fra Sverige.

Håber I kan hjælpe.

Mvh.
Mikkel

Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC

13. dec 2007, 20:15

Jamen go´dav, Mikkel!

Jeg kan da oplyse dig, at da jeg i sin tid købte dele hos Speedparts, betalte jeg disse på forskud via bank (IBAN no./SWIFT adresse), hvorefter delene blev sendt hertil. Ønsker man at handle hos SDCC, kan man glemme alt om forsendelse, men må møde op personligt - ØV!

Ja, jeg ved godt du skriver "handel med privatpersoner". Det er straks mere tricky, men foregår i princippet på samme måde som ovenstående. Jeg har selv for nylig købt et læderrat hos en gut inde på STCS´ forum, hvor vi havde noget mail-korrespondance, inden jeg vurderede, at man vist godt kunne have tillid til vedkommende...og det lykkes så heldigvis. At jeg så efterfølgende IKKE havde brug for rattet alligevel grundet dårligt forarbejde fra min side, er så en helt anden historie :oops:

Mikkel, hvis du skal have noget direkte fra BSR (trim etc.), vil du så ikke være så rar lige at give besked til mig forinden?

Iøvrigt: Fik du solgt din kære CS´er?

Mvh.
Henrik
Brugeravatar
Jake
EXTREME SAAB FREAK

13. dec 2007, 20:18

Når jeg handler med privatpersoner i udlandet benytter jeg stortset altid paypal, men det er så ofte også i forbindelse med køb over Ebay.
bruncke
SUPER SAAB FREAK

13. dec 2007, 20:22

Mojn Henrik

Ja, det er desværre lidt tricky, men det skal vi nu nok få hen. Regner med at vi ordner det via paypal og så med halvdelen af beløbet betalt up-front og resten ved levering.

Nejj, det er ikke et BSR trim, men noget lignende :evil:

Nej, jeg har ikke hørt fra Mads endnu. Lad os nu se....ellers er der vel altid en herinde som kan bruge en kanon god 2,3T med gearkasse?!

Mvh.
Mikkel
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC

13. dec 2007, 20:33

Arh, OK! Det var mere, fordi jeg hæftede mig ved, at du selv nævnte BSR den anden dag, i forb.m. den kommende nyanskaffelse, hvor vi var i fuld gang med at plukke dele ud af din nu afdøde vogn :cry:

/Henrik
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

14. dec 2007, 08:26

Tjaa handel på den måde adskiller sig jo ikke fra at bo i den fjerneste afkrog i Danmark og købe en ting der står i f.eks. København. Altså hvis man ikke har lyst, tid osv til at hente tingen.
Jeg ser kun én vej - bankoverførsel og blind tillid. Det er gået godt de gange jeg har købt noget på Blocket og jeg tror svenskerne generelt er et folkefærd man kan stole på.

Går det helt galt tror jeg faktisk man kan trække en overførsel tilbage, men det kan du spørge din bank om.
Billede
troels
SAAB-PSYCHO

14. dec 2007, 12:06

Niksen man kan ikke trække en overførsel tilbage hverken i Danmark eller i udlandet, dvs. samme dag som man afsender kan man nok godt nå det, men ellers ikke. Så hvis modtageren har fået pengene, så skal han acceptere at pengene returneres til dig, så køb på den måde er pr. tillid og går det galt, så har du mistet pengene. :-D

mvh
Troels

Tilbage til "Off Topic !!!"