Her er alle billeder fra hele projektet! Der mangler bare nogle billeder af fælgene på min bil, men det er fordi de ikke får dæk på før om en uge, så de er helt gennem hærdet!
http://www.apc-tun.dk/diy/
Redaktør: Bestyrelsen
Tricket er self. at få den rund igen - en stor hammer og et bræt er nok ikke en super idé (nogenlunde samme effekt som at tage et stykke ståltråd og lave en perfekt cirkel af bare med fingrerne). Alu er meget blødt materiale og der skal ikke meget til for at gøre ondt værrer. Opretningen sker enten med en "klo" eller anden form for anordning der kan holde resten af fælgen i skak mens der presses ud -på alle flader. Konstruktionsmæssigt lidt i stil med de maskiner du ser på et dækcenter til at holde fælgen mens dækket presses af.JKA skrev:Hej Jakob / Lars
Hvad er egentlig tricket, når en alufælg skal oprettes.
Begge mine fælge i venstre side har fået et slag på indersiden. Jeg har prøvet med en stor hammer og et brædt,
men det skete der nu ikke rigtig noget ved. Der var stadig dæk på med luft i, har det nogen betydning ?
Hvordan undgår man at slå hele fælgen endnu mere skæv ?
Er der nogen der kender nogen steder på sjælland, hvor man kan få rettet alufælge op - det vil jo være nemmere.
Der var engang et sted der hed FÆLGSMEDEN et eller andet sted omkring Ringsted, men det kan jeg ikke
finde.
Hilsen Jakob K-A

Jeps, ved godt Solgaard har fjernet konekanter på den måde. Jeg har dog ikke rigtigt overvejet at gå den vej da alle siger man ikke kan polere alu-spartel. Mine fælges skal ikke males - de skal blankpoleres og klarlakkes.Casper_Ankersen skrev:Gvorfilen lader du bare ligge i skuffen og så tager du en snak med solgaard. han har fjernet kone kanter med aluspartel og han er sikkert villigt til at fortælle lidt mere om hvad han gjorde

Så er det jeg gerne vil vide, da jeg står i den situation at mine alu-fælge skal males, og det er ligegyldigt hvad man spartler med, eller man skal bruge alu-spartelmasse, for jeg har karrosseri-spartelmasse.Vels skrev:Jeps, ved godt Solgaard har fjernet konekanter på den måde. Jeg har dog ikke rigtigt overvejet at gå den vej da alle siger man ikke kan polere alu-spartel. Mine fælges skal ikke males - de skal blankpoleres og klarlakkes.Casper_Ankersen skrev:Gvorfilen lader du bare ligge i skuffen og så tager du en snak med solgaard. han har fjernet kone kanter med aluspartel og han er sikkert villigt til at fortælle lidt mere om hvad han gjorde
Ellers tak for tipset
/Vels