Banner cycler

SKD NYT WEBSITE - en realitet??

Skriv om jeres renoverings/ombygnings projekter gerne med billeder.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Vrid
EXTREME SAAB FREAK

5. nov 2007, 15:46

Nu er der jo ikke tale om at jeg modsætter mig noget som helst, kun at jeg gør opmærksom på problematikken ved at spærre en hjemmeside helt eller delvis.

Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

5. nov 2007, 15:54

Vrid skrev:Nu er der jo ikke tale om at jeg modsætter mig noget som helst, kun at jeg gør opmærksom på problematikken ved at spærre en hjemmeside helt eller delvis.
Tjaa hvis siden her tilbyder det samme som den gør idag og lidt til, og man laver et par karameller ( Suduko og tetris :shock: ) til medlemmer ser jeg intet ondt i det. Det er vel ikke værrer end så mange andre sites hvor mange har glæde af gratis features. Kan man lide dem og vil man mere må man jo hoste op og støtte formålet.
Skal vi ikke parkere den her og lade bestyrrelsen tage den beslutning. Resten af snakken kan vi sikkert tage i fred og fordragelighed over en kop øl engang :-)

PS: jeg sagde jo heller ikke at du modsatte dig det..
Billede
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:

5. nov 2007, 16:05

Hej gutter

Nej, jeg er ikke bestyrelsen så jeg skriver lige nu som medlem og administrator her :) Som jeg ser det skal vi gerne skilte med de fordele, man som medlem kan få ved anvendelsen af det nye SKD (såfremt at dette forslag bliver til det nye SKD site, dette er jo stadigt ikke vedtaget). Det vil være fedt at kunne vise folk hvad man som medlem OGSÅ får på sitet udover medlemsskabet men sidens basisfunktioner skal i mine øjne til enhver tid kunne anvendes af alle med interesse for bilerne. Så hvis vi kunne vise de ordinære brugere at man som medlem kan få galleri, download eller kalender osv, så har vi en fordel samt muligheden for at give et tilbud mere til vores klubmedlemmer.

Just my few cents, hold jer muntre :)

Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
fugmann
SAAB-PSYCHO
Kontakt:

5. nov 2007, 17:11

JEG ER IMPONERET :-)
SAAB hilsner,

Henrik Fugmann

Det danske vejr er Gajol- og cabrioletvejr!!
Brugeravatar
FlorianAreiter
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

5. nov 2007, 17:13

De fleste af mine spørgsmål og betænkeligheder er allerede besvaret i forgående indlæg; Så jeg kan kun bakker op og det gør jeg s*u også!! Ser rigtig godt ud og det må have været et kæmpe stort stykke arbejde!! :shock:

Vels, håber dit forslag bliver ført ud i livet!! Tak for det.
Jeg tror ikke længere på at Saab overlever..... det VED jeg at den gør!!

tidligere: OG900i 1989
NG900 2.0 S, 1994, med benzinfyr
nuværende: Volvo V70 2.5 10v, '97
drømmen: 9-3 AeroX
DennisR
SUPER SAAB FREAK
Kontakt:

5. nov 2007, 17:40

Den er godkendt hefra :)

Ser rigtig godt ud, flot stykke arbejde.
Brugeravatar
9-5Aero
SAAB-MANIAC
Kontakt:

5. nov 2007, 18:22

Et godt spørgsmål:

Hvornår kan man så (ca.) forvente en implementering? :)

M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm

Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
Brugeravatar
Speedy
Kontakt:

5. nov 2007, 18:25

Hej 9-5Aero

Det afhænger helt og aldeles af bestyrelsen samt hvor mange ændringer vi behøver at foretage før vi kan launche. Før det nye site kan sættes færdigt op skal der laves en eksport-import af forum samt af vores database som vil forårsage lidt nedetid på Saabklubdanmark.dk Derudover skal DNS'en flyttes til at pege på det nye site. Men først og fremmest kræver det en accept og en tilbagemelding + noget grundigt feedback fra bestyrelse og webmaster før vi kan rykke yderligere på projektet. Men et spinkelt gæt er op imod jul/nytår. Igen er det bare et skud i tågen!

Mvh. Anders

Saab 96V4 '67 SilverSand
Brugeravatar
Casper_Ankersen
SAAB-MANIAC
Kontakt:

5. nov 2007, 18:29

Vels, kan se du allerede har løst sponsor link problemet. det er lige som det bør være nu.

ville også selv vælge løsningen med ikke at bruge flere hundrede timer på noget der måske ikke skal være sådan alligevel. vil dog igen sige at det er et super godt oplæg. der mangler sikker en del timer fra både din og speedys side inden en ny side er helt færdig til at kører som klubbens hjemme side men oplægget er godt og giver sikkert bedre muligheder for en løbende udviklign af siden.

er helt enig i at siden bør være meget åben også for ikke medlemmer af klubben. men ting som muligheden for at gemme billeder i et personligt galleri er en ting der godt kan være lidt låst. hvisse informationer fra bestyrelsen kommer sikkert heller ikke alle ved og siden vil være en nem måde at komme med her og nu info der kun er rettet mod egentlige medlemmer. mulighederne er mange men min mening er at det meste bør være åbent for alle
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

5. nov 2007, 20:53

Tak for input alle sammen - super fedt med gode forslag og kritik ( selvom det har været svært at abstrahere fra at det er et test site med børnesygdomme )

Sider bliver stående endnu en lille periode hvis der skulle komme andre gode idéer, herefter lukker jeg den indtil det vides hvad der skall ske specifikt med den og hvad den evt. skal indeholde.
Billede
Brugeravatar
Creed
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

5. nov 2007, 21:35

hvad med og købe domænet SKD.dk???
det ville da være nemmere og taste (JA JEG ER DOVEN!) når man nu er væk fra sin maskine med foretrukne...
Mvh
Krede ~ (Kristian)
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:

5. nov 2007, 21:41

Den nye site er meget velkomponeret og indbydende, dog synes jeg ikke at den afbildede bil er repræsentativ for SAAB bilerne.

5 kokkehuer til Vels! :D

Når folk Googler SAAB rammer man denne side, det var sådan jeg fandt den. Derfor er SKD.dk nok ikke den rigtige webadresse.
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

5. nov 2007, 21:44

Creed skrev:hvad med og købe domænet SKD.dk???
det ville da være nemmere og taste (JA JEG ER DOVEN!) når man nu er væk fra sin maskine med foretrukne...
Domænenavn: skd.dk
DNS: skd.dk
Registreret: 2000-03-15
Status: Aktivt

Registrant:

Bruger-id: SK7581-DK
Navn: Samsoe Kartoffeldyrkerforening
Adresse: Industrivej 10
Postnr. & by: 8305 Samsø
Land: Danmark
Telefon: +45 86 59 34 77

Ringer du og byder på det hehe.
Spøg til side - det er optaget men man har altid lov til at spørge om de vil sælge.
Billede
Brugeravatar
Creed

5. nov 2007, 21:46

Stammer fra landet... Så mon ikk de vil bytte med en halv gris eller en søster eller noget ???
Mvh
Krede ~ (Kristian)
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

5. nov 2007, 21:47

Edwins skrev:Den nye site er meget velkomponeret og indbydende, dog synes jeg ikke at den afbildede bil er repræsentativ for SAAB bilerne.
Det tænkte jeg sgu nok du ville sige, og jeg er enig. Men den passer så godt ind i layoutet og desuden er det åbenbart det SAAB mener der er representativt for dem anno 2007 ;-)
Billede
Brugeravatar
9-5Aero
SAAB-MANIAC
Kontakt:

6. nov 2007, 16:15

Edwins skrev:Den nye site er meget velkomponeret og indbydende, dog synes jeg ikke at den afbildede bil er repræsentativ for SAAB bilerne.
Hej Edwins.

Jeg kan godt lide bilen på siden. Derudover mener jeg at den viser at det er en moderne og fremadstræbende klub, hvor gamle Saab'er måske mere viser, at man står og skruer i gamle biler. Og det er jo frem for alt med at få så mange ejere af nye og nyere Saab'er med, da det er dem som skal "bære" klubben fremover.

M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm

Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
Brugeravatar
casper-fischer
SAAB-MANIAC

6. nov 2007, 20:43

jeg syntes det ser virkeligt godt ud. Det er nemt at overskue. Sæt igang
9000 aero 1993 3"jt GT3076r turbo M: extern wastegate 3"downpipe "banan"Kort top m.storre ventiler.frakoblet ballance aksler.850ml dyser.Knaster 268/9,6 520hk 669 nm
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

6. nov 2007, 22:26

Takker, jeg er også igang - det er blevet en hel mani for det er lidt sjovt at rode med.

Til info har jeg tilføjet lidt ekstra features hvis nogen har lyst til at se disse muligheder.
Billede
Brugeravatar
Solgaard
Kontakt:

6. nov 2007, 22:41

Hvornår bliver den nuværene hjemmeside erestattet af den nye? Kan snart ikke klare at se på den banner mere for oven på siden med den 900 der mangler pyntelisten i højre forkofanger og Munkens hvide 900 SPG med Brazilfælge uden navkapsler og uden lygter i kofangeren :wink: (det er de små detalje der gør det hele)
Billede

Mine SAAB billeder mm: http://solgaard.ljbk.dk/
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

6. nov 2007, 22:44

Haha hvad faen - skal du rakke ned på gl.nok, så glemte du prøvepladerne. :-)
Jeg ved det ikke, jeg har snakket lidt med Ole Bendtsen siden jeg postede forslaget og det ser positivt ud.
Mere kan/vil jeg ikke sige på nuværende tidspunkt - men man kan formode at bestyrrelsen måske kommer med en udmelding om hvad de har på ønskelisten i nærmeste fremtid. Så må vi hjælpes af med at få det virkeliggjort.
Billede
Brugeravatar
Solgaard
Kontakt:

6. nov 2007, 22:51

"bestyrelsen" det plejer da ikke at være så svært at tage en beslutning i SKD? De få personer der styre klubben kan vel hurtig afgøre det?

Den nye side (forslag til ny side) ser meget mere prof. ud.
Billede

Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

6. nov 2007, 22:54

Solgaard skrev:"bestyrelsen" det plejer da ikke at være så svært at tage en beslutning i SKD? De få personer der styre klubben kan vel hurtig afgøre det?

Den nye side (forslag til ny side) ser meget mere prof. ud.
Den diskussion holder jeg mig lige fra - hermed andet banner igen!
Så har vi vel fred en dag eller to igen :wink:
Billede
Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

6. nov 2007, 22:58

9-5, det skal vel ikke tolkes sådan at den nuværende hjemmeside indikerer at der sidder en mekaniker på hver forskærm på de i toppen af denne side afbildede biler, hver gang de er ude og køre? :roll:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
Solgaard
Kontakt:

6. nov 2007, 22:58

Okay jeg syntes da jeg fik formuleret mig rimelig pænt, man skal passe på hvad man skriver her :shock: :|
Billede

Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

6. nov 2007, 23:02

Solgaard skrev:Okay jeg syntes da jeg fik formuleret mig rimelig pænt, man skal passe på hvad man skriver her :shock: :|
I givet fald er det ikke mig du skal passe på da, jeg har så smalle skuldre at det hele glider af uanset :lol:
Derimod kan det være du snart har en ophidset mand fra i nærheden af Randers der vil snakke et alvorsord med dig - men det er igen noget jeg ikke vil blandes ind i :wink:
Billede
Brugeravatar
Casper_Ankersen
SAAB-MANIAC
Kontakt:

6. nov 2007, 23:03

Vels skrev:det er blevet en hel mani for det er lidt sjovt at rode med.

Til info har jeg tilføjet lidt ekstra features hvis nogen har lyst til at se disse muligheder.
det bliver jo bedre og bedre. glæder mig til at du får ordre på at sætte en ny hjemme side i drift
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
Brugeravatar
Solgaard
Kontakt:

6. nov 2007, 23:16

Okay Vels bare i orden (vi har jo kun det FUN vi selv blander) :wink:

Hvis manden fra Randers egnen du skriver om er Munken så er jeg ikke spor bange for ham for har taget ham og hans ven Baune i at lægge arm på et værtshus i Århus enda 2 gange
:lol: :lol: :lol:
Billede

Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

6. nov 2007, 23:22

Solgaard skrev:Okay Vels bare i orden (vi har jo kun det FUN vi selv blander) :wink:

Hvis manden fra Randers egnen du skriver om er Munken så er jeg ikke spor bange for ham for har taget ham og hans ven Baune i at lægge arm på et værtshus i Århus enda 2 gange
:lol: :lol: :lol:
Nå for pokker... :shock:
Ja og ud over FUN, kun det skæg man selv sidder på.. :roll:
Billede
Brugeravatar
Saabine
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

11. nov 2007, 23:05

Jeg har lige et yderligere forslag til forbedringer... Når man går ind under sine beskeder i det ene beskedsystem (ikke det til PM, men det andet) står de bare fuldstændig tilfældigt og det kan godt være lidt svært at overskue... Kunne man ikke lave det sådan, at de bliver sorteret efter f.eks. dato?
SAAB 99 GLi 4d 1983
SAAB 900 T16 AERO 1987

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=327618

Billede

Savner de gode gamle SAAB-tider..
Brugeravatar
Speedy
Kontakt:

11. nov 2007, 23:20

Saabine skrev:Jeg har lige et yderligere forslag til forbedringer... Når man går ind under sine beskeder i det ene beskedsystem (ikke det til PM, men det andet) står de bare fuldstændig tilfældigt og det kan godt være lidt svært at overskue... Kunne man ikke lave det sådan, at de bliver sorteret efter f.eks. dato?
Hej Ditte

Dit forslag er taget med videre. Det er vores klare intension at der ikke skal være 2 beskedsystemer på det nye site men kun 1 så vi ikke har redudans i de funktioner vi har på siden. Men vi kigger på det og drøfter det på møde imorgen, så må vi se hvad der er af muligheder.

Mvh. Anders

Saab 96V4 '67 SilverSand
Brugeravatar
Saabine
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

11. nov 2007, 23:24

Hej Anders

Okay, jeg har egentlig også ofte tænkt over hvorfor der ikke bare kan være et samlet beskedsystem :wink:

Men det lyder da godt, jeg glæder mig meget til at se hvad det bliver til med den nye side :D
SAAB 99 GLi 4d 1983
SAAB 900 T16 AERO 1987

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=327618

Billede

Savner de gode gamle SAAB-tider..

Tilbage til "Projekt Forum"