Banner cycler

Bmw kunne være et bud

Det tidl. SAAB krise forum, som nu indikerer at nyt fra SAAB Spyker kan postes her samt viden om SAAB Spykers nye tiltag kan deles med andre. Gæster på siden kan også skrive her.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!

29. feb 2012, 08:27

... og hvis bare en hel masse bøsser havde købt Saab, så kunne det jo være at produktionen stadig havde været i gang. Jeg kender fire erklærede - bøsser, altså - og de har alle rigeligt med penge til en ny Saab hvis de ville. Men nej: Én kører Suzuki Swift, og de tre andre... Ja, rigtigt gættet: Citroën... :D

Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

29. feb 2012, 10:20

Ideen med evt. at fabrikere mini bilerne i t hatten ind til Saabs egen produktion er på sporet igen er slet ikke dårlig.
Produktionen holdes igang.
Området går ikke ala pontiac, Detroit etc. helt til.
Fabrikken opgraderes løbende så den er tip top til den nye 9-3.
Så fingerne krydses. Selv om det ser kulsort ud...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Casper_Ankersen
SAAB-MANIAC
Kontakt:

29. feb 2012, 20:23

og så melder spørgsmålet sig jo om den store europæiske bil producent som kuratorerne snakker om i virkeligheden er PSA Peugeot/Citroen,

GM har netop indgået en større aftale med PSA http://media.gm.com/media/us/en/gm/news ... b/0229_psa
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
Brugeravatar
viking

29. feb 2012, 20:46

Psa laver nogle at de bedste diesler i EU.
Delene kommer fra http://www.faurecia.com

Renault er beefed up med Nissan teknologi, så et er blevet driftsikkert. Fiat har flyttet sig super meget , citronen og pegøjten har god mekanik, men dectrænger til Saab el...

Så der er gode muligheder...
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
viking

29. feb 2012, 21:16

Faurecia er megt langt fremme mht. Teknologi.
Jeg har været med til at koge på NOx processen

http://www.faurecia.com/pressroom/all-p ... -final.pdf

Så der kan være lys i mørket
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
ih514
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

7. mar 2012, 20:07

Forhjulstræk er en fantastisk opfindelse, tag nu en saab den kan køres igennem svingene på gaspedalen hvis i kender jeres bil. Det pjat med at forhjulstræk ikke dur på en bil med 200HKer det er noget sluder , det er kun fordi i ikke kan køre bil for uanset om bilen er forhjulstrukket eller baghjulstrukket vil den trække hjulene rundt hvis den har tilstrækkelig moment ved tilstrækkeligt lave omd. tal. Nu skal i tænke på at en saab har et moment som i størelse og omdrejningsmæsig er sammenlinglig med mange diselmotorer. Det er ikke alle jeres heste der hiver hjulene rundt på asfalten det er momentet, ja min gamle 9Ker automatic den rykker da gerne hjulene rundt under acceleration i både første og andet gear hvis den får lov men det gør den ikke for så laver den fordækkene ovale. Nu er min campingvogn ikke så stor den vejer kun 1400kg. men det med at den ikke dur til at trække campingvogn, det har ikke noget med bilen at gøre, det er personen der sidder bag rattet. Jeg må indrømme den første gang jeg satte en campingvogn efter den første 9Ker det var en oplevelse, den 9Ker 2,0 var årsagen til at jeg kom til at køre med campingvogn igen, det er en fornøjelse at kører med campingvogn i dag. Det med at oveje hvad bil i skal have i fremtiden, ja ja nu er saab jo ikke lagt i graven endnu så i kan glemme gravølet lidt endnu, nu har jeg heldigvis ikke det problem i dag da jeg kører i 20år gamle saaber, så når jeg når frem til de saaber der blev produceret sidste år er mit kørekort på kort restance. Mit bedste råd til alle jer der ønsker jer baghjulstræk (det har jeg haft) tag og lær jeres bil at kende så vil i opleve alle de fordele der er ved forhjulstræk, jeg kan ikke huske at der var nogle ved baghjulstræk.
Mvh Preben
Saab 9-5 Aero automatic 2001
mail: prebenjensen514@gmail.com
www.pj-technology.dk
Brugeravatar
viking

8. mar 2012, 11:59

Hvis man er i tvivl, kan man jo bare købe en Turbo-X

Så er der gevist på alle hylder. Og bonus point hos benz selvskabet :teethsmile
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"

Tilbage til "Saab-Spyker News"