Side 1 af 1
Hente VW Transporter i Tyskland.
: 24. dec 2007, 12:38
af peterkj
Svigerfar vil gerne have en VW Transporter.
Fandt selv en i Tyskland med ALT i udstyr.
Den kostede omkring 100.000 fra år 2000.
1.
Kan det betale sig et hente gulpladebiler i Tyskland
2.
De vurderinger man kan finde på Skats hjemmeside er de med eller uden moms.
Hente VW Transporter i Tyskland.
: 24. dec 2007, 12:44
af dragedems
der er ikke noget der hedder gulpladebiler i tyskland... der er ikke speciel afgift på kassevogne uden sæder der.. så vidt jeg ved..
"Den kostede omkring 100.000
fra år 200.000." det er da noget af en fremtidsmodel, hva ??

Hente VW Transporter i Tyskland.
: 24. dec 2007, 16:59
af peterkj
Ups.
Fejlen er rettet.
Ved godt de ikke har gulpladebiler i Tyskland, så han skal selv lave den om til gulpladebil, men det er han nu også indstillet på.
Spørgsmålet er bare om det kan betale sig at hente en op fra Tyskland frem for at købe en i DK.
Hente VW Transporter i Tyskland.
: 24. dec 2007, 20:03
af Aero-dreamer
søg for at der er betalt mwst (merh wert stuer, eller hvordan det staves) = moms, så skal du ikke betale moms her hjemme (EU regel). Men helt ærligt tror jeg ikke der er meget at spare. De er for dyre i tyskland, før dk afgift. Det skyldes, som en skriver, at det er ikke udbredt med "gulplade" i tyskland. Derfor er det alle sammen person vogne.
Der findes noget andet der minder om gulplade biler i tyskland, men det er kun for erhvervs drivende.
Hente VW Transporter i Tyskland.
: 24. dec 2007, 20:06
af Aero-dreamer
det er kun afgift på skats side ikke med moms. mener jeg.
: 25. dec 2007, 00:54
af Vels
Når biler er 8 år gamle er alt udstyr i den afskrevet rent afgiftsmæssigt - derfor vil en årgang 2000 også blive billigere i afgift fra næste år - altså 2008.
Find en tilsvarende model herhjemme (udstyr ligegyldigt) og gang med 0.63 , så har du en god tommelfingerregel for ca. afgiften.
Ellers kan du som foreslået kigge på skat's hjemmeside omkring vurderinger som heller ikke helt vil passe pga. 8 års reglen.
Bedste bud er at beregne ud fra hvad bilpriser.dk siger om afgift ved import ( brug evt. en 1999 model for at bruge 8 års reglen ) og kig på nettet på tilsvarende med afgift og brug de 0,63. Tager du gennemsnittet er du ikke gået helt forkert i byen.
: 25. dec 2007, 21:49
af T
er du sikker på de 0,63 holder for gulpladebiler?
: 25. dec 2007, 21:59
af Vels
Nej der er jeg ikke sikker - havde ikke lige fanget at du ville beholde den som varevogn.
Læs her :
Køretøjer omfatter af § 5
(køretøjer, som er konstrueret og indrettet til godstransport)
1. Køretøjer indtil 4 tons:
0 kr. af de første 16.400 kr. og
50 pct. af resten.
For benzindrevne varebiler nedsættes afgiften med 4.000 kr. for hver kilometer, bilen tilbagelægger ud over 16 km pr. liter brændstof.
For dieseldrevne varebiler nedsættes afgiften med 4.000 kr. for hver kilometer, bilen tilbagelægger ud over 18 km pr. liter brændstof.
For benzindrevne varebiler forhøjes afgiften med 1.000 kr. for hver kilometer, bilen tilbagelægger mindre end 16 km pr. liter brændstof.
For dieseldrevne varebiler forhøjes afgiften med 1.000 kr. for hver kilometer, bilen tilbagelægger mindre end 18 km pr. liter brændstof.
2. For kassebiler, pick-upper mv. over 2,5 tons udgør afgiften 0 kr. af de første 34.100 kr. og 30 pct. af resten. For kassebiler, pick-upper mv. over 3 tons kan afgiften dog højst udgøre 56.800 kr.
Så skal du bare regne ud hvad sådan en slæde ville koste uden afgift hos en forhandler og regne ud efter ovenstående.

: 26. dec 2007, 16:19
af Aero-dreamer
gælder det ikke kun nye biler fra efter 1/4 -07 ???
her er det brugt men bare ny dansk inreg.?
Vi er igang med at hente en bmw 320 TD med meget udstyr, til en ven der IKKE vil have SAAB, den koster 50-53 pct i afgift. den er fra 2003. den koster ca 10000-14000 euro penge, og med dansk afgift skriver skat den kommer i alt til at koste ca 130000 kr. (tysk moms og dansk afgift indregnet) og ja den skal på gule plader.
: 26. dec 2007, 17:25
af peterkj
Det lyder jo interessant Aero-dreamer, men jeg er ret sikker på at de regler der gældre for almindelige stationcars ikke er gældende for en Transporter som jo er en større bil.