Banner cycler

Et ?????

Forum for alt der drejer sig om alt til vores elskede Veteran modeller Saab 92, 93, 94, 95, 96 og 97

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Mr_McTorsk
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 42
Tilmeldt: 13. jan 2008, 13:23

Et ?????

13. jan 2008, 13:34

Hej allesammen, meget fint forum her.........

Jeg er ejer af en SAAB 900 2.1 16v 5 door fra 1992 som jeg købt for næsten 2 år siden.
Når det kommer til biler er jeg en TOTAL NEANDERTHAL men jeg elsker min smukke 900.

Jeg har et lille ????
Jeg skal skift batteri ude, den er gået fuldstændig død, i min håndbog der står at jeg skal ha'en batteri med 62ah (hved ellers det betyder) men der står ikke nøget om ampere, er der nogen der kan fortælle mig hvor meget ampere jeg skal ha' og om jeg kan nøjes med en batteri med mindre AH........

Jeg takker på forhånd......En forviret Skotte på Djursland.......
Senest rettet af Mr_McTorsk 14. jan 2008, 17:36, rettet i alt 1 gang.


Rigtig Skotter drikker TALISKER- LAPHROAIG -CAOL ILA-LAGAVULLIN....Min Website http://radarspotters.eu/forum
tono
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 17. feb 2005, 20:04

Et ?????

13. jan 2008, 13:52

jammen du hr jo fat i det rigtige 62 amp. timer- du kan dog roligt købe et med et højere tal. og højere pris !
900 er dog ikke i mine øjne Veteran endnu !!! :lol:
.. fra en tid, hvor SAAB fremstillede biler.
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6968
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

Et ?????

13. jan 2008, 15:07

Hej forvirrede skotte fra Djursland

AH tallet siger noget om hvor meget kapacitet batteriet indeholder, altså hvor meget effekt du kan trække ud af det før det løber tør. HVIS du havde et stort musikanlæg er det f.eks. en fordel at kunne se en Drive-In bio film færdig før bilen løber tør for strøm + have saft nok til at starte bilen bagefter :wink:

Det du skal kigge efter er et batteri af god kvalitet, hvor polerne vender korrekt (+/-) og som har de rigtige fysiske mål, så det passer ned i din bil. Om det er et 62 AH eller et 70 AH spiller for de fleste normale bilisters behov ikke den helt afgørende rolle.

Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
Mr_McTorsk
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 42
Tilmeldt: 13. jan 2008, 13:23

Et ?????

13. jan 2008, 16:24

Mange tak for jeres hurtig svar...... :lol:
Rigtig Skotter drikker TALISKER- LAPHROAIG -CAOL ILA-LAGAVULLIN....Min Website http://radarspotters.eu/forum

Tilbage til "Veteran Forum"