Saab 96V4: Weber DCD karburator choker problem
: 31. mar 2011, 14:42
Hej saabklubdanmark
Et problem på min saab 96V4 med monteret Weber DCD 28/36 karburator.
Bilen kører fint og alt virker UNDTAGEN min choker.
Kort status:
Chokeren er manuel med kabeltræk til kabinen og bilen kan startes og stå i tomgang på kold motor med meget ujævn motorgang. Hvis man ønsker at hjælpe med chokeren under koldstart dør motoren når chokeren aktiveres.
Hvis man starter motoren så den står i tomgang (på kold motor) og langsomt trækker chokeren lidt ud stiger motoromdrejningerne en smule i tomgang. Hiver man lidt mere dør den, mit eget gæt er for meget benz.
I toppen af karbonaden findes der udover de 2 hovedventurier 2 andre huller/luftkanaler. Det ene hul går ned til hoved dyserne og den anden går ned til en ventil og en ekstra dyse ”tror jeg”.
Se til venstre i toppen af karb på dette pic:
Min luftfilter kasse dækker IKKE over nogen af disse huller men er der nogen af Jer som er eksperter i karbonader som kan give mig et tip i dette? Eller skal jeg bare leve med at koldstart må have lidt hjælp med speederfoden?
Mvh. Anders
Et problem på min saab 96V4 med monteret Weber DCD 28/36 karburator.
Bilen kører fint og alt virker UNDTAGEN min choker.
Kort status:
Chokeren er manuel med kabeltræk til kabinen og bilen kan startes og stå i tomgang på kold motor med meget ujævn motorgang. Hvis man ønsker at hjælpe med chokeren under koldstart dør motoren når chokeren aktiveres.
Hvis man starter motoren så den står i tomgang (på kold motor) og langsomt trækker chokeren lidt ud stiger motoromdrejningerne en smule i tomgang. Hiver man lidt mere dør den, mit eget gæt er for meget benz.
I toppen af karbonaden findes der udover de 2 hovedventurier 2 andre huller/luftkanaler. Det ene hul går ned til hoved dyserne og den anden går ned til en ventil og en ekstra dyse ”tror jeg”.
Se til venstre i toppen af karb på dette pic:
Min luftfilter kasse dækker IKKE over nogen af disse huller men er der nogen af Jer som er eksperter i karbonader som kan give mig et tip i dette? Eller skal jeg bare leve med at koldstart må have lidt hjælp med speederfoden?
Mvh. Anders