Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
: 1. jul 2018, 06:30
Så kom fronten af puha det var en varm omgang
Det eneste der er indtakt, er holderen i venstre side, resten af plastikken , mangler eller er flækket.
Og kofangeren er monteret med boreskruer
Kæmpede lidt med rustne bolte og skruer, men de kom ud uden at knække
Spændebåndene på intercooleren var umulige at løsne, heldigvis så kan køleren afmonteres med slangerne på. Oliekøleren står for snarlig udskiftning Og en ny koster 3000 kr. hvad sker der her
Intercooleren skulle prøvemonteres et par gange, da olie røret går på intercooleren. den fik også en tur med vinkel sliberen, for at være sikker. Og spændebåndet på kølerslangen blev drejet 90 grader. Kølerne blev monteret, og på med fronten. Intet unormalt at se udefra, Nr. pladen skal nok flyttes lidt op, da den dækker lidt for luftindtaget.
Ud og køre med den skøre.
Efter et par acceleration op til 80 km/t. Så var indsugnings temperaturen kun steget med 7 grader.
Hvor den gamle ville havde steget 25-30 grader, men det er forventeligt, når man kigger på producentens data.
Den ekstra masse kan trække mere varme ud af luften, og selve køle elementet har et større areal.
Det mest overraskende er trykfaldets indvirkning på speeder responsen. og omdrejnings villigheden/ tryk opbygning.
Specielt med tanke på at orginal køleren ikke er håbløst udformet.
Ændringen svarede til da jeg udskiftede forrør og kat, med et i 3 tommer og en sports kat.
Men det er ikke rigtigt målbart, men mere baseret på følelsen.
MVH
Morten
Den tidligere ejer var ikke særlig god til bedømme afstande.Det eneste der er indtakt, er holderen i venstre side, resten af plastikken , mangler eller er flækket.
Og kofangeren er monteret med boreskruer
Kæmpede lidt med rustne bolte og skruer, men de kom ud uden at knække
Spændebåndene på intercooleren var umulige at løsne, heldigvis så kan køleren afmonteres med slangerne på. Oliekøleren står for snarlig udskiftning Og en ny koster 3000 kr. hvad sker der her
Intercooleren skulle prøvemonteres et par gange, da olie røret går på intercooleren. den fik også en tur med vinkel sliberen, for at være sikker. Og spændebåndet på kølerslangen blev drejet 90 grader. Kølerne blev monteret, og på med fronten. Intet unormalt at se udefra, Nr. pladen skal nok flyttes lidt op, da den dækker lidt for luftindtaget.
Ud og køre med den skøre.
Efter et par acceleration op til 80 km/t. Så var indsugnings temperaturen kun steget med 7 grader.
Hvor den gamle ville havde steget 25-30 grader, men det er forventeligt, når man kigger på producentens data.
Den ekstra masse kan trække mere varme ud af luften, og selve køle elementet har et større areal.
Det mest overraskende er trykfaldets indvirkning på speeder responsen. og omdrejnings villigheden/ tryk opbygning.
Specielt med tanke på at orginal køleren ikke er håbløst udformet.
Ændringen svarede til da jeg udskiftede forrør og kat, med et i 3 tommer og en sports kat.
Men det er ikke rigtigt målbart, men mere baseret på følelsen.
MVH
Morten