Side 1 af 1

Saab 9-5 sætter ud efter få min kørsel

: 22. dec 2018, 21:39
af Usd27
Hej nu har jeg så haft tester på og den siger p1300 Torque Limitation Signal Low.
Er der nogen der ved hvad det kan have af betydning?
Bilen sætter ud og går i stå og kan derefter ikke starte i noget tid

Re: Saab 9-5 sætter ud efter få min kørsel

: 23. dec 2018, 00:24
af Edwins
Det kan være krumtapføleren.. :shock:

Re: Saab 9-5 sætter ud efter få min kørsel

: 23. dec 2018, 07:53
af Mortenvig
Download WIS og få den rigtige forklaring på koden !
P1300 betyder katalysator skadelige fejl tændinger.
Hvis omdrejnings tælleren giver udslag, ved starter omdrejninger, så kan krumtaps sensoren, med relativ sikkerhed udelukkes.
Får den benzin ?
Er der gnist på tændrørene ?
Tændrørene hvor gamle er de, og er det de rigtige NGK rør ?
tændkasetten er den original. eller en uoriginal ?
De uoriginale kan give en masse mærkelige problemer.

MVH
Morten

Re: Saab 9-5 sætter ud efter få min kørsel

: 23. dec 2018, 11:31
af Usd27
Jeg har skiftet tændrør for ca 3 måneder siden og nej det var ikke ngk men denson . Ja det mærkelige er bare at værkstedet ikke kunne se noget på testeren men motorlampen lyser heller ikke, den blinker bare når bilen går i stå, men den burde vel gemme det i computeren når den blinker?

Re: Saab 9-5 sætter ud efter få min kørsel

: 23. dec 2018, 12:23
af Mortenvig
Regel nr 1 man monterer kun de riktige Ngk tændrør i en saab med en tændkassette.
Alt andet kan give store problemer.
Du har jo en fejlkode p1300, som desværre er en universal kode, der kan være mange ting.
Så der skal yderligere fejlsøgning til, for at finde problemet.

MVH
Morten

Re: Saab 9-5 sætter ud efter få min kørsel

: 23. dec 2018, 13:08
af Usd27
Okay tak kunne være jeg skulle prøve med tændrør så. Kan p1300 også være turbo problem?

Re: Saab 9-5 sætter ud efter få min kørsel

: 23. dec 2018, 13:32
af Mortenvig
I dit tilfælde, hvor motoren går ud og kan startes igen efter 5 minutter.
Så vil jeg sige nej.
Det er et benzin eller tændings problem.
Og andre tændrør afhjælper næppe problemet.

MVH
Morten

Re: Saab 9-5 sætter ud efter få min kørsel

: 23. dec 2018, 15:00
af 4Roger
Skud fra hoften,
Benzinpumpen - ikke så svært lige at checke trykket

Re: Saab 9-5 sætter ud efter få min kørsel

: 23. dec 2018, 17:18
af 4Roger
Nu har du vel ikke også puttet ingefær eller andet end benzin i tanken? :ugeek

Re: Saab 9-5 sætter ud efter få min kørsel

: 23. dec 2018, 20:35
af Usd27
Nej ingefær er udelukket :D

Re: Saab 9-5 sætter ud efter få min kørsel

: 29. dec 2018, 18:30
af Usd27
Nå nu har jeg skiftet tændspole og krumptapsføler uden resultat :cry:
Så nu må jeg prøve at tjekke benzin systemet..

Re: Saab 9-5 sætter ud efter få min kørsel

: 2. jan 2019, 11:38
af kobbernagel
Usd27 skrev:
29. dec 2018, 18:30
Nå nu har jeg skiftet tændspole og krumptapsføler uden resultat :cry:
Så nu må jeg prøve at tjekke benzin systemet..
Mon ikke du skulle få sat de korrekte tændrør i også? (Selvom det næppe er derfor bilen sætter ud)

Re: Saab 9-5 sætter ud efter få min kørsel

: 24. mar 2025, 15:10
af White
Fandt du nogen siden problemet?
Min er begyndt på det samme