Men den skulle nok komme fra udlandet, hvis den ikke skulle være med indbygget rust.
Jeg kontaktede Per Vodder Ved Svend Wind Om en import af en såddan bil.
Da jeg ikke riktigt kunne overskue at finde den riktige bil, bese den, få den transportere den
til Dk et toldsyn, og andre småting.
Først fandt jeg en Bil i Sveits, men der er ektra told og moms, og han ikke havde kontakter i Sveits til at kontrollere den.
Så fandt jeg et eksemplar i Munchen, og den blev faktisk godkendt, selvom den var dyr, ca 65000 kr. og så startede dankorts projektet.
For at klare synet så skulle der skiftes et bremserør, krumtaphus ventilationen skulle skiftes og top boltene blev efterspændt, og en ny ventildæksel pakning blev monteret.
Da nu muldvarpen var oppe af lommen alligevel
Så bestilte jeg et stort service, med alle filtre og væsker, for at få nulstillet bilens service behov.
Bundkar ned for kontrol, ikke noget at bemærke
Kontrol af kæder helt fine
Opgradering til en viggen kobling.
Første gang jeg har betalt mig fra mekanisk arbejde
Men jeg kunne ikke overskue at ligge ude at skrue her til vinter, eller bryde ned på hjemvejen.
Efter en måned så kunne den hentes i Højer Det var i mandags Så det var 350 km hjem i storm og regn, men det går ikke så meget da det er en fantastisk langturs bil.
Men der er lidt småting der skal rettes.
Den vibrere under acceleration så de indvendige trækaksel led er slidte.
A/c kompressoren larmer selvom den er skiftet i år, jeg tror de har glemt at hælde olie på kompressoren
Dejligt med en reservedels bil hvor de komponenter er ok.
Div pærer mangler i instrument belysningen. Småting !!
Sædevarmen virker ikke total katastrofe
Fik bilen på lift tirsdag ikke noget graverende rust at se, men den skal snarest have en behandling.
Det eneste rust jeg kunne finde udvendigt var på en skærmkant. Desværre ser det ud til at komme inde fra så der skal nok et nyt stykke plade i.
Der er en ny udstødning på, men desværre er det ikke fra en Aero! Så den passer ikke helt. Og der er vel et chatec med 1,5 cm regninger som dokumentation.
en meget velholdt bil.
Selvom den er 18 år gammel, og har kørt 263.000 km
Det var så langt jeg nåede i dag.
MVh
Morten
