Side 1 af 1
farve ventil dæksel
: 16. feb 2021, 16:15
af saabnille
Hej til alle
Er der nogen som ved hvad RAL /andet farve nr som ventil dækslerne på en blå v4 motor da mine godt bruge en opfrisker
Med SAAB hilsen Per N.
Re: farve ventil dæksel
: 16. feb 2021, 16:57
af viking
Esbjerg farve og lakfabrik Ford blå
https://smedjeriet.dk/p/maskinemalje-fo ... sLEALw_wcB
Du kan hente deres farve katalog on line...
https://billigvaerktoj.dk/produkt/34ltr ... -ford-blaa
I øvrigt er Esbjerg Maskin Emalje malingen super klasse og holder fint på ventildækslet...
Re: farve ventil dæksel
: 16. feb 2021, 18:49
af saabnille
Mange tak for hjælper viking, det vil jeg prøve
Re: farve ventil dæksel
: 16. feb 2021, 19:39
af Jensen
Her er lidt yderligere info:
https://saabklubben.se/saabfakta/modell ... -drivlina/
Ford-blå var kun MY 68/69. Nyere var bare matsort, men det er jo lidt kedeligt. Så med mindre det hele skal være 100% originalt kan man jo give den farve man har lyst til.
MVH Mads
Re: farve ventil dæksel
: 17. feb 2021, 20:47
af saabnille
Hej Mads
jeg skal bruge den blå farve da det er til en 68 er som i forvejen har blå dæksler som trænger til en opfrisker. Ideen er ok da jeg også syntes at sorte dæksler er kedelige.
Hilsen Per N.
Re: farve ventil dæksel
: 17. feb 2021, 21:20
af viking
En Ford motor har Ford blå ventildæksler.
De rød/orange ser også fine ud
Sort er "kedelige" og standart agtige..
De er også flotte med krom på toppene..
Maskinemaljen fra Esbjerg flyder rigtigt godt sammen og bliver blank.
Her er den i ægte Ford 4000 traktor motor blå
https://images.app.goo.gl/rts6J48cLNrSzVyu7
Re: farve ventil dæksel
: 18. feb 2021, 09:07
af Andréoestberg
På min v4'er valgte jeg at få pulverlakeret i sort højglans og så satte jeg rustfri poleret topmøtrikker på. Jeg syntes nu det er pænt