Side 1 af 1

farve ventil dæksel

: 16. feb 2021, 16:15
af saabnille
Hej til alle
Er der nogen som ved hvad RAL /andet farve nr som ventil dækslerne på en blå v4 motor da mine godt bruge en opfrisker
Med SAAB hilsen Per N.

Re: farve ventil dæksel

: 16. feb 2021, 16:57
af viking
Esbjerg farve og lakfabrik Ford blå 😄

https://smedjeriet.dk/p/maskinemalje-fo ... sLEALw_wcB

Du kan hente deres farve katalog on line...


https://billigvaerktoj.dk/produkt/34ltr ... -ford-blaa

I øvrigt er Esbjerg Maskin Emalje malingen super klasse og holder fint på ventildækslet...

Re: farve ventil dæksel

: 16. feb 2021, 18:49
af saabnille
Mange tak for hjælper viking, det vil jeg prøve

Re: farve ventil dæksel

: 16. feb 2021, 19:39
af Jensen
Her er lidt yderligere info:
https://saabklubben.se/saabfakta/modell ... -drivlina/
Ford-blå var kun MY 68/69. Nyere var bare matsort, men det er jo lidt kedeligt. Så med mindre det hele skal være 100% originalt kan man jo give den farve man har lyst til.
MVH Mads

Re: farve ventil dæksel

: 17. feb 2021, 20:47
af saabnille
Hej Mads
jeg skal bruge den blå farve da det er til en 68 er som i forvejen har blå dæksler som trænger til en opfrisker. Ideen er ok da jeg også syntes at sorte dæksler er kedelige.
Hilsen Per N.

Re: farve ventil dæksel

: 17. feb 2021, 21:20
af viking
En Ford motor har Ford blå ventildæksler.

De rød/orange ser også fine ud
Sort er "kedelige" og standart agtige..

De er også flotte med krom på toppene.. :-)


Maskinemaljen fra Esbjerg flyder rigtigt godt sammen og bliver blank.

Her er den i ægte Ford 4000 traktor motor blå
https://images.app.goo.gl/rts6J48cLNrSzVyu7

Re: farve ventil dæksel

: 18. feb 2021, 09:07
af Andréoestberg
På min v4'er valgte jeg at få pulverlakeret i sort højglans og så satte jeg rustfri poleret topmøtrikker på. Jeg syntes nu det er pænt