Hejsa folkens.
Ny Saab nye udfordringer.
Efter vores 9-3 afgik ved døden pga en defekt motorstyring.
Har vi nu købt en 9-5.
Den kører sådan set ganske fint
Men er begyndt på at have problemer med at starte når den er varm samt at sætte ud under kørsel
Min far har tidligere bøvlet med tændkasetten og krumtapssensoren, begge er skiftet for nogle år siden.
Kan det virkelig passe at sensoren ikke holder længere..
Bilen har gået 221000 så den er jo næsten som en ny..
Motoren er en B205E med Hirsch optimering med manual gear.
Bilen er en ys3e stc
Er der nogle der har gode råd.. ?
Mvh Rasmus
Saab 9-5 2.0T start problemer og sætter ud.
Redaktør: Bestyrelsen
- soekris
- SAAB NET NYBEGYNDER
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Saab 9-5 2.0T start problemer og sætter ud.
Kig på omdrejnings tælleren når bilen startes, nålen skal bevæge sig.
Hvor gamle er tændrørene?
Lyser den i motorlampen?.
Er alle vakum slanger friske?.
Mulighederne for fejl er nærmest uendelige, det gælder bare om at udelukke dem 1 for 1
Både sensor og kasette sidder meget varmt, og alt elektronik kan gå i stykker.
MVh
Morten
Hvor gamle er tændrørene?
Lyser den i motorlampen?.
Er alle vakum slanger friske?.
Mulighederne for fejl er nærmest uendelige, det gælder bare om at udelukke dem 1 for 1
Både sensor og kasette sidder meget varmt, og alt elektronik kan gå i stykker.
MVh
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- soekris
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Saab 9-5 2.0T start problemer og sætter ud.
Hej Morten.
Nu når jeg tænker på det, så faldt omdr hurtigt her da den satte ud.
Som i fra 2000-1000 på meget kort tid, selvom bilen jo stadig holdte farten.
Men flg er skiftet inden for de sidste 6 år.
Tændkasette 2 stk
Krumtapssensor.
Benzinpumpen.
Filter til benzin pumpen
Tændrør dem som self er anbefalet.
Der er ingen fejl på testeren.
Har gennemgået vacum slanger mm.. havde en slange til ladetryksventilen der var faldet af.
Mvh Rasmus
Nu når jeg tænker på det, så faldt omdr hurtigt her da den satte ud.
Som i fra 2000-1000 på meget kort tid, selvom bilen jo stadig holdte farten.
Men flg er skiftet inden for de sidste 6 år.
Tændkasette 2 stk
Krumtapssensor.
Benzinpumpen.
Filter til benzin pumpen
Tændrør dem som self er anbefalet.
Der er ingen fejl på testeren.
Har gennemgået vacum slanger mm.. havde en slange til ladetryksventilen der var faldet af.
Mvh Rasmus
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Saab 9-5 2.0T start problemer og sætter ud.
En vild teori du har problemer med benzinpumpen, enten elektrisk eller mekanisk.
MVH
Morten
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- soekris
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Saab 9-5 2.0T start problemer og sætter ud.
Når den laver nummeret så kan jeg høre at pumpen kører og der vælter ud med benzin når man tager slangerne af filtret.
Det er bare skønt med el-fejl.
Mvh Rasmus
Det er bare skønt med el-fejl.
Mvh Rasmus
- soekris
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Saab 9-5 2.0T start problemer og sætter ud.
Så kom der et gennembrud.
Nålen gik op og ned som en vinduesvisker og kort tid efter kom der en fejlkode.
P0336 krumtapsakselsensor kredsløb fejl.
Sjovt nok så kørte bilen en del bedre bagefter.. mener at have læst i wis at der så er en anden sensor der tager over.. kan det passe..?
Hvilket mærke skal man købe for at få en del de holder . ? Bosch eller . ?
Mvh Rasmus
Nålen gik op og ned som en vinduesvisker og kort tid efter kom der en fejlkode.
P0336 krumtapsakselsensor kredsløb fejl.
Sjovt nok så kørte bilen en del bedre bagefter.. mener at have læst i wis at der så er en anden sensor der tager over.. kan det passe..?
Hvilket mærke skal man købe for at få en del de holder . ? Bosch eller . ?
Mvh Rasmus
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Saab 9-5 2.0T start problemer og sætter ud.
Den kører videre på knastaksel positionen, der er genereret af tændkasetten, desværre giver den først signal når motoren er startet.
Bosch eller Intermotor er de 2 mærker jeg har haft bedst erfaring med.
Men husk at motorblokken skal være helt ren og fri for rust inden montering.
Og husk at der sidder et varmeskjold over sensoren, det er faktisk meget vigtigt, ellers kan sensoren brænde af i utide, og bliver desværre ofte udeladt, da det som regel skal modificeres ved montering af en uoriginal sensor.
MVH
Morten
Bosch eller Intermotor er de 2 mærker jeg har haft bedst erfaring med.
Men husk at motorblokken skal være helt ren og fri for rust inden montering.
Og husk at der sidder et varmeskjold over sensoren, det er faktisk meget vigtigt, ellers kan sensoren brænde af i utide, og bliver desværre ofte udeladt, da det som regel skal modificeres ved montering af en uoriginal sensor.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- soekris
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Saab 9-5 2.0T start problemer og sætter ud.
Så er der en opdatering.
Ny sensor er sat på, sammen med varme skjoldet.
Nu kører den igen, har kørt lige knap 40 km idag med skiftene landevej og by, og den går bare rigtig fint.
Takker for feedback Morten.
Mvh Rasmus
Ny sensor er sat på, sammen med varme skjoldet.
Nu kører den igen, har kørt lige knap 40 km idag med skiftene landevej og by, og den går bare rigtig fint.
Takker for feedback Morten.
Mvh Rasmus