Er der nogle som har erfaring med at skifte begge kæder og vandpumpe på en b207 motor? Har lige købt en 9-3 1,8t fra 2004 som trænger til er kærlig hånd, og som mekaniker lærling ville jeg gerne samle alle de guldkorn jeg kan før jeg går igang med opgaven.
Grunden til jeg skifter kæderne er at vandpumpen og pakdåsen ved remskiven er utæt.
Spørgsmål nr 1. Er det muligt at gøre med motoren i bilen?
Spørgsmål nr 2. Skal man kun bruge special værktøj til at holde knasterne, eller skal man bruge mere?
Vh Nikolai.
Kæde og vandpumpe skift.
Redaktør: Bestyrelsen
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Kæde og vandpumpe skift.
1 motoren kan blive siddende.
2 det er kun nødvendigt med holdeværktøjet til knasterne.
3 man kan skifte vandpumpe uden at forstyrre kæderne, men det kræver et
holdeværktøj
4 download Wis der er det hele beskrevet https://www.saabcentral.com/threads/wis ... 10.622081/
Og tag EPC med samtidigt, så får du reservedels kataloget.
MVH
Morten
2 det er kun nødvendigt med holdeværktøjet til knasterne.
3 man kan skifte vandpumpe uden at forstyrre kæderne, men det kræver et
holdeværktøj
4 download Wis der er det hele beskrevet https://www.saabcentral.com/threads/wis ... 10.622081/
Og tag EPC med samtidigt, så får du reservedels kataloget.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk