Banner cycler

Saab 9000 2.3t, årgang 97 gennemtæring under ruderamme

Forum for alt der drejer sig om vores dejlige Classic modeller. Saab 99, 90, OG900 og 9000.

Redaktør: Bestyrelsen

MXP
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 964
Tilmeldt: 27. apr 2007, 20:10

Saab 9000 2.3t, årgang 97 gennemtæring under ruderamme

27. aug 2023, 11:20

Hej

Jeg har opdaget en gennemtæring under ruderamme nederst i venstre side. Det er der hvor venstre forskærm og motorklap mødes. Det er ikke umiddelbart synligt før man går helt hen og kigger lodret ned.
Det jeg er interesseret i at vide i første omgang er hvad der sker hvis der trænger vand ind den vej hvis det f.eks. regner?

Kan gennemtæring være forårsaget af det dræn som går fra soltag ned langs A-stolpe?
Det har et par gange været stoppet så der sikkert har stået vand i "røret" eller hvordan det nu er lavet.

Hvis det skal repareres på et tidspunkt skal det sikkert være i forb. med skift af forrude.

Spørgsmålet er om jeg skal forsøge af dækket hullet af med lidt gaffatape så der ikke umiddelbart løber vand ind den vej?

Regnes det som en bærende del som en synsmand ikke bryder sig om?

Vh Max


Brugeravatar
Mortenvig
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1732
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

Re: Saab 9000 2.3t, årgang 97 gennemtæring under ruderamme

28. aug 2023, 08:32

Det er svært at sige når man ikke kan se skaden.
Men hvis vandet har tilgang til en indvendige del af a stolpen, så kan fanden være løs.
For så ahar det adgang til kabinen og paneler, og det er ikke beregnet til stående vand. Hvis man er meget uheldig ha bliver det presset ind i ledningsnettet, med skader på stik og elektriske komponenter til følge.
Ja gaffa tape kan være en nødløsning, og tilstoppede dræn det lyder usandsynligt at det er årsagen.
Hvis synsmanden bedømmer det som en del af a stolpen, så hedder det et omsyn, det er jeg ret sikker på.
Ud fra beskrivelsen så hedder det ud med forrude, afmontering af hjelm, og forskærm, for tilgang, da man altid kan gange synlige rustskader med 2 eller mere. Ultimativt handler det om din egen sikkerhed, hvis du en dag får brug for styrken i A stolpen, og den er blevet svag, så kan det blive en meget flad oplevelse.

MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Brugeravatar
Mortenvig
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1732
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

Re: Saab 9000 2.3t, årgang 97 gennemtæring under ruderamme

28. aug 2023, 09:56

Det er tæring i zone c, og her står.
c) Øvrige områder på chassiser, karrosserier, rammer
Chassisramme og traverser, selvbærende karrosseri, karrosseri på chassisramme eller platformramme, samt førerhus placeret på chassisramme, må
f.eks. ikke have tæringer som har betydning for samlingernes styrke.
Ved reparation skal den oprindelige form og dimension af stolper, vanger, traverser og profiler opretholdes.
Reparation foretages normalt ved svejsning, men kan også foretages ved limning, nitning eller andre samlemetoder, når det sker efter bilfabrikantens
anvisninger eller anbefalinger.
Så det er en gummiregel der helt er op til synsmandens vurdering.

MVh
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
MXP
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 964
Tilmeldt: 27. apr 2007, 20:10

Re: Saab 9000 2.3t, årgang 97 gennemtæring under ruderamme

28. aug 2023, 20:33

Tak for svar.
Vil se om jeg kan tage et godt foto ved lejlighed.
Forskærm har en "spids" der går op og dækker for umiddelbart syn samt motorklap.
Tror det er nemmest at komme til at tage et billede hvis klap er helt åben.

Jeg gad vide hvad en fuld-lakering koster nu om dage hvis beslutning bliver at renovere den. Dvs. først alt rustarbejde og derefter lakering.
50k rækker næppe for lakering alene?

Den skal synes til foråret og jeg lader altid værksted om det. Så må jeg lige nævne den gennemtæring og høre hvad de siger. Hvis ikke det nævnes tror jeg ingen vil lægge mærke til det da det er godt skjult. Hvad håbet på to år mere før jeg skulle tage stilling til hvad der skal ske med bilen.

Tænker at for 100k kan man få en forholdsvis rustfri nyere Saab?
Men nu ved jeg jo hvad der er lavet på min egen i løbet af den tid jeg har haft den og hvis man med en investering på f.eks. 100k har bil de næste 10 år er det ikke så tosset.......selvom nogen sikkert vil kalde det tosset.......nu vi også er i "el-tidsalderen".

/Max
Brugeravatar
Mortenvig
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1732
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

Re: Saab 9000 2.3t, årgang 97 gennemtæring under ruderamme

29. aug 2023, 07:45

trin1 er at finde ud af hvad bilen er værd, for det er det beløb forsikringen tager udgangspunkt i hvis bilen bliver totalskadet.
Trin 2 er at indhente et tilbud på hvad det vil koste at få lavet.
Og så beslutte sig for hvad der skal ske med bilen.
Ja det er svært at spå om hvad der sker i fremtiden, lige pt ser det ud til at en elbil er vejen frem.
Men der er ikke rigtigt noget på skrift om hvad der sker med forbrændingsmotoren, det er mest forslag og teorier.
Jeg er glad for at jeg ikke står over for valget.

MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13145
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Saab 9000 2.3t, årgang 97 gennemtæring under ruderamme

31. aug 2023, 10:19

Hej Max, ja det er et kendt problem på 9K.
Ruderammen rådner af flere årsager.
Vand kan ikke dræne væk
Skader fra rudeskift, dvs. maling skrabes væk når ruden skæres ud.

Jeg har haft en stribe af 9K biler. alle mine fik problemet, på nær en der ikke fik skiftet ruden...

Tidl. kunne man købe ruderamme replikker, det er desværre ikke muligt mere.

Omkostning på rude rep. 12-20kkr !

Så som priserne er på 9K er det ofte dødsstødet hvis/når rammen rådner, hvis man ikke fixer det selv.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
MXP
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 964
Tilmeldt: 27. apr 2007, 20:10

Re: Saab 9000 2.3t, årgang 97 gennemtæring under ruderamme

31. aug 2023, 20:02

Ok, vi må se hvad der skal ske med bilen inden næste syn. Kunne være ok at få to år mere.
For nogle år siden investerede jeg i to nye forskærme da den venstre ikke har det så godt. Det er dog aldrig blevet til noget med at få forskærme udskiftet. Hvis det aldrig bliver til noget kan de forskærme sikkert finde en ny ejer.
Hvis man for 15k kan få det ordnet og det gør man har bil de næste 5-6 år eller mere kunne det være en ok investering.

Men mener jeg så en forhandler have en "rustfri" 93 2.8T (Aero).....280 HK har sådan en vist som standard til 55k. Den havde så rundet 300k km. Set i det lys skal man nok være forsigtig med hvor meget man investere. Så er der også det hvor meget det er ens hobby osv. Men jeg laver ikke meget selv på den bil. Skift af låsebundstykke og den slags er det mest avancerede jeg selv laver.

Fik taget et billede med min mobil af "skaden". Den ville ikke stille skarpt på rustpletten men tænker det kan give en idé om skadens omfang. Når der er hul der.......løber der så vand ind et sted der ikke er så godt eller løber det blot ned "på vejen"?

Jeg kunne jo "lukke" hullet til (har grå gaffa det matcher godt i farven :-) ) og så kunne den måske klare to år mere før man tager stilling til hvad der skal ske.
Vedhæftede filer
20230831_192808.JPG
Brugeravatar
Mortenvig
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1732
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

Re: Saab 9000 2.3t, årgang 97 gennemtæring under ruderamme

1. sep 2023, 05:44

Hvis forruden dugger indvendig, så har du vand i kabinen.
Men løft lidt på tæppet og kontroller for vand i bunden af bilen så er du sikker på hvor vandet ender.
Nødløsningen med gaffatape, Bedømt ud fra billedet, så har du taget beslutningen om at den skal skrottes om 2 år, hvis den klarer et syn.

MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
MXP
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 964
Tilmeldt: 27. apr 2007, 20:10

Re: Saab 9000 2.3t, årgang 97 gennemtæring under ruderamme

1. sep 2023, 09:02

Det er til forrået den skal synes. Det vil være rart med 2 år mere før beslutning tages vedr. en større renoveringsinvestering.
På det tidspunkt ved man nok bedre hvordan infrastruktur er mht. lade-standere (bor ikke i hus). Det ekstra rust som når at dannes har nok ikke den helt store betydning for hvor meget det vil koste. Bilen holder i P-kælder så rust udvikler sig lidt langsommere end hvis den blot stod på gaden.

Jeg vil holde øje med dug samt kigge under måtterne. Ud over rust vist på billedet har den i højre forskærm lidt i venstre bagskærm samt under pakning ved bagklap. Ellers er bilen i god stand og får ny olie osv. hvert år.

Synes ikke man ser så mange 9000 køre rundt længere. Specielt ikke 2.3 turbo modeller.
De nyeste 9000 er også ca. 25 år gamle.
Den nyeste Saab man kan få nærmer sig vel 10 år efterhånden?
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6763
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

Re: Saab 9000 2.3t, årgang 97 gennemtæring under ruderamme

1. sep 2023, 12:20

Det er lidt svært med en gammel SAAB, der er både for og imod.
Jeg har selv "skrottet" et par stykker. Dette var primært pga. rust, men også fordi der var en række mekaniske småfejl. Man kan hurtigt smide mange tusind kroner efter sin gamle bil som næsten kunne betale en nyere bil.
Problemet er dog når man køber en "ny" brugt bil, så er der som regel også en masse småting der skal udbedres, og det ender med alligevel at koste noget mere end man regnede med.
Jeg skrottede min 9-5 Estate da der skulle laves en del rustarbejde for at få den gennem syn. Den var også lidt dyr i drift, men en dejlig behagelig og rummelig bil. Jeg købte en nysynet 9-3 1,8i for 15kkr, for at have en bil der var lidt billigere, men stadig en SAAB.
Den var heller ikke specielt dyr i drift, men jeg kunne ikke lade være med bruge lidt penge på diverse (bundmåtter, tågelygter, kopholder osv.), så det løber alligevel op. Jeg kunne have valgt at beholde den, da den stadig er i god stand og jeg fik den synet uden problemer. Sammenlagt har den kostet mig omkring omkring 100.000 i alt over 2 år/50.000 km så cirka 2kr/km. Havde jeg valgt at sælge den, i steder for at forære den væk, kunne jeg have trukket salgsprisen fra.
Pointen jeg vil frem til er at, havde jeg købt en bil til det dobbelte eller tredobbelte, så ville mine samlede driftsudgifter ikke have været meget højere. Det var det som fik mig til at køb en dyrere bil denne gang.
Min "nye" SAAB er for øvrigt også snart 13 år gammel, så den har også nogle ting der skal udbedres, samt jeg har allerede brugt flere tusind på nye bundmåtter og diverse småting, så det ender nok med at være meget dyrere :roll:
En 9-3 ss/sc af de sidste kunne være et godt bud på en fornuftig hverdags SAAB. Hvis du vælger at kigge på en V6, så vær opmærksom på kæderne. Hvis ikke de allerede er skiftet, så sæt penge af til at få det gjort.
Men din 9K bør selvfølgelig bevares, hvis det overhovedet er muligt.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Brugeravatar
9000Griffin
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 211
Tilmeldt: 10. okt 2016, 19:46

Re: Saab 9000 2.3t, årgang 97 gennemtæring under ruderamme

1. sep 2023, 12:43

Som en der selv har prøvet at have rust i forruderammen på en 9k er jeg nødt til at sige, at hvis rusten er så slem i venstre hjørne, så er der sandsynligvis også rust i resten af (bund-)rammen. Dette kan du få klarhed over ved at tage den liste af, der støder op mod rudens gummiliste forneden. Først afmonteres låget over "akvariet" (rummet mellem torpedo og motorrumsbagvæg), dernæst viskerarmene, og så skal gummiklipsene af (kræver en smal ligekærvsskruetrækker og en spidstang). Nemmest er det, hvis man tager motorhjelmen af også, men det er muligt uden.

Sandsynligvis skal du ud og finde en skarringsdel, jeg var heldig at kunne købe en (brugt) hel underste ruderamme inklusive den nederste tredjedel af A-stolpen.

Det er ikke for at tage pippet fra dig, men desværre er det særdeles udbredt blandt 9k'ere, at hvis forruden på et tidspunkt har været skiftet, så er der sket skade på lakken med rustdannelse til følge.

Helt enig i at bilen bør have en chance, men det skal også kunne betale sig. Jeg betalte ca. 15k for reparationen inkl. maler.
99 L 1.85 1971 (tidligere SKDs klubbil)
9000 CSE 2.0t A50 1997 (solgt)
9000 CDE 3.0 V6 Griffin 1995 180 kkm (pt. på plader)
900i 2.1 1992 (solgt)
Medl. nr. 870
MXP
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 964
Tilmeldt: 27. apr 2007, 20:10

Re: Saab 9000 2.3t, årgang 97 gennemtæring under ruderamme

1. sep 2023, 14:31

Da jeg fik bilen i 2010 var der lidt i ruderammen i den modsatte side. Det fik jeg lavet dengang og det blev lakeret. Taget blev lakeret med dengang. Derfor tror jeg ikke det er meget slemt ud over det man kan se og så sikkert lidt mere end det man umiddelbart kan se.
Det er nok ikke så underligt der ikke kører så mange af dem mere :-)

Det siges at selv 2.8T ikke trækker så godt som en 2.3T?
Brugeravatar
Viggen
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 714
Tilmeldt: 8. sep 2006, 09:12

Re: Saab 9000 2.3t, årgang 97 gennemtæring under ruderamme

1. sep 2023, 15:11

Hej MXP.

Jeg har haft 3 SAAB'er med 2,3T, 2 SAAB 9000 og 1SAAB 9-5. Alle hurtige og komfortable biler.
I dag kører jeg SAAB 9-3 2,8T, og den er tydelig hurtigere en 2,3T'erne. Desværre er den ikke helt så økonomisk ved frisk kørsel. Men jeg har lært at sige: Smiles per gallon :wink:

SAAB hilsen Ole
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
MXP
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 964
Tilmeldt: 27. apr 2007, 20:10

Re: Saab 9000 2.3t, årgang 97 gennemtæring under ruderamme

1. sep 2023, 15:16

Ok, så skulle man måske begynde at kigge efter gode tilbud på en 2.8T. Så er der selvfølgelig det med kædeskift osv......man skal være opmærksom på. Det er sikkert godt at lære lidt om "fald-grupper" når man skal lære en ny model at kende før man evt. køber en.
Der er også lidt "ejerafgift" der sikkert bliver lidt højere......det man betaler til staten.
MXP
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 964
Tilmeldt: 27. apr 2007, 20:10

Re: Saab 9000 2.3t, årgang 97 gennemtæring under ruderamme

12. sep 2023, 21:53

Det jeg oplevede her til aften da jeg var ude hos nogle venner og bilen stod parkeret udenfor var at der lå vand på førersædet efter et regnskyl. Da bilen har soltag kan det næsten kun komme derfra (kunne dog ikke mærke noget vådt med fingrene deroppe fra hvilket undrede mig) ?
Der har før været lign. problem ved at dræn fra A-stolpe ikke fjerner vand hurtigt nok. Jeg kan næsten ikke forestille mig andet end at mit rustproblem under ruderamme har noget med dette at gøre......nemlig at dræn er blokeret. For hvordan er det dræn lavet?
Det er næppe en plastikslange der løber ned langs A-stolpe?
Vandet må løbe inde i en kanal som må være lavet i selve stolpen af metal?`

Hvad er normal procedure hvis dræn er stoppet (det er tilsyneladende kun i førerside (der er et drænhul i hvad side))?.
Er det trykluft man benytter til at blæse det igennem? .......er det noget man selv kan prøve sig frem med hvis man har adgang til noget trykluft?

Tænker jeg skal "grave" rust ud af hullet først (før jeg evt. sætter gaffa hen over). F.eks. først grave rust ud. Dernæst blæse luft ind oppe fra soltag og derefter dække hul til med f.eks. gaffa?

Hvis trykluft er måden at gøre det på hvad er den billigste måde at skaffe sig "trykluft" på? :-)
Brugeravatar
Mortenvig
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1732
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

Re: Saab 9000 2.3t, årgang 97 gennemtæring under ruderamme

13. sep 2023, 06:27

Det er lige præcist en drænslange der er lavet af plast eller gummi, og der sidde en i hvert hjørne af taget.
Skærmbillede (116).png
Trykluft er den eneste metode jeg kender til for at fjerne blokeringen i slangerne.
Billigst det bliver nok det lille lokale værksted.
ellers er der den blå avis, biltema eller harald nyborg.
Det kan gøres for lige under 1000 kr da den ikke behøver at være stor, blot for at blæse lidt luft, eller pumpe et dæk
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
MXP
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 964
Tilmeldt: 27. apr 2007, 20:10

Re: Saab 9000 2.3t, årgang 97 gennemtæring under ruderamme

13. sep 2023, 19:16

Tak for den information!
Har bestilt en lille Bosch pumpe uden tank.
Vil se om den kan gøre det. Hvis man kan få det til at slutte tæt giver den tryk nok til at fjerne en prop.
Men ellers var idéen at benytter den til bildæk, cykler osv. Den kan pumpe til godt 10 bar men ikke den helt store hastighed på luften som en kompressor-type med tank. Men den har jeg ikke plads til.
MXP
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 964
Tilmeldt: 27. apr 2007, 20:10

Re: Saab 9000 2.3t, årgang 97 gennemtæring under ruderamme

17. sep 2023, 10:27

Med trykluft virker det umiddelbart som om der er "hul" gennem dræn. Jeg gad vide om disse styrtskyl vi får engang imellem kan gøre at der kan komme så meget vand at dræn ikke kan følge med selvom det ikke er tilstoppet?

Evt. kan man tape til med gaffa i kanten rundt om soltag hvis det gentager sig.
Når der er vand på førersæde kan det vel kun komme fra soltag.

Mht. rusten under ruderamme fjernede jeg så meget løst rust med fingrene som muligt og blæste det væk. Der var en del rustskaller, men tror faktisk ikke der er hul hele vejen gennem (endnu).

Hvad er egentlig best som "nødløsning" indtil det evt. en dag skal udbedres.......at lade det være som det er så det får frit luft eller evt. at give det et eller andet Dinitrol spray rustbeskyttelse?
Brugeravatar
Mortenvig
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1732
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

Re: Saab 9000 2.3t, årgang 97 gennemtæring under ruderamme

19. sep 2023, 06:53

Bilen er bygget til at modstå tropiske regnskyl, og det tvivler jeg på vi har her i danmark.
listerne i dørene kan vel også være årsag til vand på sædet, som jeg husker bilens opbygning.
Ellers er det frem med vandslangen og få en makker til at rette den imod alle åbninger, imens du er inde i bilen med en lygte, men start nedefra og arbejd jer op.
Det kan være at man bliver nød til at skille dele af kabinen, for at se hvor det kommer ind.
Tape udvendigt på en bil er absolut sidste nødløsning, selv efter en uge så sidder limen fast i lakken, og tager timer at få renset af.
Hvad der er bedst til at udsætte rusten det har jeg ingen erfaring med.

MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
MXP
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 964
Tilmeldt: 27. apr 2007, 20:10

Re: Saab 9000 2.3t, årgang 97 gennemtæring under ruderamme

6. okt 2023, 21:57

Dørene kunne være en god forklaring på vandet på førersædet. Specielt da jeg undrede mig over at der ikke var vådt på kanten af der hvor soltag lukker i samt loftlem (eller hvad man kalder den) var trukket helt for.
Måske har vinden stået på i den retning så det har været slagregn mod døren.

Rusten fik lidt Dinitrol-voks. Den som er beregnet til udvendig brug.
Der er ikke andet at gøre lige nu end at lade det være som det er og tage stilling til en renovering når bilen evt. bliver bremset ved et syn eller værkstedet synes at nu skal det gøres et eller andet.

Har gode forhåbninger om 2 år mere når den skal synes til foråret.

Tænker ofte tanke om en investering på 100k kunne gøre man havde bil 10 år mere. Så ville det være en ok investering da man ikke får så meget brugt bil for 100k hvor der ikke også skal investeres en del i starten.

En ny Polo GTI f.eks.......hvis man nu skal have en ny bil der trods alt kan flytte sig lidt......den koster fra 350k og op......
Ellers kan jeg godt li' formen på en Mercedes GTS/GTR.........men der skal der desværre et 0 mere på........

Tilbage til "Classic Forum"