Banner cycler

S: NG900 2,5 V6 SE

Salg af biler og reservedele til biler. Husk at billeder af varen fremmer interessen BEMÆRK - Indlæg slettes automatisk efter 60 dage!

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Jensen
Administrator

S: NG900 2,5 V6 SE

30. nov 2024, 18:26

Opdatering 13/12/24: Køber sprang fra, så bilen er stadig til salg. SAAB klub rabat gives. Bilen bliver sandsynligvis afmeldt/skrottet i starten af det nye år hvis ikke der er interesse.

Opdatering 08/12/24: Jeg har fået tilsagn om køb. Bilen bliver afhentet omkring 24/12.

Jeg har besluttet at sælge min NG900
Den er omtalt i detaljer i min projekttråd her: viewtopic.php?t=35139
Den er også oprettet på DBA: https://www.dba.dk/saab-900-25-s-benzin ... 119228427/

Som i også ved er dette et projekt der kører sideløbende med alle mine andre projekter, så derfor mangler jeg stadig at udbedre nogle småting såsom sædevarme og de rent kosmetiske mangler.

Her er min brugtvognsforhandler beskrivelse. De fleste af jer kender jo godt modellen, men det er lidt lettere at skrive det i ejendomsmægler jargon, så det kan genbruges på diverse bilsalg sites...

Mærke Model
SAAB 900 SE V6 Aut
Skarabægrøn metal
Årg:1997
Km:416100+
Næste syn 15/12/2025

Udstyr:
Automatisk klima
ABS/TCS(antispin)
2-airbags
5-dørs combi coupé
Fjernbetjent centrallås + 2 originale nøgler/fjernbetjeninger
Originalt alarmsystem/startspærre
4-trins automatgear m. lock up converter, sport og sne tilstand.
Fartpilot
Ikke ryger
Ingen husdyr
Varme i sæder (defekt i førersæde? knækket ledning kan loddes)
Elrudehejs for og bag
Vinterdæk på orig. alu
Sommerdæk på 16" alu kan evt. medfølge

Støddæmpere Koni (gule) trinløst justerbare.
Standard fjedre for, cabriolet fjedre bag (lidt kraftigere end std.)

Webasto Motor/parkeringsvarmer
Aftageligt træk 1600 kg
Radio m. bluetooth, carplay/andriod auto, bakkamera.(Original radio kan evt. medfølge)
Radio fungerer med original forstærker og 6 originale højttalere.
Tandrem skiftet v. 406000 (12/2023) så man kan køre omkring 90.000 km før den igen skal skiftes.
Originale nye stofmåtter (gummimåtter kan medfølge)
Rustfrit udstødningssystem fra kat. bagud

Bemærk: På vægtafgift, så billigere end nyere tilsvarende biler på grøn ejerafgift.

Super komfortabel og velkørende bil for sin årgang. Interiørkvalitet er langt bedre end man får i de fleste nyere biler.
Motor starter uproblematisk selv i hård frost. Ingen motorfejl. Gearkasse trækker og skifter perfekt trods alderen.
Næsten komplet servicehistorik. Se billeder.

Mekanisk og strukturelt er den OK men kosmetisk mangler den lige det sidste. Mængden af overfladisk rust mv. er nok hvad man kan forvente af en bil med denne alder/km.tal. Forvent ikke en perfekt bil, men en gedigen slider det let kan fikses op med lidt pletmaling hvis man gider lægge lidt tid i den.
Der er et par stenslag i forruden, men ikke i førersiden og den er synet med dem flere gange. Himlen er begyndt at slippe i kanterne så holdes oppe med et par tegnestifter.
Da jeg ikke længere har brug for den sættes den nu til salg og jeg håber at den vil komme en ny ejer til glæde og gavn.

Da den er over 25 år gammel kan den hos de fleste forsikringsselskaber forsikres som "klassisk" til relativ lav præmie. Så hvis man kunne tænke sig en moderne klassiker udover sin daglige bil er det en god mulighed.

Spørgsmål/bud på PM. eller skriv kommentarer i projekttråden.
Ring. evt 23458798
Vedhæftede filer
800.JPG
700.JPG
600.JPG
500.JPG
450.JPG
400.JPG
300.JPG
250.JPG
200.JPG
100.JPG