Banner cycler

HURRA !!! SAAB 900 fundet i god behold

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

Claus90
SAAB NET NYBEGYNDER

HURRA !!! SAAB 900 fundet i god behold

1. maj 2006, 10:49

Jeg fik min røde 900 stjålet i sidste uge.
Med hjælp fra flere og ikke mindst cabola har jeg fundet den her til morgen.
Den stod parkeret i Københavns Nordvest kvarter.
Ingen synlige tegn på indbrud indikerer at bilen er stjålet med en nøgle, som cabola skriver om andetsteds.
Jeg har nu købt mig en ratlås - og kan kun anbefale alle at lave en lignende sikring.
Og så er spørgsmålet hvad man ellers kan gøre for at forhindre folk i at låøse sig ind i bilen ?
Det er vist ikke nemt.
Tak til alle der hjalp - det er godt at I er her.

mange hilsner
Claus

Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:

1. maj 2006, 10:54

Cool, stort tillykke herfra, du må fandme være glad. Det er sgu dejligt. Hvad har politiet gjort ved det?
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
dragedems

1. maj 2006, 11:03

hold kæft hvor dejligt !! solen skinner, det er forår og du er en glad mand !! så er vi alle glade på dine vegne !!
Politiet ? et godt gæt er at de ikke gør en hujende f**.... de har jo pissetravlt med at jagte bilister der ikke bruger sele, selv om det er en privatsag ...!!
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Brugeravatar
kesr
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

1. maj 2006, 11:11

Tillykke, lad os da lige høre nærmere om hvordan du fandt den.
Theodor-fælgen
ULTRA SAAB FREAK

1. maj 2006, 11:28

Super!!! Det er jo bare dejligt. Tillykke med det! :-) PS bruger også selv Bloster ratlås og er godt tilfreds med den - og så sover man lidt mere roligt...
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

1. maj 2006, 11:53

Tillykke med det, lækkert at genfinde den så længe den ikke er hærget.
Åndsvagt er det, men skal jeg parkere længere tid i et kvarter jeg ikke er tryg ved hapser jeg roteren med i lommen. Alternativt kan man lave noget fusk med knap afbrydelse af strøm til tændspole eller starter.

/Vels
Billede
rene
SAAB-PSYCHO

1. maj 2006, 12:20

dragedems skrev:Politiet ? et godt gæt er at de ikke gør en hujende f**.... de har jo pissetravlt med at jagte bilister der ikke bruger sele, selv om det er en privatsag ...!!
Nej hvorfor skulle de dog jagte de kriminelle...de har jo deres retssikkerhed og er ikke til at få dømt...men den alm borger kan man ramme her og nu med heftige bøder for at lave ubetydelige småting.. :roll:
Vacuum sucks!!...

Billede
Billede
jakob_Hvalsø
SAAB NET NYBEGYNDER

1. maj 2006, 12:28

Det var da rart at høre en kedelig historie der bliver go i enden :) Tillykke med at du har fået den tilbage igen. Meeen man må da sige det er en katastrofe at SAAB har lavet så en fatal brøler med de låse....... Hvis man skal sige noget ondt om den :) :)
Claus90
SAAB NET NYBEGYNDER

1. maj 2006, 13:42

Politiet gjorde ikke noget. Bortset fra at da jeg fandt den, var der tilfældigvis to mand igang med netop en sele-razzia.
Jeg fik den ene til at gå med mig hen til bilen, hvis der var evt. spor.
Det var der ikke (altså fingeraftryk o-lign er der nok, men det er jo ikke Scotland Yard).
Da jeg så ringede og meldte den fundet fortalte den flinke politidame mig, at det ikke kun er SAAB, som er sårbar overfor almindelige nøgler.
Hvis det kan være nogen trøst, sagde hun. Jeg behøver ingen trøst - jeg har min SAAB :D

cabola fortalte en lignende historie i en anden tråd (SAAB 900 kan åbnes og startes med almindelig nøgle) - jeg spurgte ham hvor han havde fundet den stjålne bil.
Han nævnte nogle gader i Nordvest kvarteret, og så cyklede jeg mirakuløst derhen og fandt bilen.
Og, som cabola skriver i sit indlæg - det er nok ikke den sidste SAAB 900, som bliver stjålet i det område.
SAW
EXTREME SAAB FREAK

1. maj 2006, 15:16

Tillykke... Det er sgu da træls at der nok er een person der kan stjæle så mange biler på den måde... Håber de finder ham
RuneSM
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!

1. maj 2006, 16:17

Jeg tror jeg vil have startspærre og alarm på min!
Før: Saab 90 8v m/ Turbo // VW Polo '89 1,3 m/ Turbo // Saab 900 2,0 16v m/ Turbo & Megasquirt // Audi 80 // Avensis '01 Sedan
Nu: '01 Avensis Stationcar
Legetøj: BMW E36 316i med turbo. Snart 2,5i Turbo til drift og drag
Brugeravatar
JJ9000CSE
EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

1. maj 2006, 17:30

Dragedems: Privatsag? jeg er nu ikke helt enig, for det er vores andres skattepenge der skal betale for dem der skal made, skifte og bade dig når du sidder i en kørestol resten af livet.... Det er fanden galemig for stupidt at køre i bil uden sikkerhedssele eller på cykel uden cykelhjelm. De fem sek. det tager at spænden selen er en ringe indsats i forhold til 20-40 år som lam eller grønsag.

Kender gennem en god ven en mand der kørte uden sikkerhedssele, men som blev 'reddet' af airbaggen. Ja han overlevede - hans hænder røg bare ud gennem forruden, og da bilen var vendt om med bunden i vejret og kurede på køleren så fik han raspet begge hænder til jordbærgrød... Han slap billigt.... 6-7 gange på operationsbordet gav ham noget førelighed tilbage i hænderne, men først efter ca. et halvt år hvor han skulle have andre til at gøre ALT der involverede hænder.... Det var en økonomisk belastning for samfundet og en personlig belastning for hans famillie og venner.... privatsag? Nul!!!

Så fik jeg lige luft... du har ret til at være uenig - det har jeg også....

- JJ
Galore
SAAB NET NYBEGYNDER

14. jan 2008, 19:10

Det lader til at den samme tyv har været på spil igen. Jeg fik stjålet min 900 fra 1990 fra Nørrebro for et par måneder siden. Den var væk i ca. 14 dage, og dukkede op i fuldstændig uskadt stand på Nørre Farimagsgade. Jeg var selvfølgelig ovenud lykkelig da den kom frem igen. Der fulgte dog nogle parkeringsbøder, der viste at bilen havde stået ulovligt parkeret i Nord Vest. Den stod ved Skt. Kelds Plads, hvilket er en rundkørsel hvor der er begrænset muligheder for parkering.

Så nu holder den altid med ratlås :-)
mindblower
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

14. jan 2008, 19:29

Man kan da sige til tyveknægtens ros, at han har en god smag og går ind for størst mulig sikkerhed.
Nothing I can do about it now !
Galore
SAAB NET NYBEGYNDER

14. jan 2008, 19:42

mindblower-> Ja! - og når det endelig skulle være at den skulle stjæles, var det da helt i orden at den ikke kom noget til overhovedet. Tyven havde dog tilsyneladende røget pænt mange smøger, brugt kraftig parfume, samt ædt et eller andet med kokos og samtidig skruet helt op for The Voice :-)

Jeg var helt sikker på at den ville dukke op smadret, måske også fordi jeg for en tid siden så en rød 900 mishandlet og forladt ved den sorte diamant, så lykken ville ingen ende tage da jeg så min 900 uskadt igen.
mindblower
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

14. jan 2008, 19:45

:!:
Senest rettet af mindblower 5. sep 2008, 23:02, rettet i alt 1 gang.
Nothing I can do about it now !
Galore
SAAB NET NYBEGYNDER

14. jan 2008, 19:57

God ide, men jeg tror min løsning er at købe en 9k. Jeg kom til at prøvekøre en 9k mens den anden være stjålet, og det skulle jeg aldrig have gjort :-)

Tilbage til "Off Topic !!!"