Som nogle allerede ved er jeg atter Saab-ejer, og jeg er så glad for det.
Jeg købte for en lille uge siden finnj's sorte 900 Aero.
Det virker som et rigtig dejligt hygge-projekt, da mit sidste projekt var gigantisk.
Hele drivlinien er i orden, men Casper Ankersen og jeg skal lige have stillet boksen tilbage til standard for derefter at lave den så den passer godt på motoren med lægger lidt mere tryk ind! Pt er der ladetryksregulering ved rattet, det er sjovt at lege med, men shit den tændingsbanker når den får max tryk - også derfor skal Casper og jeg lige have kigget det efter.
Det er vist nok ikke en org. Aero, men den ligner rigeligt til at jeg kunne blive snydt - OG: jeg har whaletail
Den lyder helt afsindig godt, jeg har i dén grad savnet den rullende lyd af en turbo-Saab med stor udstødning - bedre end f....!!!
Jeg har oprettet bilen på bilgalleri.dk med masser af billeder og noget tekst. Bemærk at billederne er taget den dag, jeg fik bilen, og at den er en projektbil - der vil blive opdateret her på forum når der bliver lavet noget, med følge af billeder som jeg dumper på bilgalleri.dk
Dejligt at være tilbage
Kristoffer
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=60818
Opsætning pr. 9/2-07
88'er bremser.
Standard B202 T16
Garrett T03, oliekøl.
Anker-box, lader 1,25 bar med et peak på 1,45 lige for tiden. Der er bankediode, og max. tryksdiode.
Røde -431 dyser fra 9000 2,3T Aero
3,0 bars BTR
Skiftet til -538 box og dermed også lambdasonde.
Mats-chip skulle levere til min. 280 hk
Chargecooler fra Abbott Racing
Åbent filter
Simons 2½" udstødning (en lang potte, en bagpotte, dobbelt afgang)
Der bliver skiftet motor (igen) i begyndelsen af marts til en komplet renoveret. Der kommer ved samme lejlighed batteribøj på.
Sidste rulning med 214 ml/min-dyser og -517-box med std. chip, uden åbent filter viste 245 hk og 421 Nm, men rulningen stoppede allerede ved 4700 o/min pga TB. Næste gang kører vi til begrænseren.