24. sep 2007, 09:30
marcel, jo, den er skam kommet ud at køre i sidste uge.
historien om den kort:
9000i 2.0 CC 1993, 267000km, ACC, rustfri udstødning fra kat, fartpilot, abs., centrallås, sænket 30mm. der medfulgte momotrærat (ej monteret) brændsstoffilter, diverse bremsedele, de 4 originale næsten nye fjedre + lidt småting, bl.a. haynes bog.
en fyr i Struer tog den med hjem fra sverige hvorfra han flyttede for et års tid siden. for ca. 6 mdr siden blev jeg den tilbudt, men vi kunne ikke umiddelbart enes om en pris. efter et par måneder blev vi enige men det kneb med tiden at få den hentet i struer. så enden blev at jeg fik et transportfirma i det søndejyske til at hente den for 1700,-.
men når bilen var billig så går det jo nok.
inden syn blev bilen gennemgået af min mekker på landet, og en generator-spæningsregulator og 2 nye bremseslanger i bag + afdrejning af to forreste skiver så var den klar til syn/og toldsyn, hvor den gik glat igennem.
og synsmanden satte kryds i "under middel"

da lakken var lidt iltet og mat efter at have stået i struer et års tid udendørs. told&skvat haderslev kørte jeg til samme dag.. første bud på afgift: 22.400,- !! det accepterede jeg ikke og forlangte høfligt at få lederen af vurderingskontoret i odense i tale og efter venlig argumenteren i 30 minutter enedes vi om en afgift på 17.700,-
der er en anelse rustbobler i en enkelt skærmkant, men ellers er den 99% rustfri og bunden er som ny. alt fungerer perfekt!
OG jeg må sige (meget mod min vilje) at en 9000 faktisk kører hamrende godt !! og komforten er i top, både betjeningsmæssigt og "on the road". Dejligt køretøj !!
Mangler nu kun at få lakken shinet op, så har jeg den perfekte vinterbil.
... det er nok ikke min sidste 9k'er ...