Sort og lav
Redaktør: Bestyrelsen
- TBE
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Skal hente mine nye hjul Fredag middag, lige pludselig mindes jeg hvor lang tid der egentlig var til "slikdag" da jeg var barn (MAAAANGE år siden)
NG 900T Low Wide`n Cranky
Snart
T4 AR/60/58 eller T70 AR/70/84, "Horn-Manifold" 400 Cellers Metalcat , Extern WG, Wus Ventil, 3 bar`s map. E Boost 2 Styring, 3"/2½" Udstødning, 630ml, Wallbro 255, Forge Blow, FMIC, CF Motor-Styring
Snart
T4 AR/60/58 eller T70 AR/70/84, "Horn-Manifold" 400 Cellers Metalcat , Extern WG, Wus Ventil, 3 bar`s map. E Boost 2 Styring, 3"/2½" Udstødning, 630ml, Wallbro 255, Forge Blow, FMIC, CF Motor-Styring
- K.Hansen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Air-bag system giver afgift nedsættelse da bilen var ny , Så SKAT vil da gerne have noget afgift hvis du fjerner det + syns manden kassere din bil til syn .
Øh hvor har du dog fået den ide fra ?TBE skrev:OG JA på biler fra før 1997 må man rent faktisk deaktivere eller direkte fjerne airbaggen. Så vil systemet fejlmelde ja, men lur mig om ik jeg kan snyde det med en modstand direkte over stikket !
Air-bag system giver afgift nedsættelse da bilen var ny , Så SKAT vil da gerne have noget afgift hvis du fjerner det + syns manden kassere din bil til syn .
Hilsen Kenneth
9-5 2,0T 1999
"9-3 Aero 2002 Salomon Line" RIP
9-3 2,0t SC 2009
9-5 2,0T 1999
"9-3 Aero 2002 Salomon Line" RIP
9-3 2,0t SC 2009
- TBE
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Prøver lige om jeg kan finde sagen igen, kan nemlig huske en verserende sag fra for alt for længe siden. Kan bare huske hvad jeg fik ud af at læse sagen, og ja der var fradrag for afgift for airbag. Prøver at se om jeg kan finde........
NG 900T Low Wide`n Cranky
Snart
T4 AR/60/58 eller T70 AR/70/84, "Horn-Manifold" 400 Cellers Metalcat , Extern WG, Wus Ventil, 3 bar`s map. E Boost 2 Styring, 3"/2½" Udstødning, 630ml, Wallbro 255, Forge Blow, FMIC, CF Motor-Styring
Snart
T4 AR/60/58 eller T70 AR/70/84, "Horn-Manifold" 400 Cellers Metalcat , Extern WG, Wus Ventil, 3 bar`s map. E Boost 2 Styring, 3"/2½" Udstødning, 630ml, Wallbro 255, Forge Blow, FMIC, CF Motor-Styring
- TBE
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
ANG AIRBAG
10.07.001 "airbags skal være monteret efter fabrikkens anvisninger"
"før 01.01.97: Gælder ikke"
og der henvises til stykke 9.01.021 hvor den faktisk udvides til at det "kan" gælde helt op til 2003 så længe det rat man monteret istedet opfylder en ECE godkendelse..
10.07.001 "airbags skal være monteret efter fabrikkens anvisninger"
"før 01.01.97: Gælder ikke"
og der henvises til stykke 9.01.021 hvor den faktisk udvides til at det "kan" gælde helt op til 2003 så længe det rat man monteret istedet opfylder en ECE godkendelse..
NG 900T Low Wide`n Cranky
Snart
T4 AR/60/58 eller T70 AR/70/84, "Horn-Manifold" 400 Cellers Metalcat , Extern WG, Wus Ventil, 3 bar`s map. E Boost 2 Styring, 3"/2½" Udstødning, 630ml, Wallbro 255, Forge Blow, FMIC, CF Motor-Styring
Snart
T4 AR/60/58 eller T70 AR/70/84, "Horn-Manifold" 400 Cellers Metalcat , Extern WG, Wus Ventil, 3 bar`s map. E Boost 2 Styring, 3"/2½" Udstødning, 630ml, Wallbro 255, Forge Blow, FMIC, CF Motor-Styring
- K.Hansen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
HE HE
" før 01.01.97 : gælder ikke . Er kun krav om mærke på Airbag om faren ved barnestol monteret ved Airbag .
Sakset fra Fstyr. :
Fører- og passagerairbags må ikke fjernes eller sættes ud af funktion, medmindre
der foreligger dokumentation for, at bestemmelserne om frontalkollision fortsat
er opfyldt. Biler, der originalt er forsynet med knap eller nøgle, som kan
sætte passagerairbag’en ud af funktion, anses for at opfylde bestemmelsen
også uden fungerende passagerairbag.
TBE skrev:ANG AIRBAG
10.07.001 "airbags skal være monteret efter fabrikkens anvisninger"
"før 01.01.97: Gælder ikke"
og der henvises til stykke 9.01.021 hvor den faktisk udvides til at det "kan" gælde helt op til 2003 så længe det rat man monteret istedet opfylder en ECE godkendelse..
HE HE
" før 01.01.97 : gælder ikke . Er kun krav om mærke på Airbag om faren ved barnestol monteret ved Airbag .
Sakset fra Fstyr. :
Fører- og passagerairbags må ikke fjernes eller sættes ud af funktion, medmindre
der foreligger dokumentation for, at bestemmelserne om frontalkollision fortsat
er opfyldt. Biler, der originalt er forsynet med knap eller nøgle, som kan
sætte passagerairbag’en ud af funktion, anses for at opfylde bestemmelsen
også uden fungerende passagerairbag.
Hilsen Kenneth
9-5 2,0T 1999
"9-3 Aero 2002 Salomon Line" RIP
9-3 2,0t SC 2009
9-5 2,0T 1999
"9-3 Aero 2002 Salomon Line" RIP
9-3 2,0t SC 2009
- TBE
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Den "gamle" er ved at være træt !
Men husker self lige at folde fingrene før jeg skal sove...
Kære Himmelske far,
tak fordi du givet os bilen,
en direkte insprøjtning i vort motor-rum samt intercooler og turbolader med kuglelejer.
Giv os idag vore ventilfjedre i titanium,
og forlad os vores skader,
som også vi forlader vore bøder.
Led os ikke ind i motorstop og
trafikpropper og fri os fra teknisk syn.
Amen
Men husker self lige at folde fingrene før jeg skal sove...
Kære Himmelske far,
tak fordi du givet os bilen,
en direkte insprøjtning i vort motor-rum samt intercooler og turbolader med kuglelejer.
Giv os idag vore ventilfjedre i titanium,
og forlad os vores skader,
som også vi forlader vore bøder.
Led os ikke ind i motorstop og
trafikpropper og fri os fra teknisk syn.
Amen
NG 900T Low Wide`n Cranky
Snart
T4 AR/60/58 eller T70 AR/70/84, "Horn-Manifold" 400 Cellers Metalcat , Extern WG, Wus Ventil, 3 bar`s map. E Boost 2 Styring, 3"/2½" Udstødning, 630ml, Wallbro 255, Forge Blow, FMIC, CF Motor-Styring
Snart
T4 AR/60/58 eller T70 AR/70/84, "Horn-Manifold" 400 Cellers Metalcat , Extern WG, Wus Ventil, 3 bar`s map. E Boost 2 Styring, 3"/2½" Udstødning, 630ml, Wallbro 255, Forge Blow, FMIC, CF Motor-Styring
- TBE
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Nå de ny indkøbte ruller er sq ganske brede, 10,5X17 i bag og 9,5X17 foran, så der er vist ikke kun Motor-projekt i vinter, men oz 4 skærme. Men een ting er sikkert den skal ud og luftes til foråret i og med sit nye Look.........
NG 900T Low Wide`n Cranky
Snart
T4 AR/60/58 eller T70 AR/70/84, "Horn-Manifold" 400 Cellers Metalcat , Extern WG, Wus Ventil, 3 bar`s map. E Boost 2 Styring, 3"/2½" Udstødning, 630ml, Wallbro 255, Forge Blow, FMIC, CF Motor-Styring
Snart
T4 AR/60/58 eller T70 AR/70/84, "Horn-Manifold" 400 Cellers Metalcat , Extern WG, Wus Ventil, 3 bar`s map. E Boost 2 Styring, 3"/2½" Udstødning, 630ml, Wallbro 255, Forge Blow, FMIC, CF Motor-Styring
- TBE
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Så kom fars nye short-shift komplet med hus og hele pisset.....
NG 900T Low Wide`n Cranky
Snart
T4 AR/60/58 eller T70 AR/70/84, "Horn-Manifold" 400 Cellers Metalcat , Extern WG, Wus Ventil, 3 bar`s map. E Boost 2 Styring, 3"/2½" Udstødning, 630ml, Wallbro 255, Forge Blow, FMIC, CF Motor-Styring
Snart
T4 AR/60/58 eller T70 AR/70/84, "Horn-Manifold" 400 Cellers Metalcat , Extern WG, Wus Ventil, 3 bar`s map. E Boost 2 Styring, 3"/2½" Udstødning, 630ml, Wallbro 255, Forge Blow, FMIC, CF Motor-Styring
- casper-fischer
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Mmm det kører jeg også med. Det dudder bare
9000 aero 1993 3"jt GT3076r turbo M: extern wastegate 3"downpipe "banan"Kort top m.storre ventiler.frakoblet ballance aksler.850ml dyser.Knaster 268/9,6 520hk 669 nm
- TBE
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Det var en skide go handel, med hus koster det 4000,- Skr Manden skulle på ferie i DK og smuttede da self lige forbi til en 1400,- Skr eller ca 1250 Dask..
Ja det så oz sprit nyt..
Ja det så oz sprit nyt..
NG 900T Low Wide`n Cranky
Snart
T4 AR/60/58 eller T70 AR/70/84, "Horn-Manifold" 400 Cellers Metalcat , Extern WG, Wus Ventil, 3 bar`s map. E Boost 2 Styring, 3"/2½" Udstødning, 630ml, Wallbro 255, Forge Blow, FMIC, CF Motor-Styring
Snart
T4 AR/60/58 eller T70 AR/70/84, "Horn-Manifold" 400 Cellers Metalcat , Extern WG, Wus Ventil, 3 bar`s map. E Boost 2 Styring, 3"/2½" Udstødning, 630ml, Wallbro 255, Forge Blow, FMIC, CF Motor-Styring
- TBE
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Casper kan du huske den gale Svensker P.A. ham med den gule Saab 900/9-3 !
Er lige blevet tilbudt det sidste opsæt de lavede til den, her er delene så oz sprit nye, men mener den lavede 688 hypper med "minimal" tryk, var vist ratet til 800
Er lige blevet tilbudt det sidste opsæt de lavede til den, her er delene så oz sprit nye, men mener den lavede 688 hypper med "minimal" tryk, var vist ratet til 800
NG 900T Low Wide`n Cranky
Snart
T4 AR/60/58 eller T70 AR/70/84, "Horn-Manifold" 400 Cellers Metalcat , Extern WG, Wus Ventil, 3 bar`s map. E Boost 2 Styring, 3"/2½" Udstødning, 630ml, Wallbro 255, Forge Blow, FMIC, CF Motor-Styring
Snart
T4 AR/60/58 eller T70 AR/70/84, "Horn-Manifold" 400 Cellers Metalcat , Extern WG, Wus Ventil, 3 bar`s map. E Boost 2 Styring, 3"/2½" Udstødning, 630ml, Wallbro 255, Forge Blow, FMIC, CF Motor-Styring
- kim96v4
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
her er da lige en guide til en hjemmelavet short shifter http://photo.platonoff.com/Auto/2007061 ... ifter/?all
så vidt jeg kan de kan det også bruges på 9K
så vidt jeg kan de kan det også bruges på 9K
Den der siger sex er det bedste i verden, har aldrig været rigtig skidetrængende
project v4 turbo på vej SOLGT
9K cse 2,0 T
project v4 turbo på vej SOLGT
9K cse 2,0 T
- TBE
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Jo jo har godt været inde og studere den flere gange og det kan sagtens lade sig gøre at bygge selv. Der er dog noget mere forskel på den hjemmelavede og den der kan købes ! al "plastik" er væk og lavet i lækker alu i stedet. Mine projekter er alligevel løbet løbsk, så da jeg så kittet her slog jeg til med det samme.
Senest rettet af TBE 29. jul 2012, 10:16, rettet i alt 1 gang.
NG 900T Low Wide`n Cranky
Snart
T4 AR/60/58 eller T70 AR/70/84, "Horn-Manifold" 400 Cellers Metalcat , Extern WG, Wus Ventil, 3 bar`s map. E Boost 2 Styring, 3"/2½" Udstødning, 630ml, Wallbro 255, Forge Blow, FMIC, CF Motor-Styring
Snart
T4 AR/60/58 eller T70 AR/70/84, "Horn-Manifold" 400 Cellers Metalcat , Extern WG, Wus Ventil, 3 bar`s map. E Boost 2 Styring, 3"/2½" Udstødning, 630ml, Wallbro 255, Forge Blow, FMIC, CF Motor-Styring
- casper-fischer
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Det lyder da vildt. Har du købt det komplette kit så alså turbo og hvad der nu kan være med ?
Og jeg vil give TBE ret. Det kan mig laves selv men det slår ikke det man kan købe som er fræst i alu. Jeg kører selv med den og det fungere bare rigtig godt
Og jeg vil give TBE ret. Det kan mig laves selv men det slår ikke det man kan købe som er fræst i alu. Jeg kører selv med den og det fungere bare rigtig godt
9000 aero 1993 3"jt GT3076r turbo M: extern wastegate 3"downpipe "banan"Kort top m.storre ventiler.frakoblet ballance aksler.850ml dyser.Knaster 268/9,6 520hk 669 nm
- TBE
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Haha går og små-syder, vil jo gerne, men det fannermer oz mange penge det løber op i til sidst !!!!!
WG er Tial 46mm Manifold og downpipe er special bygget og keramisk coatet Manifold er lavet til T4 split og med EGT udtag i begge kamre Turboen er en GT40R + en speciel modificeret vandpumpe da turboen oz er vandkølet + self alle slanger er stålarmeret.......
Turbo har "løbet" 30 min i en bremsebænk..
WG er Tial 46mm Manifold og downpipe er special bygget og keramisk coatet Manifold er lavet til T4 split og med EGT udtag i begge kamre Turboen er en GT40R + en speciel modificeret vandpumpe da turboen oz er vandkølet + self alle slanger er stålarmeret.......
Turbo har "løbet" 30 min i en bremsebænk..
NG 900T Low Wide`n Cranky
Snart
T4 AR/60/58 eller T70 AR/70/84, "Horn-Manifold" 400 Cellers Metalcat , Extern WG, Wus Ventil, 3 bar`s map. E Boost 2 Styring, 3"/2½" Udstødning, 630ml, Wallbro 255, Forge Blow, FMIC, CF Motor-Styring
Snart
T4 AR/60/58 eller T70 AR/70/84, "Horn-Manifold" 400 Cellers Metalcat , Extern WG, Wus Ventil, 3 bar`s map. E Boost 2 Styring, 3"/2½" Udstødning, 630ml, Wallbro 255, Forge Blow, FMIC, CF Motor-Styring
- kim96v4
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
selvfølgelig er der forskel på hjemmesløjd og så det lækre sæt i alu men der er også en prisforskel
688 hk det er sgu seriøst
men hvis først du kommer derop er jeg overbevist om at stempler og plejestænger fra en 9000 er langt fra nok der skal vist noget smedet stempler og hprofil plejestænger til
hvad med gearkassen??
688 hk det er sgu seriøst
men hvis først du kommer derop er jeg overbevist om at stempler og plejestænger fra en 9000 er langt fra nok der skal vist noget smedet stempler og hprofil plejestænger til
hvad med gearkassen??
Den der siger sex er det bedste i verden, har aldrig været rigtig skidetrængende
project v4 turbo på vej SOLGT
9K cse 2,0 T
project v4 turbo på vej SOLGT
9K cse 2,0 T
- TBE
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Haha Kim jo er jo det jeg siger, lortet tar helt og aldeles overhånd, og med den fart er jeg nok færdig med at bygge om X antal år !!!
Men ja self H profil samt smedet stempler, fyldte frost-propper og deslige....
SUK ja gearkasse skal der oz til.............
Kobling + alle de små ting = Multi Mange Mønter.....................
Men ja self H profil samt smedet stempler, fyldte frost-propper og deslige....
SUK ja gearkasse skal der oz til.............
Kobling + alle de små ting = Multi Mange Mønter.....................
NG 900T Low Wide`n Cranky
Snart
T4 AR/60/58 eller T70 AR/70/84, "Horn-Manifold" 400 Cellers Metalcat , Extern WG, Wus Ventil, 3 bar`s map. E Boost 2 Styring, 3"/2½" Udstødning, 630ml, Wallbro 255, Forge Blow, FMIC, CF Motor-Styring
Snart
T4 AR/60/58 eller T70 AR/70/84, "Horn-Manifold" 400 Cellers Metalcat , Extern WG, Wus Ventil, 3 bar`s map. E Boost 2 Styring, 3"/2½" Udstødning, 630ml, Wallbro 255, Forge Blow, FMIC, CF Motor-Styring
- casper-fischer
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Hvor meget har du købt eller har tænkt på at købe
9000 aero 1993 3"jt GT3076r turbo M: extern wastegate 3"downpipe "banan"Kort top m.storre ventiler.frakoblet ballance aksler.850ml dyser.Knaster 268/9,6 520hk 669 nm
- TBE
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Jeg har ik købt noget endnu, men det bliver formentlig alt eller intet !!!
NG 900T Low Wide`n Cranky
Snart
T4 AR/60/58 eller T70 AR/70/84, "Horn-Manifold" 400 Cellers Metalcat , Extern WG, Wus Ventil, 3 bar`s map. E Boost 2 Styring, 3"/2½" Udstødning, 630ml, Wallbro 255, Forge Blow, FMIC, CF Motor-Styring
Snart
T4 AR/60/58 eller T70 AR/70/84, "Horn-Manifold" 400 Cellers Metalcat , Extern WG, Wus Ventil, 3 bar`s map. E Boost 2 Styring, 3"/2½" Udstødning, 630ml, Wallbro 255, Forge Blow, FMIC, CF Motor-Styring