Min "Aalholm" Saab 96 V4
Redaktør: Bestyrelsen
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
Vanvittigt lækkert arbejde du er i gang med.. håber at møde bil og ejer engang i fremtiden... skruer til din baglygte har jeg givetvis liggende...
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- Printz9K
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Er sikker på vi mødes i nærmere fremtid, regner da med at køre sommeren 2014 i møde i hende, hvis pengepungen vil det.
Er igang med at lede efter hus så jeg kan flytte fra de gamle, og få mit ejet med noget værksted til alle mine biler men det ik helt billigt
De skruer er jeg køber til hvis du kan finde 2stk !
Mangler også gummipakningen som ligger mellem sidespejl og karross. 2stk.
Mange takSpeedy skrev:Vanvittigt lækkert arbejde du er i gang med.. håber at møde bil og ejer engang i fremtiden... skruer til din baglygte har jeg givetvis liggende...
Er sikker på vi mødes i nærmere fremtid, regner da med at køre sommeren 2014 i møde i hende, hvis pengepungen vil det.
Er igang med at lede efter hus så jeg kan flytte fra de gamle, og få mit ejet med noget værksted til alle mine biler men det ik helt billigt
De skruer er jeg køber til hvis du kan finde 2stk !
Mangler også gummipakningen som ligger mellem sidespejl og karross. 2stk.
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
- FruDyhr
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Velkommen til endnu en V4...
Jeg har lige læst tråden, og er som "totalbilkøber" helt imponeret over det arbejde, der lægges for dagen i dette projekt. Tak for at du "redder" en Saab.
Jeg har også bemærket, at du allerede kalder hende for "hende", for det er, hvad de er - kvinder af bedste årgang - smukke, spindende og funklende kvinder.... bortset fra "Moffe"
Endnu en lys Saab 96 V4 - der skal stille op i rækken af fruer til Roskilde træffet (Saabester) med et pænt stykke mandfold iblandt.
Fortsat god vind med istandsættelse - og som min lokale weekend-mekaniker engang sagde... "vi laver kun noget på "Den hvide Frue", når der er nogen hun ikke kan".
Mange hilsner Mette
Jeg har lige læst tråden, og er som "totalbilkøber" helt imponeret over det arbejde, der lægges for dagen i dette projekt. Tak for at du "redder" en Saab.
Jeg har også bemærket, at du allerede kalder hende for "hende", for det er, hvad de er - kvinder af bedste årgang - smukke, spindende og funklende kvinder.... bortset fra "Moffe"
Endnu en lys Saab 96 V4 - der skal stille op i rækken af fruer til Roskilde træffet (Saabester) med et pænt stykke mandfold iblandt.
Fortsat god vind med istandsættelse - og som min lokale weekend-mekaniker engang sagde... "vi laver kun noget på "Den hvide Frue", når der er nogen hun ikke kan".
Mange hilsner Mette
Saab 96 V4 - 1970 - "Den Hvide Frue"
Saab 9000 CSI 2,3 I - 1993 - "Direktionsvognen"
Saab 9-5 Griffin Hirsch Biopower Aut. 2009
Saab 9000 CSI 2,3 I - 1993 - "Direktionsvognen"
Saab 9-5 Griffin Hirsch Biopower Aut. 2009
- Printz9K
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
FruDyhr skrev:Velkommen til endnu en V4...
Jeg har lige læst tråden, og er som "totalbilkøber" helt imponeret over det arbejde, der lægges for dagen i dette projekt. Tak for at du "redder" en Saab.
Jeg har også bemærket, at du allerede kalder hende for "hende", for det er, hvad de er - kvinder af bedste årgang - smukke, spindende og funklende kvinder.... bortset fra "Moffe"
Endnu en lys Saab 96 V4 - der skal stille op i rækken af fruer til Roskilde træffet (Saabester) med et pænt stykke mandfold iblandt.
Fortsat god vind med istandsættelse - og som min lokale weekend-mekaniker engang sagde... "vi laver kun noget på "Den hvide Frue", når der er nogen hun ikke kan".
Mange hilsner Mette
Mange tak begge 2, det giver krudt til at fortsætte arbejdet i samme tempocremen skrev:SWEET :ontopic
Tillykke med opstarten og godt gået med alt du har lavet!!!
cremen
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
- Printz9K
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Der lå flere kilo jord/sand blandet med olie i bunden, ik sjovt at fjerne!
Også her lige bag stænkpladen.
Bevis på der har været lavet rust før.
Også her lige bag stænkpladen.
Bevis på der har været lavet rust før.
Senest rettet af Printz9K 5. nov 2013, 21:35, rettet i alt 1 gang.
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
når du nu har motoren ude, så fjern gearkssen også og tjeck at det bagerste gearkasseohæng er sundt....er det dødt efte mange års stilstand er du ærgerlig når du bliver færdig.
derudover kan du rense ud for skidt bagved også
derudover kan du rense ud for skidt bagved også
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
Hej Jacob
Njaaa....de er til at skaffe men desværre ikke hyldevare og de er ikke helt gratis. Det er gummi vulkaniseringen som slipper metallet og motoren ligger uroligt ved acceleration hvis det er dødt.
Flere af veteranerne laver det trick at de venter gearkassebeslaget rundt 180°. Det kræver at man borer et hul i flangen på beslaget for at de 3 huller kommer til at passe igen. MEn et nyt beslag er at foretrække.
Før du går igang med dette, få en status på om det er ok. Ellers er Eriks auto i thisted det første sted du bør ringe efter et nyt gearkassebeslag. Det er vist lagervare hos Erik.
Njaaa....de er til at skaffe men desværre ikke hyldevare og de er ikke helt gratis. Det er gummi vulkaniseringen som slipper metallet og motoren ligger uroligt ved acceleration hvis det er dødt.
Flere af veteranerne laver det trick at de venter gearkassebeslaget rundt 180°. Det kræver at man borer et hul i flangen på beslaget for at de 3 huller kommer til at passe igen. MEn et nyt beslag er at foretrække.
Før du går igang med dette, få en status på om det er ok. Ellers er Eriks auto i thisted det første sted du bør ringe efter et nyt gearkassebeslag. Det er vist lagervare hos Erik.
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- Printz9K
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Hej
Okay, må kigge på det når jeg får kassen ud.
og så må jeg ha fat i ham Erik og bestille nogle ting
mangler lidt "hard to get" dele og selvfølgelig det låsesæt som vi snakkede om.
Okay, må kigge på det når jeg får kassen ud.
og så må jeg ha fat i ham Erik og bestille nogle ting
mangler lidt "hard to get" dele og selvfølgelig det låsesæt som vi snakkede om.
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
- Jan
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Det ser ud som om du har gjort, udtagningen af motoren mere besværligt, end nødvendigt, ved ikke at tage de bagerste kølerslanger af motoren.
den må da have været næsten umulig at trække af gearkassen?
Der er en god vejledning her, lidt sent måske
http://saabklubben.se/saabfakta/saab-95 ... e-saab-v4/
Jeg har en del stumper liggende, har skrottet 2 96er
den må da have været næsten umulig at trække af gearkassen?
Der er en god vejledning her, lidt sent måske
http://saabklubben.se/saabfakta/saab-95 ... e-saab-v4/
Jeg har en del stumper liggende, har skrottet 2 96er
Mvh. Jan
Medlem nr.:142
SOLGT: 2009 Saab 9-5 Sport Combi Aut, Snow Silver,
Hirsch 210 hk.
Solgt: 1967 Saab 95 V4 Silversand. ca 75 hk.
http://www.saab-brochuresamling.dk
Medlem nr.:142
SOLGT: 2009 Saab 9-5 Sport Combi Aut, Snow Silver,
Hirsch 210 hk.
Solgt: 1967 Saab 95 V4 Silversand. ca 75 hk.
http://www.saab-brochuresamling.dk
- Printz9K
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Okay lyder godt er igang med at lave en lille liste med dele jeg mangler.
Så du får en PM i nær fremtid
Den var umulig at få ud uden gearkasse, men det lykkedes til sidst.Jan skrev:Det ser ud som om du har gjort, udtagningen af motoren mere besværligt, end nødvendigt, ved ikke at tage de bagerste kølerslanger af motoren.
den må da have været næsten umulig at trække af gearkassen?
Der er en god vejledning her, lidt sent måske
http://saabklubben.se/saabfakta/saab-95 ... e-saab-v4/
Jeg har en del stumper liggende, har skrottet 2 96er
Okay lyder godt er igang med at lave en lille liste med dele jeg mangler.
Så du får en PM i nær fremtid
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
- Printz9K
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Fik lavet lidt mere idag på hende
Min far havde en aftrækker til skive/nav liggende, som min farfar havde lavet i tidernes morgen da han kørte Saab, og den virker ganske fornuftig
Sådan så alle boltne ud til ankerpladerne, ingen knækket B)
Min far havde en aftrækker til skive/nav liggende, som min farfar havde lavet i tidernes morgen da han kørte Saab, og den virker ganske fornuftig
Sådan så alle boltne ud til ankerpladerne, ingen knækket B)
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
- Printz9K
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Ja er også rigtig glad for den ik er blevet smidt ud igennem de par værkstedsflytninger den har været med tilplankan skrev:Ja sådan en er guld værdPrintz9K skrev:Min far havde en aftrækker til skive/nav liggende, som min farfar havde lavet i tidernes morgen da han kørte Saab, og den virker ganske fornuftig
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
Fantastisk at boltene til ankerplader ikke var rustet sammen.....de plejer at sætte sig og sidde djævelsk fast
Jeg må finde sådan en aftrækker
Jeg må finde sådan en aftrækker
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- Printz9K
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Var også sikker på at de ville knække alle sammen, varmede ikke engang på dem, de fik bare lidt rustløsner og bankede lidt på dem, bum og så de smurte lige ud
Du må ku lave en efter mit billede?
eller findes der originalt værktøj til dette?
Du må ku lave en efter mit billede?
eller findes der originalt værktøj til dette?
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
Aftrækkere findes originale på div. stumpemarkeder men de er ikke altid lette at finde
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- Printz9K
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Fandt denne under gearkassen, virkelig lækkert da jeg manglede den ene og troede jeg skulle lave en selv.
Den må ha ligget der længe, ser slet ik lige så "slidt" ud som den som sad på batteriholderen.
Alt det andet jeg fandt i alt skidtet, dejligt med lidt møtrikker og skiver i boltreolen hehe
Den må ha ligget der længe, ser slet ik lige så "slidt" ud som den som sad på batteriholderen.
Alt det andet jeg fandt i alt skidtet, dejligt med lidt møtrikker og skiver i boltreolen hehe
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
- Printz9K
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Så der taget hul på rust rep. dejligt
Måtte tage den tunge vej og købe mig et sprit nyt migatronig 183 Svejseværk
Hvilket jeg er glad for, fordi det svejser umanérligt godt! og så er der garanti på også
og så har jeg en vw bus som kræver lidt meget pladearbejde engang i fremtiden
Måtte tage den tunge vej og købe mig et sprit nyt migatronig 183 Svejseværk
Hvilket jeg er glad for, fordi det svejser umanérligt godt! og så er der garanti på også
og så har jeg en vw bus som kræver lidt meget pladearbejde engang i fremtiden
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
- Printz9K
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Så nu mangler jeg bare noget karosseriplade jeg kan svejse i.
Nogle der ved hvad tykkelse karosseri de har sådanne nogle Saaber?
Det stykke jeg har skåret ud i inderskærmen har jeg målt til at være 1,15mm med skydelærre, er det så 1,1mm eller 1,2mm plade jeg skal ha fat i? hvad anbefaler i?
På forhånd tak
Nogle der ved hvad tykkelse karosseri de har sådanne nogle Saaber?
Det stykke jeg har skåret ud i inderskærmen har jeg målt til at være 1,15mm med skydelærre, er det så 1,1mm eller 1,2mm plade jeg skal ha fat i? hvad anbefaler i?
På forhånd tak
Senest rettet af Printz9K 12. dec 2013, 23:19, rettet i alt 1 gang.
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
- MXP
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hvad er teknikken i sådan noget pladearbejde? .......svejser man bare en lap på.....så man kan se at det er en lap eller skærer man et stykke plade ud der lige passer og så smelter det sammen og sliber så man efter overfladebehandling ikke kan se der er lavet en rustrep.?
Max
Max
- Printz9K
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Så er det bare en lap på og hæfte og så noget bodykit, maling og gummihud/pava
Men på sådanne nogle gamle bevaringsværdige veteraner så er det altså en dødssynd at lave det på den måde også selvom det er i bunden, efter min menig.
Kan se at der er blevet lavet lidt inderskærme i min før, og der er det bare plade ud over det gamle fanme ik rart og lave sådanne noget om.
Hvis det skal laves rigtig skal rusten skæres væk, laves en plade som passer i hullet og så fuldsvejse den i og så en flapskive på til at få svejsesømmene slibet ned.
Bare pas på med at fuldsvejse i en kør, det blir varmt og slår sig det jern der
Altså hvis det skal være grim og hurtigt(for det meste i bunden af bilen)MXP skrev:Hvad er teknikken i sådan noget pladearbejde? .......svejser man bare en lap på.....så man kan se at det er en lap eller skærer man et stykke plade ud der lige passer og så smelter det sammen og sliber så man efter overfladebehandling ikke kan se der er lavet en rustrep.?
Max
Så er det bare en lap på og hæfte og så noget bodykit, maling og gummihud/pava
Men på sådanne nogle gamle bevaringsværdige veteraner så er det altså en dødssynd at lave det på den måde også selvom det er i bunden, efter min menig.
Kan se at der er blevet lavet lidt inderskærme i min før, og der er det bare plade ud over det gamle fanme ik rart og lave sådanne noget om.
Hvis det skal laves rigtig skal rusten skæres væk, laves en plade som passer i hullet og så fuldsvejse den i og så en flapskive på til at få svejsesømmene slibet ned.
Bare pas på med at fuldsvejse i en kør, det blir varmt og slår sig det jern der
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
- Printz9K
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Fik og tilbudt 2 bagklapper til ingen penge næsten, for et stykke tid siden, men der måtte jeg også takke nej det altså skidt når man gerne vil ha lidt dele liggende
Især fordi mine bagskærme er af glasfiber og ville gerne ha nogle i jern engang i fremtiden.
Mange tak for tilbuddet, men har ik brug for dem nu og her og så har jeg heller ik plads til før jeg får mit ejet + der er lidt langt og køre syntes jegdragedems skrev:Jeg kan ikke huske om jeg har nævnt det, men jeg har 4 (2 for/2 bag) absolut pæne stålskærme liggende til en V4. Kan afhentes for et par flasker god rødvin i Aabenraa.
Fik og tilbudt 2 bagklapper til ingen penge næsten, for et stykke tid siden, men der måtte jeg også takke nej det altså skidt når man gerne vil ha lidt dele liggende
Især fordi mine bagskærme er af glasfiber og ville gerne ha nogle i jern engang i fremtiden.
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
- MXP
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Det lyder som lidt af et håndværk. Du kan åbenbart en hel del selv. Undrede mig lidt i starten da du købte en bil i den stand......men det kan man selvfølgelig kun hvis man er udlært til at lave den slags. Det eneste jeg ville kunne gøre ved den......var at køre den til skrotPrintz9K skrev:Altså hvis det skal være grim og hurtigt(for det meste i bunden af bilen)MXP skrev:Hvad er teknikken i sådan noget pladearbejde? .......svejser man bare en lap på.....så man kan se at det er en lap eller skærer man et stykke plade ud der lige passer og så smelter det sammen og sliber så man efter overfladebehandling ikke kan se der er lavet en rustrep.?
Max
Så er det bare en lap på og hæfte og så noget bodykit, maling og gummihud/pava
Men på sådanne nogle gamle bevaringsværdige veteraner så er det altså en dødssynd at lave det på den måde også selvom det er i bunden, efter min menig.
Kan se at der er blevet lavet lidt inderskærme i min før, og der er det bare plade ud over det gamle fanme ik rart og lave sådanne noget om.
Hvis det skal laves rigtig skal rusten skæres væk, laves en plade som passer i hullet og så fuldsvejse den i og så en flapskive på til at få svejsesømmene slibet ned.
Bare pas på med at fuldsvejse i en kør, det blir varmt og slår sig det jern der
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
uha uha....den ser vist værre ud end den er..... og en 96er er nu ret simpel
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- Printz9K
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Har efterfølgende fået et arbejde hvor jeg svejser meget og har lært det der
Så hellere sælge end at køre til skrot,
Er udlært mekaniker, men er ikke ensbetydende med man kan svejse i vore dage.MXP skrev: Det lyder som lidt af et håndværk. Du kan åbenbart en hel del selv. Undrede mig lidt i starten da du købte en bil i den stand......men det kan man selvfølgelig kun hvis man er udlært til at lave den slags. Det eneste jeg ville kunne gøre ved den......var at køre den til skrot
Har efterfølgende fået et arbejde hvor jeg svejser meget og har lært det der
Så hellere sælge end at køre til skrot,
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
- Printz9K
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Men det bare lidt pladearbejde, skal bare overstås
Du ved ik noget om plade tykkelse vel?
Kan købe 1,25mm hos au2parts men syntes det virker tykt, og det blir også sværre at arbejde med.
Hælder mest til 1,1mm syntes bare ik jeg kan finde noget.
Ja lidt desværre men der er altid mere end man regner med i første omgang, og det er med stor fed streg under altidSpeedy skrev:uha uha....den ser vist værre ud end den er..... og en 96er er nu ret simpel
Men det bare lidt pladearbejde, skal bare overstås
Du ved ik noget om plade tykkelse vel?
Kan købe 1,25mm hos au2parts men syntes det virker tykt, og det blir også sværre at arbejde med.
Hælder mest til 1,1mm syntes bare ik jeg kan finde noget.
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Prøv at beskrive hvor du skal bruge plade, der er forskellige tykkelser forskellige steder. Jer tror dog minimum er 1mm, men det er dørplader, skærme og det ydre "pynt". Det kan godt passe at selve bunden er 1,25. Det yderste panel under dørene er 1,5 mener jeg. Min far har stumperne af en 96'er stående, så jeg kan lige prøve at tage nogle mål når jeg kommer forbi.
Jeg plejer også at fuldsvejse, slibe og spartle hvor det er muligt. Hvis der punktsvejses skal sprækkerne lukkes med noget sejt kit.
Det skal nok blive godt, men for pokker der er mange timers arbejde i sådan noget karosseriarbejde. Så et stort projekt som dit kræver at man lige tager nogle pauser en gang imellem og får overblik over det hele.
MVH Mads
Jeg plejer også at fuldsvejse, slibe og spartle hvor det er muligt. Hvis der punktsvejses skal sprækkerne lukkes med noget sejt kit.
Det skal nok blive godt, men for pokker der er mange timers arbejde i sådan noget karosseriarbejde. Så et stort projekt som dit kræver at man lige tager nogle pauser en gang imellem og får overblik over det hele.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Jeg har målt lidt på det:
Inderskærm for og bag er 1 mm
Bund er 1,25 mm
Tårnene er det hvor trianglerne er monteret du mener? Dem fik jeg desværre ikke målt, men jeg vil gætte på mindst 1,25 mm da det jo er bærende.
Jeg skal lige forsøge om det er muligt at måle det en af dagene.
MVH Mads
Inderskærm for og bag er 1 mm
Bund er 1,25 mm
Tårnene er det hvor trianglerne er monteret du mener? Dem fik jeg desværre ikke målt, men jeg vil gætte på mindst 1,25 mm da det jo er bærende.
Jeg skal lige forsøge om det er muligt at måle det en af dagene.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Printz9K
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Mange tusinde tak
Dejligt med noget hjælp.
Det er bunden i tårnene og så lidt i inderskærmen i tårnene der hvor trækakslen stikker ud, men det nok også 1mm
Jeg køber en plade i 1mm og en plade i 1,25mm så må jeg komme så langt jeg kan, de steder der er den størrelse
Dejligt med noget hjælp.
Det er bunden i tårnene og så lidt i inderskærmen i tårnene der hvor trækakslen stikker ud, men det nok også 1mm
Jeg køber en plade i 1mm og en plade i 1,25mm så må jeg komme så langt jeg kan, de steder der er den størrelse
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
- Printz9K
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Ja juleferie er ikke lige med at sidde foran tossekassen og se julefilm
der bliver skruet, svejst og slibet i værket så det bogstavelig talt gnister
Motor vasket ren på fronten
Skal have ny bagplade til vandpumpen og nyt thermostathus pågrund af voldsom ir i alu'et
der bliver skruet, svejst og slibet i værket så det bogstavelig talt gnister
Motor vasket ren på fronten
Skal have ny bagplade til vandpumpen og nyt thermostathus pågrund af voldsom ir i alu'et
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
- Printz9K
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Fik købt noget plade, tændt op i svejsværk og støvet pladeklipper og bukker af
Gammel Pladeklipper fra biltema fra den gamles Saab tid i 90'erne
Pladebukker fra biltema af nyere tid, gør sit job okay.
Gammel Pladeklipper fra biltema fra den gamles Saab tid i 90'erne
Pladebukker fra biltema af nyere tid, gør sit job okay.
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
- Leifdalsgaard
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
Sikke en aktivitet, det er godt nok både flot og effektivt Bliver flot at se resultatet....husk at tjecke din motor for slør på balanceakslen når du nu har den fri alligevel
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- Printz9K
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Ja som sagt så det kun pengene der sætter begrænsninger, kan ikke have der ik sker noget
Den skulle meget gerne være klar til syn til foråret
Angående det slør på balance akslen, det var det første den gamle chekkede da motoren kom i stativ
Og der er heldigvis ik noget
Glædelig jul
Den skulle meget gerne være klar til syn til foråret
Angående det slør på balance akslen, det var det første den gamle chekkede da motoren kom i stativ
Og der er heldigvis ik noget
Glædelig jul
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.