SAAB 9-3 Serie No. 041520
Redaktør: Bestyrelsen
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
SAAB 9-3 Serie No. 041520
Go eftermiddag SKD
Et lille indblik i hvad tiden i garagen går med.
Jeg har efter længere tid været på udkig efter både en nyere 9-3 (MY 05-06) uden nogen faldt i min smag. Der har derimod været tilfælde hvor den ældre generation af 9-3 kunne have været interessant med T7 system. Så jagten blev mere og mere ledt ind på den ældre version af 9-3.
Efter lidt over års eftersøgning, dukkede min nu indkøbte 9-3'er op i syd/vest Tyskland. En del skævtisk i starten, alligevel mangle kilometer at køre bare for at kigge, undlaske nummerplader osv. Der blev mailen billeder frem og tilbage mellem og sælgeren. Bilen skulle efter signe være så godt som rustfri, fuldservice bog (Autoriseret SAAB værksted) kun 2 ejer og 118xxx på klokken
Beslutningen blev taget sent en aften, at dette måtte være Bilen'en. Så det gik stærkt med at få bestilt tid til transport m.m ( Det skal siges, at jeg IKKE har været nede og se på bilen)
3 dage efter stod bilen i gårdspladsen, bragt af Autoligstik. Hurtig respons, alt det at pengene nåede at skifte hænder
Teknik om bilen:
Motoren er en B205L altså samme motor som sidder i AERO modellen, dog med Mits istedet for en garrett turbo.
Yder 185hk og 263Nm efter papirerne.
Indvendig:
Kolfiber panel
Læder sæder med "turbo" tryk i ryggen
Tåge lygter for
Fartpilot
ACC anlæg
AS3 Stereo
etc..
Enjoy it
Første dag på dansk grund : )
Lillebror holder i baggrunden. NG900s B206I motor med 150000 på klokken
Sælger havde ikke oplyst, at er var komplet nye bremser for og bag. Som et men, var det Viggen bremser i bag
Så godt som det meste i udstyr (mere kommer)
5 Måned 2002 / jubii model
Inkl vinterdæk originale stål og 2 sæt visker blade
Trænger til en make over:D
Så det vigtigste papir arbejdet, skal jo være i orden også
Et lille indblik i hvad tiden i garagen går med.
Jeg har efter længere tid været på udkig efter både en nyere 9-3 (MY 05-06) uden nogen faldt i min smag. Der har derimod været tilfælde hvor den ældre generation af 9-3 kunne have været interessant med T7 system. Så jagten blev mere og mere ledt ind på den ældre version af 9-3.
Efter lidt over års eftersøgning, dukkede min nu indkøbte 9-3'er op i syd/vest Tyskland. En del skævtisk i starten, alligevel mangle kilometer at køre bare for at kigge, undlaske nummerplader osv. Der blev mailen billeder frem og tilbage mellem og sælgeren. Bilen skulle efter signe være så godt som rustfri, fuldservice bog (Autoriseret SAAB værksted) kun 2 ejer og 118xxx på klokken
Beslutningen blev taget sent en aften, at dette måtte være Bilen'en. Så det gik stærkt med at få bestilt tid til transport m.m ( Det skal siges, at jeg IKKE har været nede og se på bilen)
3 dage efter stod bilen i gårdspladsen, bragt af Autoligstik. Hurtig respons, alt det at pengene nåede at skifte hænder
Teknik om bilen:
Motoren er en B205L altså samme motor som sidder i AERO modellen, dog med Mits istedet for en garrett turbo.
Yder 185hk og 263Nm efter papirerne.
Indvendig:
Kolfiber panel
Læder sæder med "turbo" tryk i ryggen
Tåge lygter for
Fartpilot
ACC anlæg
AS3 Stereo
etc..
Enjoy it
Første dag på dansk grund : )
Lillebror holder i baggrunden. NG900s B206I motor med 150000 på klokken
Sælger havde ikke oplyst, at er var komplet nye bremser for og bag. Som et men, var det Viggen bremser i bag
Så godt som det meste i udstyr (mere kommer)
5 Måned 2002 / jubii model
Inkl vinterdæk originale stål og 2 sæt visker blade
Trænger til en make over:D
Så det vigtigste papir arbejdet, skal jo være i orden også
Senest rettet af Nanki 26. jan 2015, 18:43, rettet i alt 29 gange.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
SAAB 9-3 Serie No. 041520
Lidt godt fra gemmerne
Virker utrolig godt, dejligt at køre med i natte timerne
Virker utrolig godt, dejligt at køre med i natte timerne
Senest rettet af Nanki 26. jan 2015, 18:44, rettet i alt 2 gange.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
SAAB 9-3 Serie No. 041520
Indkøb fra Hirsch
Go størrelse forhold
Go størrelse forhold
Senest rettet af Nanki 26. jan 2015, 18:47, rettet i alt 3 gange.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Deja-wuzzz
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
SAAB 9-3 Serie No. 041520
Tillykke med den fine vogn, den ligner min egne bortset fra et andett udseendende af alufælge.
Enda med samme kulfiber instrument, men det er måske standart i SE pakken
Dog var jeg ikke så heldig med at finde en med så få km på klokken.
Min er /var også importeret.
Enda med samme kulfiber instrument, men det er måske standart i SE pakken
Dog var jeg ikke så heldig med at finde en med så få km på klokken.
Min er /var også importeret.
900i 1985
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
SAAB 9-3 Serie No. 041520
Rigtig mange tak : )
SE modellen har generelt mere udstyr end basis versionen, jeg er faktisk ikke klar over om kulfiber panel er standart. I hvert fald ikke på det danske marked tror jeg. Har set flere hvor der er standart " sort panel" i.
Hvor langt havde din rullet, da du købte din, og hvor henne af?
SE modellen har generelt mere udstyr end basis versionen, jeg er faktisk ikke klar over om kulfiber panel er standart. I hvert fald ikke på det danske marked tror jeg. Har set flere hvor der er standart " sort panel" i.
Hvor langt havde din rullet, da du købte din, og hvor henne af?
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Deja-wuzzz
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
SAAB 9-3 Serie No. 041520
Min havde kørt 233.000, sidst omkring Give, i mellem tiden må der lige lægges 20.000km oven i
Den var importeret i 2005 af Jacon Biler,og jeg købte den ca. 200m derfra (Magnussen Biler-Fredericia), så de kommer ikke altid så langt.
Heldigvis har den tidligere ejer været flink og give den undervogns behandling da den kom til Danmark.
Den var importeret i 2005 af Jacon Biler,og jeg købte den ca. 200m derfra (Magnussen Biler-Fredericia), så de kommer ikke altid så langt.
Heldigvis har den tidligere ejer været flink og give den undervogns behandling da den kom til Danmark.
900i 1985
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
- wittendorff
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Tillykke med den fine vogn. Hvad regner du med at skulle af med i afgift?
/Jakob
/Jakob
Tidl. 2008 9-3 2.0t Linear Hirsch.
Tidl. 2001 9-3 SE 2.2 TiD
Tidl. 2006 9-3 SS 1.8t expression Hirsch
Tidl. 1995 9k 2.3t CDE
Tidl. 2001 9-3 SE 2.2 TiD
Tidl. 2006 9-3 SS 1.8t expression Hirsch
Tidl. 1995 9k 2.3t CDE
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Deje- Wuzzz
Det var jo en smule mere end hvad min har rundet Super vigtig ting at få bilen undervognsbehandlet her i Danmark. Ikke mindst her i vest dk hvor jeg bor. Bilen skal have monteret aero kit i løbet af næste uge, her efter ryger den til sprøjt : )
Wittendoff:
Jeg har betalt afgift på bilen. Der var en smule uvis om afgiften i det min er en 185hk model. Hvor den mest normale er 150hk version. Jeg dog et tillæg for dette og for det leve km tal. Så alt i alt, gav jeg 25500 i afgift. Hvilket jeg er godt tilfreds med. Måske lidt i den dyre ende men når man skiller bilen ad som jeg er i gang med nu, så er det alle pengene værd. Der er meget lidt påbegyndt rust i bag skærme og ved nogle gummipropper under bunden. Ellers er bilen Clean.
Det var jo en smule mere end hvad min har rundet Super vigtig ting at få bilen undervognsbehandlet her i Danmark. Ikke mindst her i vest dk hvor jeg bor. Bilen skal have monteret aero kit i løbet af næste uge, her efter ryger den til sprøjt : )
Wittendoff:
Jeg har betalt afgift på bilen. Der var en smule uvis om afgiften i det min er en 185hk model. Hvor den mest normale er 150hk version. Jeg dog et tillæg for dette og for det leve km tal. Så alt i alt, gav jeg 25500 i afgift. Hvilket jeg er godt tilfreds med. Måske lidt i den dyre ende men når man skiller bilen ad som jeg er i gang med nu, så er det alle pengene værd. Der er meget lidt påbegyndt rust i bag skærme og ved nogle gummipropper under bunden. Ellers er bilen Clean.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nicolai
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Tillykke med den fine vogn. Kulfiberpanel var standard i den "ægte" SE, som din er.
Ligesom skørtesæt og klima, læderstue etc.
Husk nu at få tjekket bundkarret for slam, hvis ikke allerede det er gjort.
Hvad har du ellers af planer med bilen?
Mvh Nicolai
Ligesom skørtesæt og klima, læderstue etc.
Husk nu at få tjekket bundkarret for slam, hvis ikke allerede det er gjort.
Hvad har du ellers af planer med bilen?
Mvh Nicolai
9-3X TTID4 180HK 2011
9000 CSE 2.3T A50 Aut. 1997
900 Aero LPT 1993
9000 CSE 2.3T A50 Aut. 1997
900 Aero LPT 1993
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Lille opdatering fra D. 17 Maj hvor en lille indkøbs tur gik til øst Sverige med trailer efter lille bror (NG 900s)
- En dyre tur over broen fordi traileren var 10 cm længere end en "normal" trailer for dem over på øerne. Så dette kostede ekstra. Plus motorlampe lyste godt halvvejs der over. Defekt luftmassemåler. Ekstra dyrt i brændstof.
Aftagelig træk, originale SAAB / Brink
Komplet aero kit i hus
Lidt ny malet lækkerier klar til montering med nye bolte, skiver og møtrikker i rustfri A2/A4
- En dyre tur over broen fordi traileren var 10 cm længere end en "normal" trailer for dem over på øerne. Så dette kostede ekstra. Plus motorlampe lyste godt halvvejs der over. Defekt luftmassemåler. Ekstra dyrt i brændstof.
Aftagelig træk, originale SAAB / Brink
Komplet aero kit i hus
Lidt ny malet lækkerier klar til montering med nye bolte, skiver og møtrikker i rustfri A2/A4
Senest rettet af Nanki 26. jan 2015, 18:51, rettet i alt 4 gange.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Nicolai
- Så lærte jeg også noget nyt i dag med SE modellen. Havde de også AS3 som standart??
Planer med bilen:
Udvendig:
- Aero look, Spoiler på bagklap, Beholder fælgende, da de er rigtig flotte når de spinner ud af vejen
Undervogn:
Støddæmper skal skiftes til noget andet. Ved ikke hvilket mærke jeg vil vælge endnu, ellers alle bøsninger skal skiftes til Powerflex.
- Den har jo monteret Viggen bremser i bag, så niks pille der. Foran kommer der nok 308mm 9-5 Aero / viggen skiver også.
Motor:
Der kommer Hirsch IC på, Hirsch kat og bagpotte - Arbejder på en mellem stykke/potte i rustfri også.
9-5 Aero / 9-3 Viggen kobling kommer til vinter, hvor motoren bliver trukket ud og gået efter med ny kæde og lejer.
Som du også skriver Nicolai, så olieslam osv. Har målt olietrykket og den er god ud, så vil holde godt øje med den og lade den køre til vinter hvor den bliver efterset grundigt
Evt stage1 boks kommer på samme med en Mits turbo
- Så lærte jeg også noget nyt i dag med SE modellen. Havde de også AS3 som standart??
Planer med bilen:
Udvendig:
- Aero look, Spoiler på bagklap, Beholder fælgende, da de er rigtig flotte når de spinner ud af vejen
Undervogn:
Støddæmper skal skiftes til noget andet. Ved ikke hvilket mærke jeg vil vælge endnu, ellers alle bøsninger skal skiftes til Powerflex.
- Den har jo monteret Viggen bremser i bag, så niks pille der. Foran kommer der nok 308mm 9-5 Aero / viggen skiver også.
Motor:
Der kommer Hirsch IC på, Hirsch kat og bagpotte - Arbejder på en mellem stykke/potte i rustfri også.
9-5 Aero / 9-3 Viggen kobling kommer til vinter, hvor motoren bliver trukket ud og gået efter med ny kæde og lejer.
Som du også skriver Nicolai, så olieslam osv. Har målt olietrykket og den er god ud, så vil holde godt øje med den og lade den køre til vinter hvor den bliver efterset grundigt
Evt stage1 boks kommer på samme med en Mits turbo
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Velkommen til Plankan
Jeg har jo noget at leve op til i forhold til din Kvarts
- Der bliver gået til makronerne i værkstedet for tiden. Der har desværre været ferie lukket ved den lokale SAAB reservedeles mand. Så der ligger en laaang liste klar til ham mandag morgen
Jeg har jo noget at leve op til i forhold til din Kvarts
- Der bliver gået til makronerne i værkstedet for tiden. Der har desværre været ferie lukket ved den lokale SAAB reservedeles mand. Så der ligger en laaang liste klar til ham mandag morgen
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Lidt billeder fra weekendens arbejde:
Trænger vist til lidt autoshampo og 10L varmt vand :sunglasses
Efter 10L vand og shampo:
AERO Spoile prøvemontering
Bemærk udstødnings placering fra SE og AERO
Trænger vist til lidt autoshampo og 10L varmt vand :sunglasses
Efter 10L vand og shampo:
AERO Spoile prøvemontering
Bemærk udstødnings placering fra SE og AERO
Senest rettet af Nanki 26. jan 2015, 18:57, rettet i alt 2 gange.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Altså med dette tempo du holder dig her -
så har lillebror vel snart en "Wanna be" 9-3 Jubilee
Nanki skrev:Lidt billeder fra weekendens arbejde:
Der kan man så se, hvorfor en SE udstødning ikke passer på en AERO :mrcool
Haha -Nanki skrev: Lillebror holder i baggrunden. NG900s B206I motor med 150000 på klokken
Altså med dette tempo du holder dig her -
så har lillebror vel snart en "Wanna be" 9-3 Jubilee
- Nicolai
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Fornøjelig læsning alá Plankan
Dejligt med lidt fokus på en af de lidt nyere Saaber, de fortjener også at blive behandlet med respekt.
Jeg mener at AS3 også var standard på SE modellen, jeg har i hvertfald aldrig set en uden.
Har du haft kædestrammeren ude? Den er et godt mål for hvordan motoren har/har haft det. Hvis den er mere end 15mm ude (målt korteste sted på trykfoden) anbefaler SAAB selv at man skifter kæderne. Men så vil man typisk kunne høre kæderne også.
Kommer til at se rigtig godt ud med Aerokittet, men det kræver en sænkning for at det falder helt på plads designmæssigt.
Hold os informeret......
Dejligt med lidt fokus på en af de lidt nyere Saaber, de fortjener også at blive behandlet med respekt.
Jeg mener at AS3 også var standard på SE modellen, jeg har i hvertfald aldrig set en uden.
Har du haft kædestrammeren ude? Den er et godt mål for hvordan motoren har/har haft det. Hvis den er mere end 15mm ude (målt korteste sted på trykfoden) anbefaler SAAB selv at man skifter kæderne. Men så vil man typisk kunne høre kæderne også.
Kommer til at se rigtig godt ud med Aerokittet, men det kræver en sænkning for at det falder helt på plads designmæssigt.
Hold os informeret......
9-3X TTID4 180HK 2011
9000 CSE 2.3T A50 Aut. 1997
900 Aero LPT 1993
9000 CSE 2.3T A50 Aut. 1997
900 Aero LPT 1993
- wittendorff
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Jeg har ikke AS3 i min SE'er og den er også hentet i Tyskland
Tidl. 2008 9-3 2.0t Linear Hirsch.
Tidl. 2001 9-3 SE 2.2 TiD
Tidl. 2006 9-3 SS 1.8t expression Hirsch
Tidl. 1995 9k 2.3t CDE
Tidl. 2001 9-3 SE 2.2 TiD
Tidl. 2006 9-3 SS 1.8t expression Hirsch
Tidl. 1995 9k 2.3t CDE
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
AS3 er og var eksklusivt tilbehør til selv de veludstyrede SE-modeller m.v. Som udgangspunkt. Der kan dog også her være udstyrsmæssige afvigelser for de oversøiske markeder, som der typisk er, når man snakker udstyr.
I Sverige findes disse MK1 9-3 åbenbart også i hjemlandsspecifikke versioner - kan vi kalde det - med tilnavne som "Salomon Line" og "Polar Edition", har man set
Nanki - det ligner godt nok et rigtigt, rigtigt fint eksemplar, du der har fundet dig. Ren og fin og dejlig uspoleret. Ikke engang dér, hvor de typisk ruster, er der intet at komme efter, nemlig inde bag bagkofangerens sidebefæstigelse (hunbenet). Man forstår godt, du gipper efter at få dine planer ført ud i livet.
Tommel op herfra :mrcool
/Henrik
I Sverige findes disse MK1 9-3 åbenbart også i hjemlandsspecifikke versioner - kan vi kalde det - med tilnavne som "Salomon Line" og "Polar Edition", har man set
Nanki - det ligner godt nok et rigtigt, rigtigt fint eksemplar, du der har fundet dig. Ren og fin og dejlig uspoleret. Ikke engang dér, hvor de typisk ruster, er der intet at komme efter, nemlig inde bag bagkofangerens sidebefæstigelse (hunbenet). Man forstår godt, du gipper efter at få dine planer ført ud i livet.
Tommel op herfra :mrcool
/Henrik
- RuneTonnesen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Den er nydelig, held og lykke med projektet.
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
- Kelly
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Det ser fanme godt ud. Hvad gav du for kofanger sættet ?
----------------------------
9000 2.3T CSE Automatik 1994
9000 2.3T CDE Manuel 1994 (Donor)
900 SE 2.0 T 1995 (ophugges)
Griffin Outlawz Proud Member
SAAB TUNING DENMARK På Facebook
Stedet For Saab Tunings Interesserede
9000 2.3T CSE Automatik 1994
9000 2.3T CDE Manuel 1994 (Donor)
900 SE 2.0 T 1995 (ophugges)
Griffin Outlawz Proud Member
SAAB TUNING DENMARK På Facebook
Stedet For Saab Tunings Interesserede
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Haha -
Altså med dette tempo du holder dig her -
så har lillebror vel snart en "Wanna be" 9-3 Jubilee [/quote]
Forhåbenligt skulle den gerne snart komme ud på vejen igen, inden vinteren står for døren
Vi er jo helt tosset med det salt her, så det rigtig bliver en gang grøn sæbe at køre i
Altså med dette tempo du holder dig her -
så har lillebror vel snart en "Wanna be" 9-3 Jubilee [/quote]
Forhåbenligt skulle den gerne snart komme ud på vejen igen, inden vinteren står for døren
Vi er jo helt tosset med det salt her, så det rigtig bliver en gang grøn sæbe at køre i
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Jeg har dog ikke haft åbnet ind til kæden endnu. Men for at høre på når den er kold og i tomgang så lyder den fornuftig. Det er ikke sådan du tænker Shiit hold stop stands da. Den har en meget meget lille snært lige ved start eller går sygmaskinen godtNicolai skrev:Fornøjelig læsning alá Plankan
Dejligt med lidt fokus på en af de lidt nyere Saaber, de fortjener også at blive behandlet med respekt.
Jeg mener at AS3 også var standard på SE modellen, jeg har i hvertfald aldrig set en uden.
Har du haft kædestrammeren ude? Den er et godt mål for hvordan motoren har/har haft det. Hvis den er mere end 15mm ude (målt korteste sted på trykfoden) anbefaler SAAB selv at man skifter kæderne. Men så vil man typisk kunne høre kæderne også.
Kommer til at se rigtig godt ud med Aerokittet, men det kræver en sænkning for at det falder helt på plads designmæssigt.
Hold os informeret......
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Fx Italien har ingen sædevarme og nogle biler har større køler end fx på det danske marked.
Bilen er trods sin alder i kanon god stand. Den har lidt rust ved begge bag skærme og hvor bagkofanger's gummi liste går imod karosseriet og ved gummi propper i bunden og lidt overfalde i bunden hvor to plader er punktet oven på hinanden. Thats is
Der er blevet sandblæst med kvarts sand ( ekstra ekstra fint sand, hvor efter det har fået 2 komponent epoxy maling plus bilens farve og klar lak.
Har selvfølgelig ikke taget nogle billeder efter det er blevet vasket. Men det er i småtings afdelingen syntes jeg for en bil som i år har fyldt 12 år. Kan nemt finde nogle som er værre
Det er helt rigtigt. Jeg har selv kigger på en Polar Edition. Den havde utrolig meget udstyr i forhold til en basis version fx. Men det kommer også an på hvilket land bilen er transporteret til.hf-eco-power skrev:AS3 er og var eksklusivt tilbehør til selv de veludstyrede SE-modeller m.v. Som udgangspunkt. Der kan dog også her være udstyrsmæssige afvigelser for de oversøiske markeder, som der typisk er, når man snakker udstyr.
I Sverige findes disse MK1 9-3 åbenbart også i hjemlandsspecifikke versioner - kan vi kalde det - med tilnavne som "Salomon Line" og "Polar Edition", har man set
Nanki - det ligner godt nok et rigtigt, rigtigt fint eksemplar, du der har fundet dig. Ren og fin og dejlig uspoleret. Ikke engang dér, hvor de typisk ruster, er der intet at komme efter, nemlig inde bag bagkofangerens sidebefæstigelse (hunbenet). Man forstår godt, du gipper efter at få dine planer ført ud i livet.
Tommel op herfra :mrcool
/Henrik
Fx Italien har ingen sædevarme og nogle biler har større køler end fx på det danske marked.
Bilen er trods sin alder i kanon god stand. Den har lidt rust ved begge bag skærme og hvor bagkofanger's gummi liste går imod karosseriet og ved gummi propper i bunden og lidt overfalde i bunden hvor to plader er punktet oven på hinanden. Thats is
Der er blevet sandblæst med kvarts sand ( ekstra ekstra fint sand, hvor efter det har fået 2 komponent epoxy maling plus bilens farve og klar lak.
Har selvfølgelig ikke taget nogle billeder efter det er blevet vasket. Men det er i småtings afdelingen syntes jeg for en bil som i år har fyldt 12 år. Kan nemt finde nogle som er værre
Senest rettet af Nanki 26. jan 2015, 19:13, rettet i alt 6 gange.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
- Er ikke meget for det med priser, men tog selv turen over og hentede det. Jeg gav 4500 svenske kroner for sættet.
Man skulle syntes at det er bare lige at klaske på, men nej..
- Hvis man er perfektionist som mig med stor set alt på bilen / værkstedet så skal der både inderskærme, skruer ect... så rander det stærkt
Rigtig mange tak. Det skal nok gå hen og blive en hæderlig SAABKelly skrev:Det ser fanme godt ud. Hvad gav du for kofanger sættet ?
- Er ikke meget for det med priser, men tog selv turen over og hentede det. Jeg gav 4500 svenske kroner for sættet.
Man skulle syntes at det er bare lige at klaske på, men nej..
- Hvis man er perfektionist som mig med stor set alt på bilen / værkstedet så skal der både inderskærme, skruer ect... så rander det stærkt
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Nu når du bomber os så dejligt med billeder
så prøv lige og se om du ikke kan få lidt space mellem dem
Det ser ikke altid lige godt ud når de sådan "lapper" over hinanden
Her kan du lege lidt i det fri
http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... c420ca85b6
så prøv lige og se om du ikke kan få lidt space mellem dem
Det ser ikke altid lige godt ud når de sådan "lapper" over hinanden
Her kan du lege lidt i det fri
http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... c420ca85b6
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Giver dig helt ret, det var også en fejl 40 her fra Syntes personligt det er bedst med noget afstand som du også nævner og evt lidt "brød" tekstplankan skrev:Nu når du bomber os så dejligt med billeder
så prøv lige og se om du ikke kan få lidt space mellem dem
Det ser ikke altid lige godt ud når de sådan "lapper" over hinanden
Her kan du lege lidt i det fri
http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... c420ca85b6
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nicolai
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Undskyld at jeg stjæler tråden, men hvis nogen ønsker at erhverve sig en bil 99% magen til Nanki´s flotte eksemplar er min 9-3´er til salg.
Skriv en PM ved interesse - salgsannonce kommer i løbet af aftenen.....
Skriv en PM ved interesse - salgsannonce kommer i løbet af aftenen.....
9-3X TTID4 180HK 2011
9000 CSE 2.3T A50 Aut. 1997
900 Aero LPT 1993
9000 CSE 2.3T A50 Aut. 1997
900 Aero LPT 1993
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
- men tak for tilbuddet
Jeg har biler nok desværre : )Nicolai skrev:Undskyld at jeg stjæler tråden, men hvis nogen ønsker at erhverve sig en bil 99% magen til Nanki´s flotte eksemplar er min 9-3´er til salg.
Skriv en PM ved interesse - salgsannonce kommer i løbet af aftenen.....
- men tak for tilbuddet
Senest rettet af Nanki 14. aug 2014, 18:54, rettet i alt 1 gang.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
12 Volt udtag til bagagerummet. Klar til en lang sommer med masser af køl i baggerummet.
Lastnet i bagagerummet.
Lastnet i bagagerummet.
Senest rettet af Nanki 26. jan 2015, 19:24, rettet i alt 1 gang.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Stor indkøb af diverse clips og dingenoter til projekt "AERO" der er lidt flere ting man skal ændre hvis det skal være en 100% "AERO LOOK"
Enjoy it
Clips, Clips, Clips, gummi propper, inderskærme, pop nitter, mere plastik
Aero bundskjold
2 stk Emma holder nøje øje med hvad der sker
2 stk "Emma" følgere spænende med i, hvad gave bordet byder på
Enjoy it
Clips, Clips, Clips, gummi propper, inderskærme, pop nitter, mere plastik
Aero bundskjold
2 stk Emma holder nøje øje med hvad der sker
2 stk "Emma" følgere spænende med i, hvad gave bordet byder på
Senest rettet af Nanki 26. jan 2015, 19:26, rettet i alt 1 gang.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Har en god og trofast SAAB leverandør i baghånden, som forstår at have tilfredse kunderplankan skrev:Sig lige, at du da i det mindste fik mængderabat på alt det der
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Der bliver stadigvæk arbejdet lidt i garagen. Det begynder at tage form efterhånden som projektet skrider frem
Ting tager tid når almindelig job også skal passes i hverdagene
Så kom hun på lift til sidste indsektion før maler og undervognsbehandling.
Alternativ til denne stol findes i lager
Klargøring til Aero spoiler på bagklap
Prøve montering:
Ting tager tid når almindelig job også skal passes i hverdagene
Så kom hun på lift til sidste indsektion før maler og undervognsbehandling.
Alternativ til denne stol findes i lager
Klargøring til Aero spoiler på bagklap
Prøve montering:
Senest rettet af Nanki 26. jan 2015, 19:35, rettet i alt 2 gange.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- RuneTonnesen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Det ser godt ud.
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Mange tak : )
RuneTonnesen skrev:Det ser godt ud.
Mange tak : )
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- RuneTonnesen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Hvorfor sidder der egentlig de bundpropper i? jeg har aldrig forstået det.
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Ja det er godt nok et fint værksted, og der står endda en og900 motor/gearkasse mv.
Men hullerne er der sandsynligvis på grund af produktionsprocessen, så samlerobotterne har haft nogle faste punkter af holde karosseridelene i så de blev sat korrekt sammen.
MVH Mads
Propperne er der for at lukke hullerneRuneTonnesen skrev:Hvorfor sidder der egentlig de bundpropper i? jeg har aldrig forstået det.
Men hullerne er der sandsynligvis på grund af produktionsprocessen, så samlerobotterne har haft nogle faste punkter af holde karosseridelene i så de blev sat korrekt sammen.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
- Jeg kan klare de fleste opgaver efterhånden på mit hobby værksted
Liften er købt hos AJ Engros. Liften køre perfekt. Ingen grund til klage der. Sikkerheden virker til at være ok på den. Den falder heller ikke i løbet af natten. Eneste minus er de klapper man kan vippe op. Syntes det er lige spinkelt nok lavet. De vil jeg lave ændringer i løbet af vinteren
Rigtig mange takEdwins skrev:Det er dog en skøn biks du har fået banket ned der..
Hvor kommer liften fra?
- Jeg kan klare de fleste opgaver efterhånden på mit hobby værksted
Liften er købt hos AJ Engros. Liften køre perfekt. Ingen grund til klage der. Sikkerheden virker til at være ok på den. Den falder heller ikke i løbet af natten. Eneste minus er de klapper man kan vippe op. Syntes det er lige spinkelt nok lavet. De vil jeg lave ændringer i løbet af vinteren
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Motoren og gearkassen er fra 92 2.1 hvor jeg har taget topstykket og indsugningsmanifolden fra og lagt på lager, til hvis jeg skulle finde en OG900Jensen skrev:Ja det er godt nok et fint værksted, og der står endda en og900 motor/gearkasse mv.
Propperne er der for at lukke hullerneRuneTonnesen skrev:Hvorfor sidder der egentlig de bundpropper i? jeg har aldrig forstået det.
Men hullerne er der sandsynligvis på grund af produktionsprocessen, så samlerobotterne har haft nogle faste punkter af holde karosseridelene i så de blev sat korrekt sammen.
MVH Mads
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Lidt kedelig bagbro med små antagelser af rust. Bliver sendt til sandblæsning og maling
Ny undervogn kommer også på plads
Renovering af bagbro, inkl nye bøsninger, stødpuder, maling af caliper og bremseskiver etc etc
Ny undervogn kommer også på plads
Renovering af bagbro, inkl nye bøsninger, stødpuder, maling af caliper og bremseskiver etc etc
Senest rettet af Nanki 26. jan 2015, 19:38, rettet i alt 1 gang.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- RuneTonnesen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Skal du også have flydende bremsekalibre bagpå istedet for opelbremserne?
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
- RuneTonnesen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Vejledningen kommer her http://www.viggenfactfile.de/brakes4.html
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Som sagt, så har tidligere ejer lige fået skiftet komplet bremser hele vejen rundt (originale) Så det får lov at køre til det ikke kan mere
Tak for linket
Jeg har haft det i tankerne med 9-5 Aero bremser i bag, men det bliver ikke i denne omgang.RuneTonnesen skrev:Skal du også have flydende bremsekalibre bagpå istedet for opelbremserne?
Som sagt, så har tidligere ejer lige fået skiftet komplet bremser hele vejen rundt (originale) Så det får lov at køre til det ikke kan mere
Tak for linket
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Så kom der 1 stk bag bro plus diverse stumper fra sandblæsning og maling :mrcool
Så står weekendens arbejde på montering af powerflex bøsninger, bag bremser, ny bremserør og udluftning
Så står weekendens arbejde på montering af powerflex bøsninger, bag bremser, ny bremserør og udluftning
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Rød9000turbo91
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Når du har det hele af ville jeg skifte krængninsstabilisatoren til en 22mm. Det gør en kæmpe forskel og den originale kunne man lige så godt erstatte med.et stykke kogt spaghetti
Medlem nr. 240
Tidligere: Saab 900i 16v fra 9/92
Nu: Saab 9-3 Aero fra 2002 med Maptun Stage 3
Tidligere: Saab 900i 16v fra 9/92
Nu: Saab 9-3 Aero fra 2002 med Maptun Stage 3
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hvad er forskellen hvis man skal sætte ord på det? Mere stabilitet i sving? Vipper bilen mindre?Rød9000turbo91 skrev:Når du har det hele af ville jeg skifte krængninsstabilisatoren til en 22mm. Det gør en kæmpe forskel og den originale kunne man lige så godt erstatte med.et stykke kogt spaghetti
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Rød9000turbo91
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Mindre understyring når du kører ind i sving med lidt frisk hastighed og en bagende der sejler mindre hvis du presser bilen lidt.
Medlem nr. 240
Tidligere: Saab 900i 16v fra 9/92
Nu: Saab 9-3 Aero fra 2002 med Maptun Stage 3
Tidligere: Saab 900i 16v fra 9/92
Nu: Saab 9-3 Aero fra 2002 med Maptun Stage 3
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Det skal da klart overvejes. Nu prøver vil jeg prøve køre næste sommer med nye B6 Sport støddæmper for og bag, så kan jeg altid fin juster med en anden krænger
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)