Kan man skifte motorkul i hydraulikpumpen i OG900?
Mvh. Morten
Hydraulikpumpe
Redaktør: Bestyrelsen
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Hydraulikpumpe
Er det besværet værd !.
Motoren er virkelig godt begravet. Desuden er komutatoren ofte godt ristet når først kullet er færdigt.
Jacob jensen havde på et tidspunkt en fabriksny pumpe.
Desuden kan de købes i US til menneske penge...
http://www.hydroe.com/product_detail.ht ... tor%20Pump
Motoren er virkelig godt begravet. Desuden er komutatoren ofte godt ristet når først kullet er færdigt.
Jacob jensen havde på et tidspunkt en fabriksny pumpe.
Desuden kan de købes i US til menneske penge...
http://www.hydroe.com/product_detail.ht ... tor%20Pump
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Morten
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Ja det kan man sagtens
Demonter stikkene fra de 2 relæer ved siden af pumpen. Løft derefter pumpen fri af hullerne med de 4 gummidæmpere.
Placer pumpen så de 2 stagbolte er tilgængelige og demonter derefter motorendestykket og permanentmagneten.
Det hele renses og komutatoren rengøres især i mellemrummene.
Jeg har ikke monteret nye kul endnu, men blot opnået 2-3 m.m. levetid på de eksisterende ved rengøring af delene!
Så kan jeg finde nye kul i løbet af den kommende vinter.
Mvh. Morten
Demonter stikkene fra de 2 relæer ved siden af pumpen. Løft derefter pumpen fri af hullerne med de 4 gummidæmpere.
Placer pumpen så de 2 stagbolte er tilgængelige og demonter derefter motorendestykket og permanentmagneten.
Det hele renses og komutatoren rengøres især i mellemrummene.
Jeg har ikke monteret nye kul endnu, men blot opnået 2-3 m.m. levetid på de eksisterende ved rengøring af delene!
Så kan jeg finde nye kul i løbet af den kommende vinter.
Mvh. Morten
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Nu koster en ny pumpe 229US, det kræver vist ikke at man er millionær.
Koster ikke mere end et kvartals vægtafgift.
En ny pumpe holder de næste 20 år.
Desuden er det med kul til elmotorer bestemt ikke begynder videnskab.
Skal de være bløde ?
Medium ?
Hårde ?
(Har arbejdet en hel del med DC motorer til prof brug. Det er ikke super nemt..)
Linket var ment som hjælp. Da det er det billigste at skaffe enheden...
Koster ikke mere end et kvartals vægtafgift.
En ny pumpe holder de næste 20 år.
Desuden er det med kul til elmotorer bestemt ikke begynder videnskab.
Skal de være bløde ?
Medium ?
Hårde ?
(Har arbejdet en hel del med DC motorer til prof brug. Det er ikke super nemt..)
Linket var ment som hjælp. Da det er det billigste at skaffe enheden...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Morten
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Tak for linket Viking
Du har ganske ret i at det er lidt tricky at arbejde med motor kul, men med de rette forbindelser kan det lade sig gøre.
Videre finder jeg at det er sjovere at reparere end bare købe nyt, så derfor kan jeg sagtens leve med at bruge et par timer på opgaven.
God weekend til alle.
Mvh. Morten
Du har ganske ret i at det er lidt tricky at arbejde med motor kul, men med de rette forbindelser kan det lade sig gøre.
Videre finder jeg at det er sjovere at reparere end bare købe nyt, så derfor kan jeg sagtens leve med at bruge et par timer på opgaven.
God weekend til alle.
Mvh. Morten
- Deja-wuzzz
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Et tip til at finde dem rigtige hårdhed på kul er at tegne på et papir med de gamle og så sammenligne med de nye.
Det kan guide lidt ...
Det kan guide lidt ...
900i 1985
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Jeg har byttet på kul, på AC og DC motorer og dynamoer..
Stir lidt på dokumentet:
http://www.argointl.com/wp-content/uplo ... ators2.pdf
Stir lidt på dokumentet:
http://www.argointl.com/wp-content/uplo ... ators2.pdf
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262