Saab Ng900 turbo, ladetryk
Redaktør: Bestyrelsen
- ronnie900
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Saab Ng900 turbo, ladetryk
Hej er blevet ejer af en 900 3d se turbo 185hk fra 1994. Fik af vide at den aldrig har været tunet men syntes den går rigtig godt i motoren. Så har sat et ladetryks ur i og den køre 1,1 bar det er da Højer end standard?
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Saab Ng900 turbo, ladetryk
Hvis den er med manuelt gear, ligger max.trykket lige over 1,0 bar. En aut. har 0,85 bar.
Ellers få læst filen ud for endegyldig dokumentation for, om der er "pillet" ved noget.
Men umiddelbart tror jeg det ikke. At den "går rigtigt godt", ja, de gør de såmænd allerede i forvejen
/Henrik
Ellers få læst filen ud for endegyldig dokumentation for, om der er "pillet" ved noget.
Men umiddelbart tror jeg det ikke. At den "går rigtigt godt", ja, de gør de såmænd allerede i forvejen
/Henrik
- ronnie900
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Saab Ng900 turbo, ladetryk
Oki. Den er med manuel gear, behøves ikke da jeg regner med støre turbo dysser og udstødning til sommer
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Saab Ng900 turbo, ladetryk
Hej Ronnie
Hvis den er født som 185HK turbo bør der være et originalt ladetryksur. Hvis ikke den har dette vil jeg være noget mistænksom. Det kan selvfølgelig bare være skiftet grundet defekt...
For øvrigt så siger WIS 0,9 BAR og at trykvagten er sat til 1,05 BAR. Automatgear er lavere men kunne først fås fra MY95.
Det er dog muligt at der er fejl i WIS...
MVH Mads
Hvis den er født som 185HK turbo bør der være et originalt ladetryksur. Hvis ikke den har dette vil jeg være noget mistænksom. Det kan selvfølgelig bare være skiftet grundet defekt...
For øvrigt så siger WIS 0,9 BAR og at trykvagten er sat til 1,05 BAR. Automatgear er lavere men kunne først fås fra MY95.
Det er dog muligt at der er fejl i WIS...
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- LarsJ
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Saab Ng900 turbo, ladetryk
På og9-3 med samme motor (T5 Før år 2000) skal der chippes, hvis den skal op på 1.1 bar.
Kik de 3 slanger efter på APC ventilen ude ved køleren, kik om der sidder en T-hansen lignende ting med en skruge på, hvis der gør, så få den fjernet.
Det er fattigmands tunning og kan skade motoren.
OK
http://photo.platonoff.com/Auto/2006051 ... 2d.BPC.jpg
Ikke ok
http://s158.photobucket.com/user/saviou ... C.jpg.html
Kik de 3 slanger efter på APC ventilen ude ved køleren, kik om der sidder en T-hansen lignende ting med en skruge på, hvis der gør, så få den fjernet.
Det er fattigmands tunning og kan skade motoren.
OK
http://photo.platonoff.com/Auto/2006051 ... 2d.BPC.jpg
Ikke ok
http://s158.photobucket.com/user/saviou ... C.jpg.html
- ronnie900
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Saab Ng900 turbo, ladetryk
Der sidder også det originale i instrumentet, jeg kan se at der er koblet to ledninger ind på de to ledninger som sidder til ladetryks ventilen som føre over til et stik ved luftfilterkasse ser eftermontetet ud. Men der sidder ikke noget på stikket
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Saab Ng900 turbo, ladetryk
Hvis nålen kommer over i det røde felt på ladetryksuret betyder det at den lader "for meget" i forhold til standard.
MVH Mads
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- ronnie900
- SAAB NET NYBEGYNDER