Jeg har meget snart brug for en ny udstødning til min SAAB 9-3 SSC 1.8t MY06.
Jeg vil gerne have en 2½" eller 3" cat-back, for jeg har til hensigt at lade den trimme lidt.
Tilsyneladende er alle såkaldte sportsudstødninger lavet så der enten skal være en Aero- kofanger , eller der skal modificeres i en "standard"-bagkofanger.
Er der nogen herinde, der har en løsning på dette?
Jeg vil ikke stå med en kofanger der ligner hjemmesløjd, og jeg vil nødig skulle købe, og lakere, en anden kofanger fordi ting ikke passer.
Findes der en udstødning med fornuftigt flow, der kan monteres uden at ændre kofangeren?
Sportsudstødning uden at ændre kofanger.
Redaktør: Bestyrelsen
- LarsJ
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Sportsudstødning uden at ændre kofanger.
Kender ikke de nye 9-3, men på de gamle 9-3 giver catback ikke det vilde i hk (0-5 hk)
Hvis du skal have lidt ekstra træk, så er der mere at hente i forrør og cat, men det er stadig kun 5hk eller lignende, så det er nogle dyre hk.
Under 200hk vil jeg mene, at andet udstødning kun giver anden lyd og ikke nævneværdigt ekstra hk.
Gik fra 3" fri flow system hele vejen til 3" forrør med cat og Biltema original størrelse cat back, der var mindre forskel end 95 kontra 99 oktan benzin.
og9-3 fra 2000 ca. 220hk 320nm
Hvis du skal have lidt ekstra træk, så er der mere at hente i forrør og cat, men det er stadig kun 5hk eller lignende, så det er nogle dyre hk.
Under 200hk vil jeg mene, at andet udstødning kun giver anden lyd og ikke nævneværdigt ekstra hk.
Gik fra 3" fri flow system hele vejen til 3" forrør med cat og Biltema original størrelse cat back, der var mindre forskel end 95 kontra 99 oktan benzin.
og9-3 fra 2000 ca. 220hk 320nm
- Seniorsergent
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Tak for forsøget, men på samtlige står der , at på biler uden udskæring i bagkofangeren, må den modificeres. Det var jo netop det hele spørgsmålet gik på.
Sláinte
Mick
Mick
- AGT900
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Har før haft 3" fra turbo og bagud. (Og900) For ikke at ødelægge kofanger, lavede jeg
"down-pipe" efter bagpotten, lige før kofangeren.
Det gav dog lidt ekstra brummen i bilen, fordi udstødningstrykket ikke blev ført forbi kofangeren..
Men en mulighed!!
"down-pipe" efter bagpotten, lige før kofangeren.
Det gav dog lidt ekstra brummen i bilen, fordi udstødningstrykket ikke blev ført forbi kofangeren..
Men en mulighed!!
Saab 9-5 2,0t 1998 (sover i laden)
Saab 9-3 1,9 TiD 2008 (Kører som en drøm)
Medlem nr. 182
Anders G. Trip
Saab 9-3 1,9 TiD 2008 (Kører som en drøm)
Medlem nr. 182
Anders G. Trip
- Seniorsergent
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Nu tror jeg, at jeg selv har fundet løsningen.
http://www.simons.se/Bildarkiv/063-HC_A ... -_Oval.htm
Er der nogen her på forum, der har erfaring med Simons udstødninger?
Jeg vil gerne høre både om pasform, lyd og holdbarhed.
http://www.simons.se/Bildarkiv/063-HC_A ... -_Oval.htm
Er der nogen her på forum, der har erfaring med Simons udstødninger?
Jeg vil gerne høre både om pasform, lyd og holdbarhed.
Sláinte
Mick
Mick