Hej alle.
Fruen vil gerne have en nyere og mere stabil end vores nuværende 9-5 fra 98, især fordi der skal laves nødvendige ting på den for 24.000...... Den holder syn indtil sommer, men det er alligevel mange penge at ofre på en bil vi købte for 28.000 i sommeren 2016.
Jeg har derfor kigget lidt på Bilbasen efter noget nyere og med færre kilometer og vil bede jer vurdere, hvilken af disse to I ville vælge?
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/saab/ ... 4d/3473436
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/saab/ ... 4d/3465243
Den øverste er klart den pæneste rent farvemæssigt, men har til gengæld nogle underlige dimser i kabinen, formentlig noget håndfri betjening, som næppe fungerer til en nymodens iPhone. Hvad vil vægte højest i jeres vurdering, den nyere årgang eller det lave km-tal?
På forhånd tak for hjælpen.
Jakob
Hjælp til indkøb
Redaktør: Bestyrelsen
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Hjælp til indkøb
2 pæne biler.
Book en prøvetur i begge to, og find ud af hvad du syntes der passer dig bedst.
Helt personligt så ville mine kriterier være
2,3 l motor
Manuelt gear
Fuld service historie
Et fornuftigt km tal ifht årgang
Udstyr
Aftageligt træk
Og en fornuftig pris
MVH
Morten
Book en prøvetur i begge to, og find ud af hvad du syntes der passer dig bedst.
Helt personligt så ville mine kriterier være
2,3 l motor
Manuelt gear
Fuld service historie
Et fornuftigt km tal ifht årgang
Udstyr
Aftageligt træk
Og en fornuftig pris
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hjælp til indkøb
Hej Jakob
Jeg er helt enig med Morten: Prøv dem, og se, hvad der passer bedst (både dig og fruen). Det sagt, ville jeg selvfølgelig foretrække den nyeste og billigste med morfargear. Den har et rimeligt forhold mellem årgang og km-tal, den er pænere (smagssag ), og den er Hirschet -måske fra starten. Modsat kan det selvfølgelig være en fordel, at den anden har levet et stille lettryksliv, så der er masser af slidstyrke tilbage, når du formentlig chipper den op i ydelse (150 hk/210 Nm er der jo ikke meget sjov ved). Det, at Andersen og Martini har passet den, tager jeg ikke for gode varer (efter erfaring fra min seneste 9K). Jeg ville foretrække én, der var passet af slettet grundet GDPR...., Svend Wind, SAAB i Ribe, Erik Thyregod, SAAB-Erik, Verninge Auto eller andre, der er dedikeret til SAAB. Prøv i øvrigt, om ikke én af de nævnte skulle have et bedre tilbud.
Mvh/NC
Jeg er helt enig med Morten: Prøv dem, og se, hvad der passer bedst (både dig og fruen). Det sagt, ville jeg selvfølgelig foretrække den nyeste og billigste med morfargear. Den har et rimeligt forhold mellem årgang og km-tal, den er pænere (smagssag ), og den er Hirschet -måske fra starten. Modsat kan det selvfølgelig være en fordel, at den anden har levet et stille lettryksliv, så der er masser af slidstyrke tilbage, når du formentlig chipper den op i ydelse (150 hk/210 Nm er der jo ikke meget sjov ved). Det, at Andersen og Martini har passet den, tager jeg ikke for gode varer (efter erfaring fra min seneste 9K). Jeg ville foretrække én, der var passet af slettet grundet GDPR...., Svend Wind, SAAB i Ribe, Erik Thyregod, SAAB-Erik, Verninge Auto eller andre, der er dedikeret til SAAB. Prøv i øvrigt, om ikke én af de nævnte skulle have et bedre tilbud.
Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Hjælp til indkøb
- Der er 2 ting, som slår benene under folk:
1) Bilhandler fra forhandlere.
2) Bilrep. i andres værk$teder.
1) Bilhandler fra forhandlere.
2) Bilrep. i andres værk$teder.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Jakeman
- SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hjælp til indkøb
Nu har jeg været ude at prøve den øverste og den kører virkelig godt, så jeg er temmelig fristet. Hvad skal man være opmærksom på ved sådan en bil, hvad kan der være af klassiske fejl på den?
Mvh
Jakob
Mvh
Jakob
- Jakeman
- SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hjælp til indkøb
Så blev den indkøbt, 9-5 2,0 Turbo fra december 2008 i originalt Hirsch trim med 210 HK og automatgear. Den kører fantastisk og vi får den på lift ude hos vores nye mekaniker, når den er overtaget om en uges tid. det er virkelig en fornøjelse at køre i den.
Mvh
Jakob
Mvh
Jakob
- bolsen
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hjælp til indkøb
Hej Jakob
Det var jo ikke meget hjælp til indkøbet, du fik . I forhold til motor har jeg ikke oplevet bedre respons og gangkultur end min chippede 210-hestes 2,0 (B204) -måske bortset fra den gode gamle to-takter. Efter hvad jeg har set i andre tråde, burde der ikke være de store problemer med "nyere" 9-5-ere, så tillykke med nyerhvervelsen til både dig og fruen -I får forhåbentlig et langt og problemfrit ejerskab.
Mvh/NC
Det var jo ikke meget hjælp til indkøbet, du fik . I forhold til motor har jeg ikke oplevet bedre respons og gangkultur end min chippede 210-hestes 2,0 (B204) -måske bortset fra den gode gamle to-takter. Efter hvad jeg har set i andre tråde, burde der ikke være de store problemer med "nyere" 9-5-ere, så tillykke med nyerhvervelsen til både dig og fruen -I får forhåbentlig et langt og problemfrit ejerskab.
Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66