Det lyder lidt mystisk, da boksen kun læser canbus signalerne. og at saab har helt forskellig programmering fra manuel til tomatgear, lyder mærkeligt.
Men hvis alt fejler så kan man åbne kontakt modulet i rat stammen , og gå direkte ind med en ledning til ratknapperne, som er analoge.
Men det kræver noget ekstra og lidt viden. Og store nosser, da modulet er relativt dyrt.
MVH
Morten
Saab 9-3/9-5 Android Radio NAV projekt
Redaktør: Bestyrelsen
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Saab 9-3/9-5 Android Radio NAV projekt
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- JPP 9-3
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Saab 9-3/9-5 Android Radio NAV projekt
Han skriver følgende:
1: HI Janus
It is actually that the Automatic vehicles are on a different platform to the manual and we don’t work it
Regards
Martin
2: Hi Janus
Thank you for your enquiry.
Unfortunately we are not compatible with the Automatic transmission vehicles as the steering wheel control interface will not work as well as the fascia will not fit as ours is designed for 2din fascia plates.
Sorry we could not assist further
Regards
Martin
Hvad vil du/i anbefale mig?
Har jo købt radioen.
Måske en der ved om det er monteret før på en med aut gear og hvordan det blev?
1: HI Janus
It is actually that the Automatic vehicles are on a different platform to the manual and we don’t work it
Regards
Martin
2: Hi Janus
Thank you for your enquiry.
Unfortunately we are not compatible with the Automatic transmission vehicles as the steering wheel control interface will not work as well as the fascia will not fit as ours is designed for 2din fascia plates.
Sorry we could not assist further
Regards
Martin
Hvad vil du/i anbefale mig?
Har jo købt radioen.
Måske en der ved om det er monteret før på en med aut gear og hvordan det blev?
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Saab 9-3/9-5 Android Radio NAV projekt
Du skal ind til ratdrejespolen, som vist i denne video
https://www.youtube.com/watch?v=8VW6FMFehwc
Og lodde en ledning på som vist på dette billede Det der er markeret med blåt er stikket ud mod rattet, og selve drejespolen
den røde ledning loddes på ned imod printet, og tilsluttes ledningen på radioen til ratbetjening.
Der er ikke behov for et canbus modul med denne løsning, da man tager et analogt signal direkte fra knapperne.
MVH
Morten
https://www.youtube.com/watch?v=8VW6FMFehwc
Og lodde en ledning på som vist på dette billede Det der er markeret med blåt er stikket ud mod rattet, og selve drejespolen
den røde ledning loddes på ned imod printet, og tilsluttes ledningen på radioen til ratbetjening.
Der er ikke behov for et canbus modul med denne løsning, da man tager et analogt signal direkte fra knapperne.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- JPP 9-3
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Saab 9-3/9-5 Android Radio NAV projekt
Mange tak
Den hvide firkantede boks på tegningen under knapperne, er det drejespolen?
Fungere det her også på en 2010 model?
Kan se den model på videoen er frem til 2007.
Kan jeg stadig købe det installationskit som er linket til oppe over fra Connect2?
Skal der loddes 1 ledning på hver af ledningerne til kontakterne?
Sorry men prøver at forså det 100% så jeg ikke ødelægger noget
Den hvide firkantede boks på tegningen under knapperne, er det drejespolen?
Fungere det her også på en 2010 model?
Kan se den model på videoen er frem til 2007.
Kan jeg stadig købe det installationskit som er linket til oppe over fra Connect2?
Skal der loddes 1 ledning på hver af ledningerne til kontakterne?
Sorry men prøver at forså det 100% så jeg ikke ødelægger noget
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Saab 9-3/9-5 Android Radio NAV projekt
Det der er indrammet i blåt er drejespolen.
Og der skal kun tilsluttes en ledning markeret med rødt
Den store hvide ramme er selve kontakt modulet med drejespole Og print
Ledningen skal loddes ind imellem drejespole og print.
Mht. monterings kittet, det burde virke, så læge du undlader at koble ledning til ratbetjeningen til radioen
Men her er vi ude i uprøvet territorier, Så det er prøv dig frem, man kan altid koble canbus modulet helt fra.
MVH
Morten
Og der skal kun tilsluttes en ledning markeret med rødt
Den store hvide ramme er selve kontakt modulet med drejespole Og print
Ledningen skal loddes ind imellem drejespole og print.
Mht. monterings kittet, det burde virke, så læge du undlader at koble ledning til ratbetjeningen til radioen
Men her er vi ude i uprøvet territorier, Så det er prøv dig frem, man kan altid koble canbus modulet helt fra.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- JPP 9-3
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Saab 9-3/9-5 Android Radio NAV projekt
Når jeg har åbnet rettet op, er det så tydeligt at se hvilken en ledning der har nummer 4, som i følge tegningen er den jeg skal lode på?
Hvordan slår jeg canbus fra?
Dvs der kan ikke ske noget ved at jeg prøver om det virker gennem stikket først og sker der intet må jeg lodde efterfølgende?
Hvis i mener at løsningen kun kan virke ved hjælp at jeg lodder, hvilken ledning skal så loddes på? Den røde du nævner... sidder den på rat interface stykket?
Hvis ikke behøver jeg så overhovedet at smide penge efter det her rat interface som producenten mener ikke fungere med automat gear?
Hvordan slår jeg canbus fra?
Dvs der kan ikke ske noget ved at jeg prøver om det virker gennem stikket først og sker der intet må jeg lodde efterfølgende?
Hvis i mener at løsningen kun kan virke ved hjælp at jeg lodder, hvilken ledning skal så loddes på? Den røde du nævner... sidder den på rat interface stykket?
Hvis ikke behøver jeg så overhovedet at smide penge efter det her rat interface som producenten mener ikke fungere med automat gear?
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Saab 9-3/9-5 Android Radio NAV projekt
Den røde ledning er kun valgt for at den er synlig, intet andet. så du kan erstatte den med en farve der passer til radio indgangen.
Selve modulet man kan købe er en canbus sniffer, der oversætter canbus til separate udgange.
Som tændings plus
Bak gears signal
hastigheds signal
Rat knaps signal
Og sikkert andre signaler.
Som din radio kan bruge, og ikke sidder i bilens original stik
Det gør monteringen meget nemmere hvis det kan bruges
Ellers må du trække separate ledninger ud til
tændings plus
Bakgears signal
og ratknaps signal.
Og andre signaler du har behov for.
Her er jeg glad for at jeg har en OG 9-3
Da det er nemt at finde de analoge signaler jeg har brug for.
MVH
Morten
Selve modulet man kan købe er en canbus sniffer, der oversætter canbus til separate udgange.
Som tændings plus
Bak gears signal
hastigheds signal
Rat knaps signal
Og sikkert andre signaler.
Som din radio kan bruge, og ikke sidder i bilens original stik
Det gør monteringen meget nemmere hvis det kan bruges
Ellers må du trække separate ledninger ud til
tændings plus
Bakgears signal
og ratknaps signal.
Og andre signaler du har behov for.
Her er jeg glad for at jeg har en OG 9-3
Da det er nemt at finde de analoge signaler jeg har brug for.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Re: Saab 9-3/9-5 Android Radio NAV projekt
Stop stop stop...
Der er ikke noget at komme efter i rattet!
Hvis der er NG 9-3 kommer de i iso radiostikket som can-bus.
Hvis der er OG 9-3 og OG 9-5 så er det den blå ledning i bundtet til SID lige over radion, der er analog.
Der er ikke noget at komme efter i rattet!
Hvis der er NG 9-3 kommer de i iso radiostikket som can-bus.
Hvis der er OG 9-3 og OG 9-5 så er det den blå ledning i bundtet til SID lige over radion, der er analog.
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- JPP 9-3
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Saab 9-3/9-5 Android Radio NAV projekt
[quote=nsb post_id=253644 time=1512833313 user_id=247]
Stop stop stop...
Der er ikke noget at komme efter i rattet!
Hvis der er NG 9-3 kommer de i iso radiostikket som can-bus.
Hvis der er OG 9-3 og OG 9-5 så er det den blå ledning i bundtet til SID lige over radion, der er analog.
Nu jeg altså forvirret!!
Jeg går stærkt udfra min er en NG9-3 da den er fra 2010. Er det ikke korrekt?
Hvad har det af betydning for min rat betjening osv at jeg har automatgear? Dem som sælger installationskittet skriver jo at det ikke kan bruges.
Hvad gør jeg så? Du må vide det
Stop stop stop...
Der er ikke noget at komme efter i rattet!
Hvis der er NG 9-3 kommer de i iso radiostikket som can-bus.
Hvis der er OG 9-3 og OG 9-5 så er det den blå ledning i bundtet til SID lige over radion, der er analog.
Nu jeg altså forvirret!!
Jeg går stærkt udfra min er en NG9-3 da den er fra 2010. Er det ikke korrekt?
Hvad har det af betydning for min rat betjening osv at jeg har automatgear? Dem som sælger installationskittet skriver jo at det ikke kan bruges.
Hvad gør jeg så? Du må vide det
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Finessen ved opkoblingen er at man går ind imellem kontakterne, og Cim modulet, for det rå analoge signal.
Ligesom i en og 9-3 eller og 9-5 her kobler vi os bare ind immellem sid og kontakter, signalet til radioen er også et canbus signal
MVh
Morten
Re: Saab 9-3/9-5 Android Radio NAV projekt
Kontakterne i rattet er analoge, og bliver oversat til canbus i kontakt modulet til ratstammen, også kaldet CIM
Finessen ved opkoblingen er at man går ind imellem kontakterne, og Cim modulet, for det rå analoge signal.
Ligesom i en og 9-3 eller og 9-5 her kobler vi os bare ind immellem sid og kontakter, signalet til radioen er også et canbus signal
MVh
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Re: Saab 9-3/9-5 Android Radio NAV projekt
Stop stop stop...
Der er ikke noget at komme efter i rattet!
Hvis der er NG 9-3 kommer de i iso radiostikket som can-bus.
Hvis der er OG 9-3 og OG 9-5 så er det den blå ledning i bundtet til SID lige over radion, der er analog.
Der er ikke noget at komme efter i rattet!
Hvis der er NG 9-3 kommer de i iso radiostikket som can-bus.
Hvis der er OG 9-3 og OG 9-5 så er det den blå ledning i bundtet til SID lige over radion, der er analog.
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- JPP 9-3
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Mener du at jeg blot skal følge din guide herfra og samtidig se bort fra min automatgearkasse?
Det ville sgu være nemmest...
Jeg takker for jeres expertise begge 2
Håber virkelig det kan lykkedes i min bil
Re: Saab 9-3/9-5 Android Radio NAV projekt
Mener du at jeg blot skal følge din guide herfra og samtidig se bort fra min automatgearkasse?
Det ville sgu være nemmest...
Jeg takker for jeres expertise begge 2
Håber virkelig det kan lykkedes i min bil
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
9-5 fra 2003 9-3 fra 2010 Så hvis plug and play canbus modulet ikke virker med tomat gear, så må vi gå direkte til kilden.
Som ligger i ratdrejespolen, der er bygget ind i ratstamme styringen. Det analoge signal fra ratknapperne ligge der.
Der er bare mere besværligt at få ind i radioen, sammenlignet med en og 9-3 / og 9-5, hvor man lodder sig ind på en ledning
MVH
Morten
Re: Saab 9-3/9-5 Android Radio NAV projekt
Sammenlign venligst disse 2 skærmbilleder
9-5 fra 2003 9-3 fra 2010 Så hvis plug and play canbus modulet ikke virker med tomat gear, så må vi gå direkte til kilden.
Som ligger i ratdrejespolen, der er bygget ind i ratstamme styringen. Det analoge signal fra ratknapperne ligge der.
Der er bare mere besværligt at få ind i radioen, sammenlignet med en og 9-3 / og 9-5, hvor man lodder sig ind på en ledning
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- JPP 9-3
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Saab 9-3/9-5 Android Radio NAV projekt
Hej folkens
Hi-Low tilpasning: hvorfor skal jeg bruge 2stk og hvor skal de loddes på? Der er 4 ledninger på hver
Den isolator som følger med kittet med iso stik i hver ende. Er det korrekt forstået at den skal monteres på radioens iso stik (udgang fra radio til højtalere) på iso stikket?
Håber i gider hjælpe mig
Hi-Low tilpasning: hvorfor skal jeg bruge 2stk og hvor skal de loddes på? Der er 4 ledninger på hver
Den isolator som følger med kittet med iso stik i hver ende. Er det korrekt forstået at den skal monteres på radioens iso stik (udgang fra radio til højtalere) på iso stikket?
Håber i gider hjælpe mig
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Saab 9-3/9-5 Android Radio NAV projekt
En udgang er lig 2 ledninger en + og en -
En udgang er lig en højtaler, eller en indgang til forstærkeren.
Original radionen har 4 udgange 2 til front og 2 til baghøjtalere.
Så derfor kræver det 8 ledninger og 2 hi/low adaptere
Og ja adapterne skal loddes på radioens højtaler udgange, hvorefter de tilsluttes bilens radio stik..
MVH
Morten
En udgang er lig en højtaler, eller en indgang til forstærkeren.
Original radionen har 4 udgange 2 til front og 2 til baghøjtalere.
Så derfor kræver det 8 ledninger og 2 hi/low adaptere
Og ja adapterne skal loddes på radioens højtaler udgange, hvorefter de tilsluttes bilens radio stik..
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- JPP 9-3
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Saab 9-3/9-5 Android Radio NAV projekt
Da jeg pillede luftkanalen over anlægget ud. Var jeg lidt for voldsom og det gik fra hinanden. Det er samlet igen, men syntes det er lidt slattent dingleværk, når jeg justere på de små “joystick”. Luftkanalerne i højre og venstre side af bilen, køre mere stramt og lækkert. Jeg er blevet i tvivl om det var sådan før, men nægter at tro det. Der burde jo ikke være forskel
Hvordan føles jeres?
Kan jeg ha overset et eller andet?
Det har været skilt ad som i helt ad
På forhånd tak
Hvordan føles jeres?
Kan jeg ha overset et eller andet?
Det har været skilt ad som i helt ad
På forhånd tak
- tp93
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Saab 9-3/9-5 Android Radio NAV projekt
Hej!
Fantastisk projekt, og god research! Jeg kunne godt hoppe på sådan en løsning, men vil lige høre sagkundskaben, da mit dash ikke umiddelbart ser ud til at være direkte udskifteligt med monteringskittet der linkes til længere oppe. Jeg vedhæfter et billede - kan jeg gøre som I andre med denne model? Den skulle være MY06 9-3 (1.8t), sport sedan.
Tak!
/TP
Fantastisk projekt, og god research! Jeg kunne godt hoppe på sådan en løsning, men vil lige høre sagkundskaben, da mit dash ikke umiddelbart ser ud til at være direkte udskifteligt med monteringskittet der linkes til længere oppe. Jeg vedhæfter et billede - kan jeg gøre som I andre med denne model? Den skulle være MY06 9-3 (1.8t), sport sedan.
Tak!
/TP
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Saab 9-3/9-5 Android Radio NAV projekt
sjhjv så er det er dt gør det selv projekt på denne model.
1 der er ikke plads til en doppelt din radio, medmindre man fjerner luft dyserne og laver sit eget panel
2 hvis man har flere end 4 højtalere, så kæver det en ny forstærker. og lidt eksrta ledninger, da original systemet bruger lysledere Som signal ledninger
3. alle blink og advarsels lyde og ratbetjening er canbus signaler, og jeg ved ikke lige om man kan finde et modul der kan oversætte de signaler.
Det er desværre ikke bare lige at lave
MVH
Morten
1 der er ikke plads til en doppelt din radio, medmindre man fjerner luft dyserne og laver sit eget panel
2 hvis man har flere end 4 højtalere, så kæver det en ny forstærker. og lidt eksrta ledninger, da original systemet bruger lysledere Som signal ledninger
3. alle blink og advarsels lyde og ratbetjening er canbus signaler, og jeg ved ikke lige om man kan finde et modul der kan oversætte de signaler.
Det er desværre ikke bare lige at lave
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Re: Saab 9-3/9-5 Android Radio NAV projekt
Man kan vel bruge en af de nye typer af 1-din, der har en 7" eller 8" uden på...
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- tp93
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Saab 9-3/9-5 Android Radio NAV projekt
Tak for svar!
En 1-din har også strejfet mig som en mulighed, men :
1. Findes der et indbygningskit der laver min model om til standard 1-din ?
2. De can-bus problemer Morten nævner slipper jeg vel ikke for?
En 1-din har også strejfet mig som en mulighed, men :
1. Findes der et indbygningskit der laver min model om til standard 1-din ?
2. De can-bus problemer Morten nævner slipper jeg vel ikke for?
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Saab 9-3/9-5 Android Radio NAV projekt
Undersøgte det lidt mere.
Og der findes intet til 03-06 modellerne af gode grunde.
Selve radioen. Er håbløst intrigeret i bilens can bus system.
Løsning afmonter front panelet, smid det ud, og gem elektronikken bag instrument bordet.
Vær opmærksom på at højtalerne i instrument bordet giver blink og advarsels lyde. så de skal bibeholdes, eller erstattes med noget andet.
Det næste projekt bliver at trække ledninger til din nye radio, og selv lave et nyt front panel.
Knapperne i rattet bliver næste udfordring, der kræver noget lodde arbejde i ratstamme modulet, som tidligere beskrevet.
Her er et link til en beskrivelse af det sindsyge radio system
http://saabworld.net/showthread.php?t=25259
Og et link til hvordan man kan flytte betjenings panelet til varmeapperatet, og få plads til en 2 din radio, som lidt inspiration
http://saabworld.net/showthread.php?t=412
MVH
Morten
Og der findes intet til 03-06 modellerne af gode grunde.
Selve radioen. Er håbløst intrigeret i bilens can bus system.
Løsning afmonter front panelet, smid det ud, og gem elektronikken bag instrument bordet.
Vær opmærksom på at højtalerne i instrument bordet giver blink og advarsels lyde. så de skal bibeholdes, eller erstattes med noget andet.
Det næste projekt bliver at trække ledninger til din nye radio, og selv lave et nyt front panel.
Knapperne i rattet bliver næste udfordring, der kræver noget lodde arbejde i ratstamme modulet, som tidligere beskrevet.
Her er et link til en beskrivelse af det sindsyge radio system
http://saabworld.net/showthread.php?t=25259
Og et link til hvordan man kan flytte betjenings panelet til varmeapperatet, og få plads til en 2 din radio, som lidt inspiration
http://saabworld.net/showthread.php?t=412
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- JPP 9-3
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Saab 9-3/9-5 Android Radio NAV projekt
Hej. Så er der lyd på min joying radio
Jeg har et par spørgsmål:
1: på mit steeringwheel interface er der en ledning ved siden af key1 og key2. Der står GND på den. Kan forestille mig at det er stel. Radioen spiller fint uden den er tilsluttet. Hvad er den til?
2: min ratbetjening virker, vol + - skift nr osv, men på ventre side af rattet hvor man styrer SID har jeg også to knapper til telefon. De virkede ikke før, der mangler formentlig et originalt bluetooth modul, men de burde kunne forbindes til min joying enhed, men hvordan. Jeg har både tilsluttet key1 og key2.
3: ledningen med betegnelsen speed pulse. Hvad bruges den til og hvordan tilsluttes den?
På forhånd tak
Vh Janus
Jeg har et par spørgsmål:
1: på mit steeringwheel interface er der en ledning ved siden af key1 og key2. Der står GND på den. Kan forestille mig at det er stel. Radioen spiller fint uden den er tilsluttet. Hvad er den til?
2: min ratbetjening virker, vol + - skift nr osv, men på ventre side af rattet hvor man styrer SID har jeg også to knapper til telefon. De virkede ikke før, der mangler formentlig et originalt bluetooth modul, men de burde kunne forbindes til min joying enhed, men hvordan. Jeg har både tilsluttet key1 og key2.
3: ledningen med betegnelsen speed pulse. Hvad bruges den til og hvordan tilsluttes den?
På forhånd tak
Vh Janus
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Saab 9-3/9-5 Android Radio NAV projekt
Gnd skal tilsluttes radioens stel ledning, som jeg forstår instruktionen.
Speed pulse er et hastigheds signal, og benyttes ikke af radioen.
MVH
Morten
Speed pulse er et hastigheds signal, og benyttes ikke af radioen.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk