Side 1 af 1

: 3. maj 2010, 16:44
af saabbat
Hej Marty

Indspøjtningsknast - Jeg er med på de andre ting du nævner- men knasten - er det noget med benzinpumpen eller hvorfor skal knastakslen skiftes.

Bjarne

: 3. maj 2010, 18:19
af slyngborg
saabbat skrev:Hej Marty

Indspøjtningsknast - Jeg er med på de andre ting du nævner- men knasten - er det noget med benzinpumpen eller hvorfor skal knastakslen skiftes.

Bjarne
Jep der er et excentrisk spor i indsugningsknasten på karburator modellerne som skubber til gaflen der kommer fra den mekanisk benzinpumpe.

: 3. maj 2010, 19:02
af Edwins
- Da jeg købte hendes forhenværende 900 5D Carb. fra '83, havde den elektrisk benzpumpe af S.U.-type, men en Mitsubishi.

Jeg spurgte hvorfor og fik at vide at nogen havde mokket et injection-låg på motoren, for at konvertere fra carb til injection. Af en årsag havde man fortrudt på halvvejen, og havde sat carb på igen. :roll:

Der sad en spritny mekanisk benzpumpe på topstykket, men den sad bare for at lukke hullet derind. Der var jo ingen eccentrik til at skubbe på gaflen fra benzinpumpen. :shock:

: 3. maj 2010, 19:16
af saabbat
Men, hvis man skifter til injektion - så er det vel bare at lukke hullet. Jeg er ikke helt med på, hvorfor knasten skal skiftes. Husk på jeg er skolelærer.

Bjarne

: 3. maj 2010, 19:26
af slyngborg
saabbat skrev:Men, hvis man skifter til injektion - så er det vel bare at lukke hullet. Jeg er ikke helt med på, hvorfor knasten skal skiftes. Husk på jeg er skolelærer.

Bjarne
Nej det er jo sådan set heller ikke nødvendigt skulle jeg mene! - Tør ikke sige om der forskel på knasterne med hensyn til åbne og lukke. Iér motoren indsugningsknast åbner vidst 10grader f.ø.d og lukker ved 54 grader e.n.d. Ved ikke med kabu. modellerne, men det er der sikkert andre der har mere styr på :wink:

: 3. maj 2010, 19:28
af viking
Den kommer iøvrigt til at yde 100 kW !! med elec. insp.

Jeg havde en 136 HK 9000 16v 2,0i my 88 en kort årgang i England. Så der er da forbedrings muligheder...
9k og 0,9k havde samme block dengang...

Lidt kedeligt uden turbo men ultra slidstærk...

: 3. maj 2010, 20:50
af Jensen
Ifølge diverse bøger og kloge folk herinde er det ingen forskel på timingen på en henholdsvis indsprøjtnings- eller karburator knast. Men jeg kørte en overgang med en karburator knast i min 900i, og der var mærkbar fortskel. Den skulle piskes op over 2500 o/min før der var en smule moment, hvor den trak rent fra ~1800 med i'er knasten.
Men du kan sagtens montere indsprøjtningsanlæg på karburator topstykket, da injectorerne sidder i manifolden.
Det giver for øvrigt kun (teoretisk) 118 hk når det er en 8v med k-jetronic. Min egen blev i sin tid målt til 108.
MVH Mads

: 3. maj 2010, 22:07
af Leifdalsgaard
Min SAAB 900i 8v fra 1989 er målt til 119 HK. så der var de hjemme alle sammen

: 3. maj 2010, 22:13
af plankan
Så skal vi da vist også lige bytte tanken hvis det skal være enligt "bogen" :roll:

Så vidt jeg ved,er der ikke lavet plads (hul) till den bensinpumpe i tanken på de biler der er født med kaburator.

: 3. maj 2010, 22:25
af Marty
UHov hov det med tanken havde jeg nævnt plankan.

: 3. maj 2010, 23:02
af plankan
Marty skrev:UHov hov det med tanken havde jeg nævnt plankan.
Havde du da sørme også -

My bad :oops:

: 4. maj 2010, 07:45
af SGT
viking skrev:Den kommer iøvrigt til at yde 100 kW !! med elec. insp.

Jeg havde en 136 HK 9000 16v 2,0i my 88 en kort årgang i England. Så der er da forbedrings muligheder...
9k og 0,9k havde samme block dengang...

Lidt kedeligt uden turbo men ultra slidstærk...
Tvivler på der kommer så mange heste ud når det er en 8v motor og den 9000 du havde var 16v :wink: