Banner cycler

Hvilken SAAB er den bedste ?

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

seoemir
SAAB NET NYBEGYNDER
Kontakt:
Indlæg: 5
Tilmeldt: 8. okt 2019, 22:56

Hvilken SAAB er den bedste ?

4. nov 2019, 12:44

Hvilken SAAB er den bedste ifølge jer?


Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13145
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Hvilken SAAB er den bedste ?

4. nov 2019, 13:50

Den man selv har :lol:

Folk argumenterer altid for det lige er den Saab man selv har der er den bedste...

Spøj til side.

Det komme da an på behov og hvad man vil.

En Saab 9-5 Aero er ikke så god til at køre i sne som en Saab 2T eller V4

En V4 er ikke så god til motorvej som en sen Aero.

En 9-5 er dejlig rejsevogn med lidt svær i byen, når der skal parkeres...

Så mit bud: Den bedste Saab er den der bliver holdt vedlige og bliver brugt 8)


Personligt og helt subjektivt: Min top er en Saab 9000 Aero eller 9-3 Turbo X eller 9-3 Wagon isblå diesel.
Eller 9-5 Wagon Aero med smedede stempler... eller 9-5 Griffin.

Den mest snygge Saab: Sonett 1
PS, min drømme Saab: NG9-5 Wagon
Vedhæftede filer
20191102_141128_HDR.jpg
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
SteenHansen
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 404
Tilmeldt: 16. feb 2004, 20:49

Re: Hvilken SAAB er den bedste ?

4. nov 2019, 19:21

Den næste, forstået på den måde, at jeg grundlæggende mener at Saab altid gjorde næste generation bedre end den foregående.
At forestille sig, at en eller anden gammel model er den bedste kan være svært, men der er rigtig mange fine og interessante gamle modeller også (hvilket de vel alle efterhånden er), men mon det er den bedste hvis vi kigger på daglig drift? Der er jeg nok mest til en af de nyere.

Der sker en teknologisk udvikling hele tiden, og NG 9-5 er altså en god SAAB at tage på tur i. Kunne man så være heldig at fange en NG 9-5 SC, som viking også nævnet, så er det ikke helt galt 8)

Mange har et helt specielt forhold til saab 9000, det havde jeg også da den var ny, men i dag trigger den ikke så meget som den gang, om en det er en fin bil, så skal det i givet fald være en af de første turboer med originalt trimsats, der var ikke mange almindelige biler, som kunne følge den midt i 80'erne.

Jeg er generelt til SAAB men har da mine favoritter fra de forskellige perioder. Men der er nu mange fine, og det gode er jo, når vi er samlet med Saab tosser som har andre modeller end dem vi selv har haft mulighed for at eje og får en god snak om det.

Men husk at det snart er museumsgenstande alle semmen, uanset om vi bruger dem til hverdag eller fest, og der kommer ikke flere, så nyd den eller de saaber, du har hver dag - det gør jeg :)
SAAB - the most intelligent car ever built.

Tilbage til "Off Topic !!!"