26. jan 2022, 17:51
Den sorte gummi stribe er ikke altid på bilerne, lidt efter årgang og markedet.
Turbo emblem forsvinder på et tidspunkt, på de meget sende årgange 900 og bliver til et lille "Saab" emblem.
Årgang 93/94 CE havde ikke gummi striben.... og heller ikke turbo emblem.
og var kun med 15" fælge
16" fælge var noget 9000 udstyr, men blev tilkøbt flere steder før leveringen og "klistret" på Saab 900.
Her er 92 brochuren:
https://www.auto-brochures.com/makes/Sa ... 0_1992.pdf
Caben i rød har ikke gummi striben, men den sorte ser ud til at have den...
Så det er ikke helt nemt.
Bilerne i kataloget er ikke altid ens med de biler der blev leveret. Det var vist op til "Svanson" (eller hvad der var på lager) hvad der blev klistret på .-)
"Vent covers" er noget Carlson model type, og hvalen på bagklappen er også noget klister på noget.
Men lækre Saab udstyrs ting.......
Whale Tail, skriger 80erne. På den gode Pårse 911 turbo måden....
Men en "rigtig Aero" bør have alt den slag Brian lir inkl. "Lujer trappe" Så er den ægte Brian , ægte Aero og dejlig. Min er desværre revisor sølv.
Den største fejl er at den er svenske og ikke på Danske plader

Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"