Ja, så blev det min tur til at spørge jer Saab-folk der ved så meget :D
Da jeg kørte hjem fra arbejde idag i min dejlige Saab ng 900 var det som om håndbremsen var taget en lille smule og efter et højre sving skete det så, baghjulene blokerede og jeg måtte køre ind til siden.. Den meldte en abs fejl :oops: ... Jeg måtte efterlade det dejlige køretøj og få min bror til at hente mig :cry:
Er der nogen der ved hvad der er sket?
Hilsen Jacob
bremser sat sig?
Redaktør: Bestyrelsen
- Vels
- SAAB-MANIAC
Tjaa, det lyder jo ikke som om det er frosten der har bidt sig fast i kablerne som de ellers har for vane.
Mit bud er at en bremsebakke eller montering af disse er gået i stykker og kørt i klemme inde i tromlen bagi. Så længe det ikke er nav eller lejer koster det ikke en bondegård. ABS føler er indbygget i navet og et helvede at skifte ( hele navet altså ).
Lad være med at tage sorgerne på forskud - worst case koster det to nye skiver/tromler + bakker.
Jeg formoder det er en ng900 ?
Mit bud er at en bremsebakke eller montering af disse er gået i stykker og kørt i klemme inde i tromlen bagi. Så længe det ikke er nav eller lejer koster det ikke en bondegård. ABS føler er indbygget i navet og et helvede at skifte ( hele navet altså ).
Lad være med at tage sorgerne på forskud - worst case koster det to nye skiver/tromler + bakker.

- Jacobng900
- SAAB NET NYBEGYNDER
Ja, det er en ng900 ´97 og der er ikke tromle, men skiver bagpå... og jeg har kikket lidt på klodserne ( som man nu kan kl syv om aftenen) men kunne ikke se noget galt.
Men nu når jeg er kommet mig lidt ( efter chokket ) så må jeg jo have den op til Anders i ..Slettet grundet GDPR...
... Men mange tak for svaret...
Re: bremser sat sig?
Vels skrev:Tjaa, det lyder jo ikke som om det er frosten der har bidt sig fast i kablerne som de ellers har for vane.
Ja, det er en ng900 ´97 og der er ikke tromle, men skiver bagpå... og jeg har kikket lidt på klodserne ( som man nu kan kl syv om aftenen) men kunne ikke se noget galt.
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Der er tromler bag i på Ng900. nemlig på håndbremsen som er en bette møg elendig billig opel løsning som en 18-19 årig tøs på 45kg aldrig i livet har en chance for at trække til så den kan holde bilen på en 1% hældning.
Fod bremserne er rigtig nok skiver for og bag og dem er der ikke problemer med at træde ned for før omtalte pige barn
Fod bremserne er rigtig nok skiver for og bag og dem er der ikke problemer med at træde ned for før omtalte pige barn
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
- Jacobng900
- SAAB NET NYBEGYNDER
Hehe godt skrevet...... Og det er ikke en gang løgn
Re: bremser sat sig?
Casper_Ankersen skrev:Der er tromler bag i på Ng900. nemlig på håndbremsen som er en bette møg elendig billig opel løsning som en 18-19 årig tøs på 45kg aldrig i livet har en chance for at trække til så den kan holde bilen på en 1% hældning.