Hjælp til automat gearkasse..?
Redaktør: Bestyrelsen
- AndersK
- SAAB FREAK
Hej jeg købte mig endnu en saab igår aftes, dog en ældre 900 med automat gear. men da jeg fik gang i den var gearkassen ikke helt ved sig selv... det er som om den ikke kan finde gearene og når den endelig går i gear så skal man passe på med gassen, ellers hopper den ud igen. Nogen der ved om den kan redes eller det er håbløst..?
- SGT
- SAAB-MANIAC
Hvis du giver dig ud i at skilde kassen ad, har jeg en automatkasse der ikke overlevede ring Djursland. Jeg kom til at sætte i bakgear ved 70 km/t, instruktøren sagde godt nok at jeg ikke behøvede at bremse så hårdt, ved en katastrofe opbremsning.
Efter dette, døjer denne kasse med at skifte fra 2.-3. gear.
Den befinder sig i Ålum ved Randers.
Efter dette, døjer denne kasse med at skifte fra 2.-3. gear.
Den befinder sig i Ålum ved Randers.
SAAB är bra!
9000CC 2.0I 1987 hvid, sommerbil
9-5 2.0t Sedan 2001 metal, vinterbil
9-5 2.0t Sedan 1999 sølv, nysynet
9-5 2.0t Estate 2005 metal, nysynet
- AGT900
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Hej Turbotrip. Den tur kan jeg godt huske.
Den kostede mig et håndbremsekabel.
Men kostede den dig ikke en hjulkapsel også, mener den røg af ved den "fine" manøvre, den med bakgearet?
Hilsen Anders T.
Hilsen Anders T.
Saab 9-5 2,0t 1998 (sover i laden)
Saab 9-3 1,9 TiD 2008 (Kører som en drøm)
Medlem nr. 182
Anders G. Trip
Saab 9-3 1,9 TiD 2008 (Kører som en drøm)
Medlem nr. 182
Anders G. Trip
- SGT
- SAAB-MANIAC
Hej AGT900, jo det er vist rigtigt. Der røg vist også en eller to kapsler af. Siden dengang har navkapsler på mine biler altid fået to strips, som ekstra sikkerhed.
Men det jeg husker bedst, var selvfølgelig kassen, der var grunden til at bilen blev slagtet. Bilens rustmæssige stand var ikke god, bagklappen var tæt på at brække over, lige under bagruden.
Bilen havde uoriginalt soltag, der var utæt, så tændingslåsen/kontakten var delvist død. Der var sat en fjeder-påvirket knap ind til at drive starteren.
Da jeg købte bilen sad der super-inca fælge under.(med nedslidte dæk)
Men det jeg husker bedst, var selvfølgelig kassen, der var grunden til at bilen blev slagtet. Bilens rustmæssige stand var ikke god, bagklappen var tæt på at brække over, lige under bagruden.
Bilen havde uoriginalt soltag, der var utæt, så tændingslåsen/kontakten var delvist død. Der var sat en fjeder-påvirket knap ind til at drive starteren.
Da jeg købte bilen sad der super-inca fælge under.(med nedslidte dæk)
SAAB är bra!