26. jan 2008, 12:49
Næhh, desværre ikke, men den er da til at opdrive, modsat min slavecylinder.
Sidder her på jobbet og har ikke andet at lave end at surfe. Finder stadigt ikke min cylinder.
Efter hvad jeg kan forstå, blev den udvendige slavecylinder som billedet tidligere i tråden viser, den i fedtpapir, monteret indtil 1976.
Netannoncørerne skriver at deres rådne cylindre med gummibælg passer '76 og frem, og det er ikke rigtigt. Der er en tidlig og en sen model. Min har 40 mm. cylinderdiameter, den med gummibælg har 44.4 mm. cylinderdiameter.
Denne har de alle:
Udrykkerlejet er også et andet end de senere modeller. Nu ligger slavecylinderen hos bremsefirmaet. Han ville se om han kunne finde en ny o-ring. Det kunne jeg selv have gjort. Der skal ikke gå længe før jeg mister tålmodigheden. Selvom garagen er på 50 kvm., er der kun plads til én bil i intensivt afsnit ad gangen.
Ikke at jeg skal bruge bilen, men det skulle ikke undre om en af de andre biler skaber sig åndssvagt, så den skal indenfor. Jeg frygter at skulle gå den tunge gang til SAAB Søborg, efter at have taget et banklån til en ny cylinder. Når en Lockheed/Delphi cylinder koster 574,- hos sidegadepusherne, skal SAAB vel have 2000-2500 kr. for en ny.
Jeg hader fandme at komme hos SAAB Søborg, mere end jeg hader at gå til tandlægen.
Husker at jeg skulle bruge en linksmøtrik, M12 x 1.25, til vandpumpen på en "B"-motor. "Sågerne, Hr., det bliver 125 kr.", sagde den jakkesætklædte ekspedient.
Så gik jeg hjem, stillede mig op på motoren og borede hul i vandpumpeakslen og skar et M8 gevind i akslen, mens moren styrede støvsugning af spåner. Så trak jeg pumpen op. Jeg betaler sgu da ikke 125 for en møtrik..
Ohh, Herre, driv mig ikke i favnen på SAAB Søborg.

En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262