Kan nogen hjælpe? Jeg er så småt klar til syn af min 96 TT årg 65 med 51000 original-km. Dansk indregistreret i Århus i 65 men afmeldt i 71. Har ikke attest eller plader.
Dermed står jeg til at betale afgift inden indregistrering, og politiet i Århus (en ung pige ved skranken) siger at de dermed ikke kan anerkende bilen som dansk.
Er der en måde at komme til gamle arkiver på når jeg nu kender stelnummeret? Er der andre muligheder for at slippe for afgiften (vel ca 4000).
Bliver den godkendt hvis jeg stiller til syn med originale diagonaldæk (i god stand)?
Registrering af 96 TT
Redaktør: Bestyrelsen
- Vels
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Registrering af 96 TT
Det lyder dælme mærkeligt. Har du prøvet at ringe til skat og snakke med lidt forskellige mennesker, svarerne kan variere lidt.
Hvis bilen har været registreret burde du jo stadigvæk kunne få udstedt en ny attest, noget andet var hvis stel nr manglede.
Hvis bilen har været registreret burde du jo stadigvæk kunne få udstedt en ny attest, noget andet var hvis stel nr manglede.

- deutch
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Registrering af 96 TT
....jeg prøver at ringe til Told og Skat og høre. Tak for svar.
medl 244
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

- Kontakt:
Indlæg
Jeg købte min '61 med kantskuldrede diagonaldæk, og blev kastet rundt i bilen, når jeg passerede langsgående vejafstribninger.
Fik pludseligt en bil med moderne køreegenskaber da den fik radial. De gamle er fremragende, som udstyr til et gyngestativ.
Fik pludseligt en bil med moderne køreegenskaber da den fik radial. De gamle er fremragende, som udstyr til et gyngestativ.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

- Kontakt:
Indlæg
Jo, jo, alt for originaliteten, men man yder ikke bilens overfortræffelige køreegenskaber retfærdighed ved at køre med sådanne skrækkelige dæk på bilen.
Havde med gamle dæk gæster med i bilen og ved passage af langsgående vejstriber spurgte de helt retfærdigt; "Hvad fanden var det", når bilen gav disse hurtige ryk til siden ved passage af striberne.
Havde med gamle dæk gæster med i bilen og ved passage af langsgående vejstriber spurgte de helt retfærdigt; "Hvad fanden var det", når bilen gav disse hurtige ryk til siden ved passage af striberne.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
