Banner cycler

Registrering af 96 TT

Forum for alt der drejer sig om alt til vores elskede Veteran modeller Saab 92, 93, 94, 95, 96 og 97

Redaktør: Bestyrelsen

deutch
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 241
Tilmeldt: 3. dec 2006, 14:58

Registrering af 96 TT

30. jan 2008, 15:46

Kan nogen hjælpe? Jeg er så småt klar til syn af min 96 TT årg 65 med 51000 original-km. Dansk indregistreret i Århus i 65 men afmeldt i 71. Har ikke attest eller plader.
Dermed står jeg til at betale afgift inden indregistrering, og politiet i Århus (en ung pige ved skranken) siger at de dermed ikke kan anerkende bilen som dansk.
Er der en måde at komme til gamle arkiver på når jeg nu kender stelnummeret? Er der andre muligheder for at slippe for afgiften (vel ca 4000).
Bliver den godkendt hvis jeg stiller til syn med originale diagonaldæk (i god stand)?


Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

Registrering af 96 TT

30. jan 2008, 15:49

Det lyder dælme mærkeligt. Har du prøvet at ringe til skat og snakke med lidt forskellige mennesker, svarerne kan variere lidt.
Hvis bilen har været registreret burde du jo stadigvæk kunne få udstedt en ny attest, noget andet var hvis stel nr manglede.
Billede
deutch
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 241
Tilmeldt: 3. dec 2006, 14:58

Registrering af 96 TT

30. jan 2008, 15:53

....jeg prøver at ringe til Told og Skat og høre. Tak for svar.
medl 244
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

30. jan 2008, 15:55

Jeg købte min '61 med kantskuldrede diagonaldæk, og blev kastet rundt i bilen, når jeg passerede langsgående vejafstribninger.

Fik pludseligt en bil med moderne køreegenskaber da den fik radial. De gamle er fremragende, som udstyr til et gyngestativ. :wink:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
deutch
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 241
Tilmeldt: 3. dec 2006, 14:58

30. jan 2008, 16:01

.....nå ja, vil man have en original bil og køre som i tresserne.....?
medl 244
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

30. jan 2008, 17:08

Jo, jo, alt for originaliteten, men man yder ikke bilens overfortræffelige køreegenskaber retfærdighed ved at køre med sådanne skrækkelige dæk på bilen.

Havde med gamle dæk gæster med i bilen og ved passage af langsgående vejstriber spurgte de helt retfærdigt; "Hvad fanden var det", når bilen gav disse hurtige ryk til siden ved passage af striberne. :wink:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262

Tilbage til "Veteran Forum"